Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sharan 1.9TDI PD - trudny przypadek

m85 01 Wrz 2008 21:42 9332 12
  • #1 01 Wrz 2008 21:42
    m85
    Poziom 10  

    Witam

    Mam problem z VW Sharanem 1.9TDI na pompowtryskach 2000 rok.

    Auto poniżej 3000 obr wogóle nie ma mocy dopiero powyżej jakoś jedzie.
    Historia zaczęła się od tego, że do wymiany były pierścienie po wymianie silnik jest w porządku wiec to raczej elektronika lub turbina ale ta była regenerowana przez właściciela niedawno wiec też jest w porządku.
    W pamięci komputera zero błędów. Tak więc pierwsze podejrzenie padło na czujniki. Zostały podmienione na moment przepływomierz powietrza czujnik ciśnienia doładowania elektrozawór od turbiny niestety nic nie pomogło.

    A to co dostałem z odczytu danych
    1) bieg jałowy 903 obr/min
    Masa powietrza zadana 250 mg
    Masa powietrza zemierzona 255 mg
    Temp cieczy 60 C
    Tem pow. zas. 28 C
    2) 3000 obr/min
    Masa powietrza zadana 284 mg (czy nie za mało?)
    Masa powietrza zemierzona 282 mg

    czujnik ciśnienia atm. dobry bo daje takie same wartości jak czujnik doładowania na postoju. Wg. odczytanych danych turbina też daje ciśnienie więc co może być jeszcze nie tak?

    Wymienione paliwo w zbiorniku bo budziło podejrzenia wraz z płukniem zbiornika i wymianą filtra na nowy - bez zmian. Ustawienie pompowtrysków dobre bo wykonane niedawno przy wymianie pierścieni.

    Popmowtryski też dobre, oto wartości korekcj w normie największa 0,42 na biegu jałowym.

    Czy ktoś ma jakieś pomysły co to jeszcze może być?

    Z góry dzięki za wszelką pomoc.

    Pozdrawiam

    0 12
  • #2 01 Wrz 2008 22:54
    yaaro
    Poziom 33  

    Brak wskazań przepływki (lub nieprawidłowe) =brak paliwa= brak spalin =brak doładowania =brak mocy

    Więc testy pod obciążeniem z logami i będzie widać.

    0
  • #3 01 Wrz 2008 23:23
    Dudi2007
    Poziom 16  

    a potej naprawie to napewno znaki na rozrządzie się zgadzają?

    0
  • #4 02 Wrz 2008 05:13
    radekkra
    Poziom 1  

    Kolego czy sprawdziłeś po złożeniu silnika i rozrządu jaki jest czas wtrysku.Podobny miałem przypadek w 2,5 TDI na pompie wtryskowej pomyliłem sie może o 2° na kole napedu pompy.Najlepiej pokazuje to program VWTool. Pozdrawiam

    0
  • #5 02 Wrz 2008 11:50
    m85
    Poziom 10  

    Witam ponownie.

    Objawy się trochę zmieniły :)

    Największy problem to ruszenie z miejsca. Auto bardzo niechętnie to robi czasami nawet gaśnie jak już ruszy to jakoś potem idzie wiec wcześniejsze informacje są już nieaktualne. Co to może być? Skrzynia manualna w komputerze brak błędów.

    0
  • #6 02 Wrz 2008 20:04
    grzdab14
    Poziom 2  

    Dobrze by było zmierzyć ciśnienie paliwa na pompie tandemowej<przy głowicy> na biegu jałowym powinno być ok< 4bar> przy 3000obr. ok<7bar> brak błedów w sterowniku w większości przypadków świadczy o problemie z paliwem!

    0
  • #7 02 Wrz 2008 21:34
    m85
    Poziom 10  

    Sprawdze jutro to ciśnienie.

    Tymczasem dorzucam logi jakie udało mi się sciągnąć VAGiem.
    Jedne są podczas postoju auta i wkręcania silnika, a drugie podczas przyspieszania takiego jak np ruszanie spod świateł z jedynki.

    Nie było sensu robić logów dynamicznych np na 3 biegu przy 3000 obr bo wtedy auto jedzie dobrze. Najgorzej jest przy ruszaniu trzeba walczyć niekiedy żeby silnik nie zgasł dlatego takie zrobiłem . Co myślicie o tych wynikach?

    Niestety padła mi bateria w laptopie i tylko tyle zrobiłem nie udało się już zrobić nastaw podstawowych. Auto jest trochę niedogrzane gdyż nie było czasu czekać z tego samego powodu.

    0
    Załączniki:
  • #8 03 Wrz 2008 12:57
    m85
    Poziom 10  

    Dodam jeszcze że auto bardzo ciężko (powoli) się wkręca na obroty na biegu jałowym dopiero po 3000 wskazówka przyspiesza.

    0
  • #9 03 Wrz 2008 15:40
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Czyli tam gdzie turbina ma cos do powiedzenia.
    Pompowtryski biorą sygnał z czujnika na wale i na wałkach może on szwankuje albo jest przestawiony.
    AUY ?
    Mierzyłeś cisnienie paliwa po pompce jw.

    0
  • #10 04 Wrz 2008 17:05
    kocik_38
    Poziom 9  

    Witam.
    Czy układ podciśnienia włączający turbinę jest sprawny?
    Miałem podobny przypadek, co prawda w oplu, ale objawy dokładnie takie same. Przyczyna- przetarty przewód podciśnieniowy (dziurka średnicy szpilki)
    Pozdrawiam

    0
  • #11 04 Wrz 2008 23:27
    setaszi
    Poziom 13  

    sprawdz ustwienie rozrządu , w vagu masz coś takiego jak synchronizacja wałków / rozrząd wał główny/ być może żle ustawione wtryskiwacze
    sprawz także zawór EGR

    0
  • #12 05 Wrz 2008 14:08
    alpha01
    Poziom 21  

    A czym jeżdzi kolega-burak roomoo?

    Dodano po 5 [minuty]:

    Sprawdzil bym EGR.Może dostaje spalinki i dopiero na obrotach daje rade

    0
  • #13 06 Wrz 2008 15:24
    m85
    Poziom 10  

    Problem rozwiazany

    Jak zabierałem się za wyciągnięcie pompowtrysków zauważyłem
    że popychacze są walnięte. Co ciekawe wogóle nie hałasowały.
    a silnik ładnie pracował.

    Tym samym zamykam temat.

    1
  Szukaj w 5mln produktów