Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mulasty passat b5 115km

01 Wrz 2008 22:03 8376 15
  • Poziom 15  
    Witam. Pisze w imieniu mojego brata który ma problem z autem. Samochód ma juz dwa lata i sprawołał sie wysmienicie, poprzedni wlaściciel wstawił czip zwiększający moc no 140km i mial wykrez z hamowini ze niby to jest. Ale od 3 miesiecy auto stacilo pociagniecie stało sie mulaste i nie bylo rożnicy czy to 1000 obr czy 3000obr szedl jednakowo. Rozpedzić je do 120 stało sie duzym problemem, jadac nim zauwarzylem ze jak puszcza sie gaz to tak jakby wyrywa do przodu ale wciskajac go to sie rozpędza jak 1,3diezel... Passacik nie kopci, odpala na szczala zaczol palic wiecej w miescie ok 10l a w trasie ok 7.5. Brat byl u mechanika i powiedział mu ze to moga byc 3 mozliwosci czyli filtr paliwa jutro ma wymienic i sprawdzic czy cos pomoze jak nie to poradzil skierowac sie na komputer i jak cos zmienic oprogramowianie na oryginalne lub ostatecznie turbo ze niby moze miec lapatki wylamane. Ma przejechane 150tys i rocznik 2000. Jak o tym myslicie? Moze cos doradzicie zeby nie potrzebnie wydawac kupy kasy niepotrzebnie.

    Rady:
    - dbaj o styl swojej wypowiedzi
    - nie popełniaj błędów
    - nie zaniżaj poziomu elektroda.pl
    Dziękujemy!
    [MS]
  • Poziom 16  
    podepnij pod kompa coś podpowie moze EGR uwalony
  • Poziom 15  
    zapomnialem dopisac ze to na pompowtryskach. jutro zostawi auto u mechaniora i zobaczymy co bedzie po wymianie filtra. jak ten EGR jest uszkodzony to tak moze robic? to jest sterownik pompy? to pod komputerem wyjdzie? pamietam kiedys byl brat na komputerze to nic nie wykazalo...
  • Poziom 12  
    Mój kumpel w Oplu Astrze miał podobny problem. Ledwo go do 100km rozpędzał. Jak się okazało to miał uszkodzony termostat na chłodnicy co powodowało niedogrzanie silnika i spadek mocy i o wiele większe zużycie paliwa. A co najlepsze to był u 3 mechaników i nie wiedzieli co jest, dopiero 4 zwrócił uwagę na temperaturę pracy silnika. Jeżeli u Ciebie jest dobra temperatura to najlepiej go najpierw pod kompa podłączyć a dopiero później typować jakieś usterki. Oczywiście nie wykluczone że to może być wina turbo sprężarki ale wtedy powstaje pytanie skąd to większe spalanie w mieście (przecież turbo załącza się na wyższych obrotach)...
  • Poziom 15  
    termostat jest ok.
    juz wiem co to jest zawór EGR kazalem bratu zeby zapytal sie mechanika zeby sprawdzil. jeszcze jakies propozycje?
  • Poziom 2  
    proponuje sprawdzić wartość masy zasysanego powietrza (przepływomierz) oraz wielkość ciśnienia doładowania (turbina)
  • Poziom 18  
    W tych silnikach słabą stroną są pompo_wtryski. :arrow:
    To może być przyczyną spadku mocy i zwiększonego zużycia paliwa..
    Mam nadzieje że brat stosuje odpowiedni olej :?:
    Pozdrawiam Janusz
  • Poziom 15  
    tankuje tylko na firmowych stacjach, nigdy nie nalal zadnego szajsu. mechanik zmienil na piatek wizyte i zobaczymy co powie
  • Poziom 13  
    Po pierwsze odczytaj bledy na kompie (VAG-com) i je tu wklej to bedzie mozna cos powiedziec.
  • Poziom 18  
    Wiadomo że paliwo musi być pierwsza klasa :!:
    Miałem na myśli olej silnikowy..
    Pozdrawiam
  • Poziom 15  
    olej leje pełny syntetyk za 5 litrów daje ok 150zl, ostatnio był zmieniany i rozrząd tez
  • Poziom 18  
    150 zł ÷ 5 litrów = 30 zł za 1 litr :arrow:
    Olej do autka na pompowtryskach musi mieć bardzo wysoką normę jakościową.
    VW 505 01
    VW 506 01 Longlife
    Myśle że nie można kupić dobrego oleju w tej cenie :idea:
    Pozdrawiam Janusz
  • Poziom 25  
    A czy usterka była przed wymianą rozrządu czy po wymianie ?
  • Poziom 15  
    po wymianie. dzisiaj jadac do mechanika znikly wszystkie swiatla zero elektryki a silnik chodzi. mechanik posrpawdzal bezpieczniki i wszystko ok. chyba jutro pojedzie do serwisu, zmiana filtra nie przyniosla efektu
  • Poziom 11  
    Witam sam niedawno kupiłem Paska na pompowtryskach. I może mi ktoś dokładnie powie jaki mam wlać do silnika olej. Bo do zwykłego TDI lałem zawsze typ 10W40 lub też 15W40 choć zanjomy mechanik mówi że ten może być za gesty i nie dochodzić do turbiny? A co z pompowtryskowym silnikiem?
  • Moderator Samochody
    W tych silnikach nie sprawdza się błędów w komputerze, ogląda się bloki wartości mierzonych