Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Megane 1.9 F9Q Ścinanie Paska

klimosz 02 Sep 2008 22:47 9022 10
  • #1
    klimosz
    Level 18  
    Samochodzik sprawny śmigający ok.
    Znajomy oddaje autko na wymianę rozrządu.
    Po wymianie:
    Po przejechaniu 30 km pasek wielorowkowy schodzi z rolek i ścina go na pół.
    Wraca na warsztat.Mechanicy wymieniają koło pasowe wału,sprężynę napinacza i pasek.Sprawdzają resztę kół.
    Autko znowu śmiga z warsztatu.
    Po przebiegu około 20km pasek zsuwa się w stronę rozrządu,ścina go i wpada pod pasek rozrządu. Zrywa parę zębów,klinek koła wałka rozrządu i krzywi 8 zaworów.
    Warsztat wymieniający rozrząd i resztę umywa ręce :!:
    Autko trafia do mnie.
    Dziś złożyłem wszystko i zapalam samochód. :arrow:
    pasek idzie dobrze, nie widzę definitywnej przyczyny wcześniejszej usterki.Mam podejrzenie koła pompy wody,jest znacznie wyrobione.

    Miał ktoś podobny przypadek.
    Wolałbym żeby mnie to nie spotkało
    Pozdrawiam Janusz
  • #2
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wygląda na to że któreś koło nie ma współpłaszczyznowości
    Hałasuje pasek?
  • Helpful post
    #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    klimosz
    Level 18  
    Pasek idzie cicho.Włączam klimatyzację,światła(robię obciążenie)idzie dobrze. :!:
    Nagle nie wiadomo dlaczego wpada w ogromne drgania. :?:

    Tylko dlaczego. :?:
    Koło alternatora jest nowe. :!:

    Na alternatorze klient ma założone zwykłe koło nie sprzęgło jednokierunkowe jak podaje fachowa literatura.
    Może to mieć znaczenie.
  • #5
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    klimosz wrote:
    Na alternatorze klient ma założone zwykłe koło nie sprzęgło jednokierunkowe jak podaje fachowa literatura.
    Może to mieć znaczenie.

    Tak, może
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    romoo
    User under supervision
    W WV Golf III TDI zauważyłem że bez wolnobieżki na alternatorze napinacz wpada w drgania .
    Niestety diesle mają pulsacje momentu napędowego duuzo większe niz benzyniaki.
    Co przy dużym obciążeniu moca daje szarpanie paskiem i widoczna prace napinacza hehehe.
  • #8
    klimosz
    Level 18  
    Jutro zamawiam prawidłową rolkę. :arrow:
    Pozdrawiam Janusz
  • #9
    Władysław O
    Level 14  
    Miałem podobny przypadek z paskiem w Megance 19d tylko nie tak drastyczny w skutkach,i silnik starszy F8q.
    Pasek zsuwał się o jeden rowek ,przyczyną było koło pasowe wału a dokładniej mówiąc jest w tym kole gumowy tłumik drgań, Po wymianie
    pasek tak jak piszesz po obciążeniu go wpadał w wibracje chociaż wydawało mi się że jest mocno naciągnięty po jeszcze mocniejszym naciągnięciu wibracje ustały a autko śmiga do dziś. Myślę że w twoim wypadku jest to samo.Słabo naciągnięty pasek bo piszesz że koło było wymienione a przed wymianą rozrządu wszystko było dobrze.
  • #10
    klimosz
    Level 18  
    Wszystko się wyjaśniło. :idea:
    Winne było koło alternatora :!: :!: (ktoś założył zwykłe)

    Dziękuje wszystkim za wypowiedzi
    Pozdrawiam Janusz
  • #11
    waldi826
    Level 1  
    Miałem ten sam problem byłem u dwóch mechaników i nic mi nie powiedzieli po czym odjechałem od tego drugiego mechanika jakies 4km i pasek rozrządu pękł mi znalazłem w końcu porządniejszego mechanika co znał sie na rzeczy i jak narazie autko jezdzi