Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłączenie silniczków krokowych w instalacja IGS

jkocurek 03 Wrz 2008 12:10 4833 7
  • #1 03 Wrz 2008 12:10
    jkocurek
    Poziom 10  

    Witam,
    Mam w samochodzie zainstalowana instalację IGS Landi Renzo. Przy wymianie świec musiałem odpiąć silniki krokowe. Niestety nie zaznaczyłem sobie która wtyczka jest do którego silniczka. Jedna jest oznaczona czerwono na izolacji druga nie. Do którego silniczka, licząc od zaworu cut off (chyba to jest ta puszka widoczna z boku bloku sterującego ) należy wpiąć wtyczkę oznaczoną na czerwono? Czym grozi niewłaściwe podpięcie?

    0 7
  • #2 04 Wrz 2008 12:21
    keser sose
    Poziom 2  

    Czesc.

    Wtyczka z czerwonym paskiem na izolacji powinna zostać podłączona do silnika z niebieską kropką na boku. To jest ten silnik blizej zaworu cut-off .

    Pozdrawiam

    Dodano po 2 [minuty]:

    i...

    jesli sie pomylisz , nic nie popsujesz. najwyzej pojawią sie klopoty z dawkowaniem gazu .
    te silniki elektrycznie są identyczne , róznica dotyczy tylko stednic iglic zaworów ktore są nimi sterowane .

    0
  • #3 04 Wrz 2008 12:41
    jkocurek
    Poziom 10  

    keser sose napisał:
    Czesc.

    Wtyczka z czerwonym paskiem na izolacji powinna zostać podłączona do silnika z niebieską kropką na boku. To jest ten silnik blizej zaworu cut-off .

    Pozdrawiam

    Dodano po 2 [minuty]:

    i...

    jesli sie pomylisz , nic nie popsujesz. najwyzej pojawią sie klopoty z dawkowaniem gazu .
    te silniki elektrycznie są identyczne , róznica dotyczy tylko stednic iglic zaworów ktore są nimi sterowane .

    Dzięki za odzew.
    Czyli podpiąłem dobrze (choć u mnie na tym pierwszym silniczku nie ma niebieskiej kropki). Ciekawe co zatem się stało, że centralka się zawiesiła i nie chce się teraz przełączyć na gaz. Jakiś czas przed zawieszeniem byłem u gazowników bo kontrolka gazu migała powoli cały czas, samochód palił więcej niż powinien i czasem gasł. Gazownik podpiął się komputerem i stwierdził, że sonda L nie działa i kazał przyjechać jak to zrobię. Przy okazji wykasował błędy i przez jakiś czas kontrolka gazu zachowywała się poprawnie. Potem znów zaczęła powoli migać aż w końcu centralka całkiem się zawiesiła. Sondę sprawdziłem już po zawieszeniu się centralki i jej wskazania są poprawne. Gdy pojechałem do warsztatu okazało się, że nie mają klucza umożliwiającego przeprowadzenie po resecie autoadaptacji. No i teraz szukam warsztatu, który by takie coś miał a jest z tym ciężko bo ta instalacja nie jest popularna. Tę założono w Krakowie (Fugazi) i kupiłem ją wraz z samochodem.

    0
  • #4 05 Wrz 2008 15:26
    jkocurek
    Poziom 10  

    Odwiedziłem dziś warsztat zajmujący się Landi Renzo. Błąd, który zablokował przejście na gaz to "błąd zaworu bezpieczeństwa". Podobno zawór ten znajduje się w układzie cut-off i jego usunięcie wymaga wymiany bloku sterującego (tego z silniczkami krokowymi). Przedstawiciel LR z Krakowa stwierdził w telefonicznej konsultacji, że można zablokować ten błąd i jeździć. Tak tez zostało zrobione. W chwili obecnej po włączeniu zapłonu kontrolka gazu na przełączniku zachowuje się normalnie a po przejechaniu kilku kilometrów zaczyna migać jednak wydaje się, że auto jeździ OK.

    0
  • #5 06 Wrz 2008 17:21
    jkocurek
    Poziom 10  

    "Z ostatniej chwili" Okazało się, że gazownik, co prawda umożliwił zmianę w zachowaniu diod na centralce jednak auto dalej jeździ tylko na benzynie mimo, że diody na centralce wskazują jazdę na LPG. Zatem problem dalej nie jest rozwiązany.

    0
  • #6 29 Paź 2008 12:04
    jkocurek
    Poziom 10  

    W końcu udało się jednak rozwiązać problem. Byłem już zdecydowany na wywalenie IGSa z samochodu jednak kolega poradził mi żeby zajrzeć do sterownika. Okazało się, że komputer diagnostyczny miał racje :-) wypalił się lut i na jednej z nóżek przekaźnika! Przekaźnik niestety uległ przy tym dezintegracji więc koniecznym była jego wymiana. Po zmontowaniu wszystko wróciło do porządku: samochód przełącza się na na gaz i po ponownej (płatnej :x ) regulacji jeździ na LPG jak należy.
    Mam jeszcze tylko ciągle wątpliwość, czy poprawnie są podłączone silniczki krokowe. Czy wtyczka w czerwonej izolacji powinna iść do silniczka sterującego większym czy mniejszym zaworkiem?

    0
  • #8 18 Lis 2008 22:26
    jkocurek
    Poziom 10  

    Dzięki. Zatem podłączenie jest ok. Przydałaby się jeszcze regulacja bo auto jest trochę zamulone do 4000rpm. Po osiągnięciu tej wartości obrotów wyraźnie mocniej ciągnie. No i pali więcej niż się spodziewałem.

    0