Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TestoTesto
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podgrzewanie płynu chłodzącego

03 Wrz 2008 22:17 61476 64
  • Poziom 18  
    Witam.
    Mam samochód z sekwencyjną instalacją gazową, w którym przełączenie na gaz odbywa się po odpowiednim nagrzaniu silnika, tzn do osiągnięcia temperatury ok 40 stopni samochód chodzi na benzynie.
    Chciałbym ten czas nagrzewania skrócić poprzez podgrzanie płynu chłodzącego.
    Mam zatem pytanie, jak można by było to zrealizować osiągając przy tym jak najlepsze efekty?

    Myślałem nad wpięciem w mały układ zbiorniczka do którego by była wkręcona świeca żarowa (osiąga ponoć szybko wysoką temperaturę). Sterowanie można by było zrealizować ręcznie za pomocą przełącznika i przekaźnika.

    Czy ktoś spotkał się kiedyś z takim eksperymentem?
    Czy świeca żarowa podczas kontaktu z wodą się po prostu nie spali?

    Czekam na odpowiedzi.
    Pozdr.
  • TestoTesto
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    niekiedy mozna tanio na allegro i na gieldzie kupic webasto od osobowki golfa sharana ibizy i jeszcze kilku z takim czyms moglbys zrobic nawet uruchamianie webasta z pilota a z ta swieca to jeszcze bys musial mie jakas papke do obiegu wody z elektryki
  • Użytkownik usunął konto  
  • TestoTesto
  • Poziom 20  
    Webasto zużywa około "szklanki" paliwa na 30 min. pracy,więc na pewno mniej ile potrzeba do rozgrzania średniej pojemności silnika.Dodatkowe plusy to rozruch "prawie" ciepłego silnika (nie zapominajmy że olej niestety będzie zimny),brak konieczności skrobania zima szyb itp.Wracajac do tematu wstępnego podgrzewania cieczy chłodzącej,oczywiście świeca żarowa się nie spali.Takie dogrzewacze są w wielu autach,chociażby w dieslach VW czy BMW.Wystarczy poszukać na all***o wpisując hasło podgrzewacz.A oto przykładowe linki do aukcji:
    http
    Podgrzewanie płynu chłodzącego
    Podgrzewanie płynu chłodzącego
  • Poziom 18  
    Czyli podgrzewacz przedstawiony przez marcin-a_er-a ten od renault składa się z 4 świec żarowych w specjalnej obudowie. Jeśli w dieslach się sprawdza, to w benzynowym też powinien.
  • Moderator Samochody
    Próg przełączania na LPG zapewne możesz zmienić w konfiguracji sterownika LPG... jeśli jest ustawiony na 40*C to powinien się przełączać po kilku minutach pracy silnika. Możesz tę temperaturę obniżyć, ale ryzykujesz skrócenie żywotności reduktora. Na podgrzewanie tego płynu zużyjesz więcej paliwa niż zyskasz wcześniejszym przełączeniem na LPG. Rozprężający się gaz schładza otoczenie - reduktor jest ogrzewany płynem, jeśli na mrozie uruchamiałbyś silnik od razu na LPG ryzykujesz zamarznięcie reduktora, może to drastyczny przykład, ale na pewno na zimno łatwiej o uszkodzenie membrany.
  • Poziom 18  
    tzok
    Ze sterownikiem nie chcę nic zmieniać - chcę tylko,k aby silnik szybciej łapał temperaturę. Mośe jest to drastyczne rozwiązanie , ale dzięki podgrzaniu płynu chłodzącego, silnik szybiej się nagrzeje.
  • Poziom 21  
    ustaw na sterowniku 20 0c i po kłopocie ja tak mam juz 3 lata i jest ok każdy gazonik ci zmieni próg zadziałania instalacji chodzi tylko by nie zamarzała zimą
  • Poziom 27  
    Ten pomysł z dogrzewaniem podgrzewaczem z diesla bardzo mi się spodobał. Świecom żarowym nie zaszkodzi długa praca ? To są standardowe świece, czy jakoś odpowiednio droższe ?
  • Poziom 16  
    lenin10 napisał:
    tzok
    Ze sterownikiem nie chcę nic zmieniać - chcę tylko,k aby silnik szybciej łapał temperaturę. Mośe jest to drastyczne rozwiązanie , ale dzięki podgrzaniu płynu chłodzącego, silnik szybiej się nagrzeje.
    Ja mam np rolete na chłodnicy cieczy i termostat na chłodnicy oleju, taki podgrzewacz OK ale ile prądu zużywa?? Na moje oko przy jeździe miejskiej aku będzie notorycznie niedoładowany
  • Poziom 27  
    Roleta nie ma sensu przy sprawnym termostacie...

    Podgrzewacz ja planuję zasilać z bezpiecznego napięcia podawanego z zewnątrz, by uruchomić już rozgrzany samochód

    Dodano po 5 [minuty]:

    http://moto.allegro.pl/item462101592_grzalka_podgrzewacz_silnika_do_forda_tranzita.html

    Jest jeszcze coś takiego, ale pchać 230V pod maskę w warunkach jesienno zimowych uważam za wyjątkowo nieodpowiedzialny i głupi pomysł
  • Poziom 16  
    Kiedys kumpel mial Audi 100 z grzalka w bloku silnika zamontowana na stale , z tego wzgledu ze mial fabryczne wycieraczki na reflektorach mysle ze byla to wersja na Skandynawie /Szwecja/ . kiedy stal w garazu przez zegar nastawial czas zalaczenia przed wyjazdem w zimie na trase . Takie patenty z 230V pod maska widocznie sa do przyjecia , oczywiscie pod warunkiem zachowania wszelkich wzgledow bezpieczenstwa. w czasie silnych mrozow duze ulatwienie rozruchu silnika
  • Poziom 13  
    Grzałka by musiała być zamocowana w reduktorze inaczej pomysł będzie do niczego.
    Jeśli tak się dzieje że długo rozgrzewa to wymień membranę by była nowa i miększa to szybciej będzie pracowała przy niższej tęperaturze.
    Zwykły podgrzewacz do wody szklankę wody grzeje w 30 minut i bierze 20W.
    A gdybyś tak kupił płytki grzejne i dał do reduktora.
    Są drogie ale szybko grzeją i też potrafią chłodzić, są stosowane w klimatyzacji.
  • Poziom 16  
    Nie przeskoczysz tego tematu zbyt łatwo.Najsensowniej bedzie założyć jednak ogrzewanie postojowe bo bedzie działać wszedzie nawet poza domem gdzie nie bedzie podłaczenia do sieci 230V.
  • Poziom 35  
    W A-klasie montowane jest to fabrycznie. Układ ten działa tak że jak jest poniżej 7stopni i silnik chłodniejszy jak 90stopni to układ załącza się samoczynnie.
    Niestety nie wiem czy ten układ wymaga paliwa czy jest na prąd.
  • Poziom 11  
    Przedstawione wcześniej żarowe podgrzewacze cieczy chłodzącej muszą pracować ze sterownikiem. Sterownik ten kontroluje pobór pradu w całym pojezdzie. minnymi stan akumulatora. Jeśli zamontujesz to bez sterwonika to za chwile spalisz swiece oraz przeciążysz akumulator i bedziesz miał problemy z rozruchem.

    Proponuję Ci zastosowanie ektrycznej grzałki 230 V do bloku silnika. Jest taka firma co oferuje oryginalne grzałki do silników Norweskiej firmy defa.
    To co wydasz na prąd przy grzaniu silnika z nawiązką zyskasz na zmniejszonym zuzyciu paliwa a po zatym jedziesz ciepłym samochodem od rana.
    tu jest strona do nich
    http://www.sklep.unipower.pl/index.php?k15,grzalki-silnikow

    Osoba pisząca o pchaniu 230 V nie ma pojęcia że te grzałki są fabrycznie montowane w skandynawi do większości samochodów. Mój znajomy zamontował to w Tranzicie i jest zadowolny.
    Polecam Ci zadać pytanie do nich jakie konkretny samochód masz i jakiej grzałki potrzebujesz to wyślą odpowiedz mailem
    Tych typów grzałek mają całą masę
  • Moderator Samochody
    ...tylko w Skandynawi na parkingach są gniazdka do których możesz sobie tą grzałkę na 230V podłączyć, a u nas gdzie ją sobie podłączysz? Nie każdy ma własny dom, a jak już go ma to zazwyczaj ma i garaż, więc takiego patentu nie potrzebuje.
  • Poziom 16  
    Mihó napisał:
    Roleta nie ma sensu przy sprawnym termostacie...


    ma bo pęd zimnego powietrza nie chodzi ci tak komory silnika, podobnie zresztą działa zamontowanie osłony silnika
  • Poziom 12  
    Ja mam cos takiego w moim passacie B4. Takie podgrzewacze w VW sa montowane w samochodach na rynki wschodnie lub tam gdzie jest zimno. Maja za zadanie podgrzac plyn wchodzacy do nagrzewnicy zeby odrazu bylo cieplo, a przy okazji przyspieszaja rozgrzanie silnika oraz w trakcie postoju na biegu jalowym przy wlaczonym ogrzewaniu do utrzymania temperatury silnika. Moc tych 3 swiec bo tyle ich jest w VW to ok 600W. Mysle ze do nagrzania parownika spokojnie wystarczy, tylko czy alternaor w malej banzynce wydoli.
  • Poziom 10  
    Ja mam to inaczej zrobione. Zapalam na benzynie i jak dodam gazu- około 2 tys obrotów - przełącza się na gaz. Tak zrobili w punkcie jak zakładali gaz i przejechałem tak już 10 lat. Oleju nie bierze i jest ok
  • Poziom 12  
    To jest normalne. Tylko w moim starym gazolocie tez trzeba było trochę na benzynie pojechać bo inaczej jak sie go za szybko zrzuciło na gaz to sie zalewał na jałowym. Parownik za zimny i uszczelki za twarde. A tu chodzi o to zeby odrazu chodził na gazie. Polecam BLOSa jako rozwiązanie dla prostych instalacji. Działa super i nawet na gazie idzie odpalić. Jednak przy wtryskach gazu odparowanego nie płynnego trzeba zmontować jakiś podgrzewacz. I w VW proponuje trochę zabawy i kruciec na głowice od diesla ze świecami, większy alternator prosty sterowniczek i wszystko jest git. Mało roboty wszytsko orginalne jedynie sporawy koszt. Kruciec pewnie kolo 50zł, 3 x świeca 60zł i alternator koło 300zł (jak sie stary uda sprzedać to koszty alternatora się częściowo zwrócą)
  • Poziom 11  
    kolego zamontuj sobie starter do tego samochodu na zime i po klopocie, tyle co on spali tego paliwa pracujac na wolnych obrotach to nie odczujesz tego tak jak bys mial kupowac jakies czesci i placic za zalozenie. wiesz jaka jest wygoda wsiadac do odmrozonego i cieplutkiego samochodu zima?? :):):) ja mam juz 4 samochod ze starterem i wiem napewno ze jesli kiedy kolwiek bede zmienie na inny to tez w nim zamontuje starter do zapalania. pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Heh albo samochód w wersji skandynwskiej :)
  • Poziom 11  
    myslisz ze sa lepiej wyposazone np. od amerykanskich?? :):)
  • Poziom 12  
    Nie tyle że lepiej, ale np. VW montuje w swoich passatach podgrzewacz silnika zasilany z gniazda 230V. Wtyczka w schowku chyba jest, podłączasz autko na noc i rano silnik już letni jest. Do tego podgrzewacz w dieslu montowany fabrycznie i natychmiast cieple powietrze leci.
  • Poziom 11  
    a ile prądu przy tym zje, myśle ze pod blokiem tego nie podłączysz chyba?? musisz mieć garaż do takiej instalacji, a jeśli masz garaż to po co ci taki podgrzewacz lub nawet starter do zapalania samochodu z pilota.
  • Poziom 18  
    podlaczylem podgrzewacz od audi 80 tdi (3 świece żarowe)- zostal on umeiszczony pomiędzy reduktorem a silnikiem na wężu wodnym i efekt jest zadowalający

    auto 2 razy szybciej łapie tmeperaturę a co za tym idzie szybciej można przełączyc na lpg
  • Poziom 13  
    Ja dzisiaj podłączyłem w golfie 1,9 tdi 1z jedną grzałkę przez termostat 70 stopni C , załącza się po uruchomieniu silnika ,pobór prądu ok.20 A.Więcej informacji po testach.
    (Alternator 120 A ,Akumulator 74Ah,pokonywane odlełości ok.12 km)