Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Osobowe, peugeot. 307 2.0 hdi, odcięty zapłon.

sollares 10 Apr 2009 21:12 134301 69
SterControl
  • #61
    wopor
    Level 32  
    witam, myslałem ze kolege sollaresa pug zmógł :), kolego karlos moze byc sterownik ABS uszkodzony ale musi być spiety jako by Can a własciwie sterownik mógł sie komunikować , a tu był wypięty, rozumiem kolego sollaresie że po Poznaniu lata teraz jeszcze jeden pug 307?, powodzenia i zdrowych spokojnych świąt
  • SterControl
  • Helpful post
    #62
    karlos85
    Level 16  
    Witam. Kolego Wapor reasumując wystarczyło by ze zamiast sterownika ABS wstawimy 120Ω i pug zagada? Po swietach sprawdze bo mam akurat takiego w naprawie czekam w tejchwili na czyjnik ciesnienia paliwa.
    Pozdrawiam i Wesołych Świat:D
  • SterControl
  • Helpful post
    #63
    wopor
    Level 32  
    witam, a tego żem nie sprawdzał :) , ciekawe czy koledze karlosowi sie sprawdziło jego przypuszczenie, odpowiedz jak sprawdzisz ,powodzenia
  • #64
    kybernetes
    Level 39  
    karlos85 wrote:
    [..] reasumując wystarczyło by ze zamiast sterownika ABS wstawimy 120Ω i pug zagada?


    Nie trzeba wpinac opornikow, sa one tylko w pierwszym i ostatnim sterowniku na linii CAN i maja za zadanie tlumienie odbic od konca linii (tlumia zaklocenia). Linie CAN mozna laczyc zwyklymi zworkami w konektorze tak aby byla ciaglosc. Oczywiscie odpowiednio przewod CANH z CANH a CANL z CANL.

    Pozdrawiam
  • Helpful post
    #65
    wopor
    Level 32  
    witam, tak powinno byc jak kolega kybernetes pisze :) ale ciekaw byłem co sie urodzi jak sie wepnie opory, jak nie ma ciagłosci to Can wariuje to wiadomo :), a nie lepiej było jak sie do samochodu ze zwykłą kontrolką sie szło, to powymyślali :) ale moze i dobrze przynajmniej mamy na chlebek :) , powodzenia
  • #66
    sollares
    Level 10  
    Witam,
    Muszę powiedzieć kilka ważnych rzeczy.
    Kolego Woporze mam kilka pytań bo myślałem że juz coś niecoś wiem o tej 307 ce i silniku HDI tyle sie tu nauczyłem. Ale przyznaję że są pojawiły się nowe rzeczy których nie rozumiem i czekam na podpowiedzi. Nie rozumiem dlaczego mi ten pug odpalił i pali mimo wypiętej pompy ABS. Pug tej wiosny zapalił choć nie powinien. Na dobrą sprawę nie wiem w dalszym ciągu co było przyczyna, ze nie chciał wtedy palić. Mam obecnie problem z 207 ką, nie wiem jak sie diagnozuje czujniki na wale i rozrządzie. Mam oscyloskop, ale nie wiem jak go użyć. mam wyrwane przewody z kostki od czujnika na wale nie wiem jak to podłaczyć i sprawidzic czy dobrze. Jest to silnik 1.4 hdi. Poza tym w wiązce miałem pourywane przewody w tym samym kolorze i połączyłem to ale nie mam pewności czy dobrze, chciałbym to jakoś posprawdzać, ale nie mam schematu. Czy ktoś mógłby mi podesłać ?
    Pozdrawiam.
  • Helpful post
    #67
    kowal28gl
    Level 1  
    Witam mam problem z moja zakupiona 307 z 2004r 1.4 hdi najpierw jak jechałem to wyłączuł się silnik na komputerze pojawił się komunikat dead mode aktive a po scholowaniu go pod dom pali sie ekonomy mode aktive i nie da sie odpalić auta po podłaczeniu zasilania z innego auta dalej nic ani nie zapalił no nic kreci i tyle jak by miał odcięty zapłon nie wiem co robić pomocy!!!!
  • Helpful post
    #68
    kubam76
    Level 1  
    Witam nie chce zakładać nowego tematu tylko podpinam się tutaj mam problem z odpaleniem Experta 2,0 HDI 2004rok pojawiło się to nagle bez żadnych objawów wcześniej, pewnego razu nie chciał odpalić po postoju 4-5 godzinnym po męczarniach i prawie wyładowanym aku, poruszaniu autem, poruszaniu wiązkami w komorze silnika i stał się cud odpalił, dojechałem do domu bez żadnych problemów, na drugi dzień rano odpalił normalnie pół dnia jeżdzenia i po postoju kilkugodzinnym znowu umarł i już kilka dni walcze z tą upartą bestią.
    Sprawdzone:
    - pompa w zbiorniku podaje rope
    - przy kręceniu pojawia się ropa przed wtryskiwaczem
    - prąd do świec żarowych
    - przekażnik podwójny
    - prądy,masy dochodzące do komputera wtrysku
    - diag wskazał błędy przejściowe których nie mogłem skasować, w parametrach wyskoczyły same znaki "???" żadnych liczb

    nie chce sugerować, ale przy kręceniu w rurze wydechowej nie ma zapachu ropy wygląda jakby wtryskiwacze nie podawały
  • Helpful post
    #69
    Gregor84
    Level 1  
    Witam,

    Poczytałem trochę i nie będę zakładał nowego tematu tylko odświeżę ten. Ma problem z Peugeot 307 2. HDI z 2002 roku. Opiszę pokrótce sytuację. Odpaliłem ostatnio samochód i wyskoczyło mi ostrzeżenie, że mam niski poziom płynu hamulcowego, podczas gdy płyn mam zalany po sam czubek, ale znając już problemy z elektryką w tych wozach pojechałem i hamulce w czasie jazdy działały bez zarzutu. Wracając zaczęło mi się pojawiać coraz więcej błędów odnośnie hamulców, wyskoczył ABS fault, braking fault znowu odnośnie niskiego poziomu płynu hamulcowego i ESP, do tego przy zalanym w połowie baku pokazało mi, że mam 30km do ponownego tankowanie gdy jak ruszałem miałem ponad 300km i przejechałem może z 5-10km. Te 30km nagle zaczęło bardzo szybko spadać i jak dojechałem do domu zostało już tylko 12km (a miałem może kilometr). Wyłączyłem go i zawołałem kogoś bardziej kumatego w tym temacie, ale nic nie znaleźliśmy w pierwszym momencie, odpaliłem go znowu i wtedy dostrzegliśmy, że pali się obudowa przy śrubie od przekaźnika świec żarowych. Kupiłem cały przekaźnik i zainstalowałem następnego dnia, odpalam auto a tu nic normalnie kręci, ale auto się nie odpala. Dzisiaj byłem wyskoczył economy mode active dalej nic, sprawdziłem bezpieczniki niby wszystkie ok. Dodam jeszcze, że miałem wymieniane świece żarowe i klocki hamulcowe przednie miesiąc temu. Od pół roku wyskakiwał mi co jakiś czas unblock diesel filter, wymieniłem filtr paliwa, ale to nic nie zmieniło na komputerze pokazało, że może chodzić o filtr cząstek stałych i u mechanika stwierdzili, że jak zresetują może pomóc, ale znowu się pojawia podczas jazdy, nie wiem czy to ma jakiś związek z tym, że nie mogę odpalić auta ale opisuje wszystko co może być istotne. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł o co chodzi w moim przypadku to jestem otwarty na pomysły, ale obawiam się, że bez wizyty u mechanika i podłączenia do kompa nie da rady.

    Z góry dzięki za pomoc
  • #70
    sollares
    Level 10  
    Witam,
    chciałbym zamknąć, powyższy temat gdyż został już rozwiązany,
    jeszcze raz dziękuję za pomoc i że mogłem się tyle nauczyć.. jestem dumy ze razem z Wami udało mi się rozwiązać problem z odpaleniem tego peugeota, bardziej zaspokoić moją ciekawość..