Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Escort mk7 1.8 16V + BRC TECNO...szanowni jak podnieść...

05 Wrz 2008 17:17 2954 10
  • Poziom 13  
    >>>...obroty z obecnych 700 na 900 nie powodując jakiegoś wielkiego rozregulowania instalacji? Jestem teraz (chwilowo) zadowolony z tego jak lpg działa i nie chciałbym wiele zmieniać. Obroty chcę nieco zwiększyć bo mi rano gaśnie na pierwszych skrzyżowaniach ale kręcąc imbusem po 2 kółka w lewo i/lub w prawo nie zauważyłem kompletnie żadnych zmian. Może registrem?...ale spalanie wzrośnie jak sądzę.
    Dziękuję za porady jak to podkręca się. Jakby co to tecno 100KW z pokrętłem i imbusem.
  • Poziom 17  
    Proponuję udać się do serwisu z komputerem oprogramowanym do gazu. Na oko efekt regulacji będzie zerowy.
  • Poziom 13  
    poważnie... nie da się pokręcić czymś żeby o te 100 obr podnieść?
  • Poziom 17  
    Oczywiście że da się ale przy zbyt dużej dawce gazu może wystąpic zjawisko cofnięcia gazu i w efekcie detonację gazu w filtrze. ustawienie na urządzeniu zapewnia właściwy skład mieszanki.
  • Moderator Samochody
    malvit napisał:
    Oczywiście że da się ale przy zbyt dużej dawce gazu może wystąpic zjawisko cofnięcia gazu i w efekcie detonację gazu w filtrze. ustawienie na urządzeniu zapewnia właściwy skład mieszanki.



    Malvit, ty się zastanowiłeś co piszesz? Jakąś nową fizykę tworzysz.Przecież wyraźnie założyciel wątka napisał że ma register, to do czego byś chciał ten komputer podłączyć? Do śruby? A eksplozje w kolektorze dolotowym spowodowane są mieszanką zbyt ubogą, a nie zbyt bogatą, tudzież nieprawidłowym, zapłonem mieszanki. Pytanie: czy na benzynie też są takie niskie obroty silnika?
  • Poziom 17  
    Szanowny kolego robocop widać, że jesteś wybitnym teoretykiem jeżeli kiedykolwiek uruchamiałeś instalację gazową w samochodzie to wyjaśnij mi po co montowana jest klapa zapobiegająca cofaniu gazu??? Ja już widziałem parę samochodów niezależnie od typu instalacji z rozwalonym filtrem powietrza. Jeżeli kiedykolwiek regulowałeś instalację gazową w samochodzie to powinieneś wiedzieć, że dawkę gazu do wolnych obrotów ustawia się zapomocą komputera i nie mam zamiaru roztrząsać niuansów regulacji układu odsyłam do serwisu. Ostrzegłem tylko przed niekontrolowanym kręceniem bo jak wynika to z mojej praktyki kończy to się awarią w samochodzie. A tak co do fizyki jezeli zwiększysz dawkę gazu która nie będzie w całości pobrana przez silnik to gdzie ona się podziewa?
  • Moderator Samochody
    malvit napisał:
    jeżeli kiedykolwiek uruchamiałeś instalację gazową w samochodzie to wyjaśnij mi po co montowana jest klapa zapobiegająca cofaniu gazu???

    Po to kolego szanowny, żeby eksplozja w kolektorze dolotowym nie rozsadziła filtra powietrza, dodatkowo z klapą antystrzałową w przypadku kolektorów plastikowych montuje się zawory odciążające.
    Cytat:
    Ja już widziałem parę samochodów

    A ja nie dość że widziałem parę samochodów, to jeszcze udało mi się je naprawić.
    Cytat:
    Jeżeli kiedykolwiek regulowałeś instalację gazową w samochodzie to powinieneś wiedzieć, że dawkę gazu do wolnych obrotów ustawia się zapomocą komputera

    Tak, szczególnie w instalacjach 1 i 2 generacji
    Cytat:
    A tak co do fizyki jezeli zwiększysz dawkę gazu która nie będzie w całości pobrana przez silnik to gdzie ona się podziewa?


    Silnik pobierze tyle gazu, na ile mu pozwolisz, wynika to chyba z zasady jego działania, nieprawdaż?
  • Poziom 13  
    Więc auto jest krótko zagazowane, zdążyło już strzelić ale natychmiast wymieniłem przepływomierz, świece i przewody W/N. Chodzi na benzynie podręcznikowo, 900 obr zawsze i wszędzie. Na gazie też równo chodzi i te 750obr trzyma, chyba że się FEST nagrzeje to wtedy podejdzie pod 900. Chciałbym widzieć, czy warto grzebać w parowniku czy ew. kręcić registrem. Jednocześnie nie chcę spowodować wzrostu spalania lpg bo te okropne zeteki i tak smolą za dużo. Taki escort pali około 13-15 litrów w mieście tylko nikt się nie chce do tego przyznać. No są wyjątki...
  • Moderator Samochody
    andco napisał:
    Chciałbym widzieć, czy warto grzebać w parowniku czy ew. kręcić registrem

    W żadnym przypadku nie dotykaj registra, służy on do zdławienia przepływu gazu i nie wiele ma wspólnego z biegiem jałowym silnika. Do regulacji wolnych obrotów służy śrubka na parowniku, którą reguluje się napięcie membrany 2 stopnia reduktora, czyli innymi słowy zmienia się czułość reduktora, ale to tylko w przypadkach gdy silnik gaśnie na wolnych obrotach. Obroty rzędu 700rpm są nie prawidłowe, jako że stabilizację i prędkość biegu jałowego kontroluje elektronika sterująca silnika, możliwe że gazownicy włożyli łapki nie tam gdzie trzeba.
    Cytat:
    . Jednocześnie nie chcę spowodować wzrostu spalania lpg bo te okropne zeteki i tak smolą za dużo.
    Podjedź więc do jakiegoś warsztatu, wyregulują Ci instalację poprawnie.
  • Moderator Samochody
    malvit napisał:
    Szanowny kolego robocop widać, że jesteś wybitnym teoretykiem jeżeli kiedykolwiek uruchamiałeś instalację gazową w samochodzie to wyjaśnij mi po co montowana jest klapa zapobiegająca cofaniu gazu??? Ja już widziałem parę samochodów niezależnie od typu instalacji z rozwalonym filtrem powietrza. Jeżeli kiedykolwiek regulowałeś instalację gazową w samochodzie to powinieneś wiedzieć, że dawkę gazu do wolnych obrotów ustawia się zapomocą komputera i nie mam zamiaru roztrząsać niuansów regulacji układu odsyłam do serwisu. Ostrzegłem tylko przed niekontrolowanym kręceniem bo jak wynika to z mojej praktyki kończy to się awarią w samochodzie. A tak co do fizyki jezeli zwiększysz dawkę gazu która nie będzie w całości pobrana przez silnik to gdzie ona się podziewa?


    malvit, proszę zapoznać się z zasadą działania instalacji gazowych pierwszej i drugiej generacji i nie pisać tutaj bzdur, oraz nie wchodzić w dyskusje off topic, lub Kolega otrzyma kolejne ostrzeżenie.

    Te reduktory BRC są jeszcze wyposażone w ręcznie regulowany by-pass biegu jałowego, jest to ta zewnętrzna śruba. Sądzę, że po zapoznaniu się z działaniem instalacji (czytaj ogłoszenie w temacie), poprawna regulacja nie powinna stanowić problemu.
  • Poziom 13  
    nie da rady, duże pokrętło już po połowie obrotu w lewo czy prawo powoduje duży spadek obrotów. Ale ok, dzięki za porady, pojadę i niech ustawią w zakładzie...w końcu nie byłem tam już kilkanaście dni...