Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi a3 1.9TDI r.1999 - dochodzi do 130/h a potem...

stopi 01 Maj 2012 11:32 308325 198
  • #181
    meeisster
    Poziom 10  
    Witam. Postanowiłem podpiąć się do tematu. Posiadam audi a3 AHF 99r., samochód do obrotów około 2400 zachowuje się jakby miał 60 koni, a później dostaje bardzo mocnego kopa i już jedzie.
    Dodam że byłem u paru mechaników, turbina przeczyszczona itd., a ostatnio powiedziano mi że winą tego jest to że przeplywomierz jest zamocowany DO GÓRY NOGAMI... ktoś się spotkał z taką teorią? jak powinien być on zamontowany?
    Napiszę jeszcze że po odwróceniu go (jednak trzeba wyciągnąć filtr powietrza bo kable za krótkie) parametry pracy przepływomierza są w normie, a gdy jest tak jak obecnie, czyli do góry nogami jest to około 120 gdy powinno być coś koło 200.
    PS oczywiście było próbowanych kilka innych przepływomierzy i sytuacja bez zmiany/

    Audi a3 1.9TDI r.1999 - dochodzi do 130/h a potem...
  • Metal Work Pneumatic
  • #182
    alibaba75
    Poziom 2  
    Samochód nie ma mocy ponieważ wchodzi w tzw. tryb awaryjny / serwisowy. Jest to spowodowane tym że czujnik ciśnienia doładowania odczytuje zapewne zbyt wysoką wartość doładowania i następnie komputer w samochodzie odcina podciśnienie sterujące turbiną aby nie kręciła się zbyt szybko. Samochód myśli tak => jak za duże ciśnienie doładowania to pewnie turbina się za szybko kręci. Należy teraz odpowiedzieć sobie na pytanie dlaczego się za szybko kręci. Powodów może być kilka: niepoprawnie pracujący elektrozawór, który nie odejmuje podciśnienia, ale wtedy samochód według mnie nie doszedł by do 130 km/h i wcześniej odcięło by turbinę, niepoprawnie pracująca zmienna geometria (zapieczona lub uszkodzona mechanicznie lub ruszająca się z trudem), uszkodzona (zblokowana / skorodowana lub nie osiągająca pełnego wychylenia) gruszka turbosprężarki. Ja bym obstawiał raczej na zmienną geometrię VNT wewnątrz turbiny- turbina jest marki GARRETT. Na co dzień mam od 10 lat do czynienia z turbinami (przerobiłem ich około 50.000 szt. w życiu) i jeśli macie jakieś problemy natury technicznej to chętnie pomogę. tak samo mogę coś doradzić odnośnie siłowników / modułów elektronicznych sterujących zmienną geometrią, ale to chyba już podchodzi pod inny temat na forum. Pozdrawiam...
  • #183
    frank404
    Poziom 9  
    Witam tez mam problem ze swoja audi a3 98r 90KM jak się zagrzeje nie chce wchodzić powyżej 3tys obrotów zaślepiłem zawór egr ale zauważyłem ze jest w nim czarny szlam a ta rura metalowa była prawie nim zatkana czy to powód do zmartwię ?? po zaślepieniu egr się poprawiło ale teraz po zgaszeniu silnika słyszę takie coś jak by zaciągniecie powietrza w droga stronę i przytkanie zawory jest to podobny odgłos jak przy probie ciągnięcia powietrza przez ustnik alkomatu. czy to coś poważnego
  • Metal Work Pneumatic
  • #184
    witek_wawa
    Poziom 8  
    podłącz manometr do wężyka co dochodzi do turbiny (do gruszki) i podaj w milibarach jakie jest podawane podciśnienie na wolnych obrotach - odpisz na biuro(malpa)ststurbo.pl to może naprawimy samochód na odległość
  • #185
    Macinek88
    Poziom 2  
    Witam wszystkich jestem tutaj nowy na elektrodzie.co do zamulonej jazdy moze byc duzo przyczyn.Ja osobiscie czyscilem turbo zmienna geometra vnt i co bylo zapieczone kierownice po czyszczeniu chodzilo gladko i lekko
    po zalozeniu gruszki jakos ta lekkosc uleciala.Kurde juz mam malo sily.Po podlaczeniu wszytskiego do kupy sztanka podniosi sie po odpaleniu czyli do gory do srodka gruszki ale jakos ciezko po zdjeciu przewodu z gruchy z podcisnieniem spada lekko.Uklad sczelny.Tutak tylko Sztomel i trans service moga mi pomoc.

    Dodano po 2 [minuty]:

    alibaba zwroce sie do Ciebie masz pomysla jak sprawdzic gruszke?? :D
  • #186
    witek_wawa
    Poziom 8  
    Geometria bez gruszki zawsze chodzi lekko a jak założysz gruszkę to jest opór bo przecież wewnątrz jest sprężyna. No chyba że jest gruszka skorodowana wewnątrz i się przycina - cięgno nie rusza się płynnie. To można stwierdzić jak się ją weźmie do ręki bo tak to raczej ciężko na samochodzie.

    Jeśli nadal jest zamulony to jest wiele innych możliwych powodów:
    - przepływka (sprawdza się podczas jazdy - próba drogowa, a nie na postoju)
    - zapchany wydech (katalizator)
    - podciśnienie które dochodzi do gruszki nie jest nominalne tylko za małe
    - zblokowany EGR w pozycji otwartej
    - zbyt mało spalin do rozpędzenia turbiny => układ wtryskowy do poprawy
    - JAK MASZ ZMIENNĄ GEOMETRIĘ STAREGO TYPU to mogli ci pierścień odwrotnie założyć i też nie będzie samochód jeździł

    Ogólnie brak mocy to 10-15 możliwych przyczyn !!!
  • #187
    Macinek88
    Poziom 2  
    Witam dzieki za szybka podpowiedz.Dzisiaj postanowilem zeby jeszcze raz wszystko przejzec i ..... okazalo sie ze w jakis dziwny sposob zalamaywaly sie dwa wezyki od wyjscia vackum z zaworka n75 ii zamienilem je na przwody paliwowe bez tych szmat ..i jest sporo sniegu ale znalazlem odcinek iii co 1but 2 but i do 4,5tys obr moja zolta strzala poszla jak diabel nagle na 2 80km/h bez notlauft 3 i juz za chwilke 120 ii trzeba bylo chamowac ale fajnie teraz reaguje na gaz chyba juz sie uporalem.
    Sprostowania
    -sam czyscilem turbo wiec mysle ze ok bo robilem znaki po czyszczeniu fajnie slychac turbo ale to chyba ze stajni vw audi to charakterystyczne.
    -zolta strzala to audi a4 1.9tdi silnik afn seria wzmocniona kombi i zaj...... kolorek zolty
    - co do logow to z tym jest tak ze nigdy tego nie robilem i nie mam kabelka i programow moze podpowiesz mi gdzie dostac dobry kabelek i programiki??

    I to tyle jescze raz dzieki za szybka odpowiedz mam nadzieje ze tez komus moge pomoc mam troszke pbcykane co moge to pomoge
    pozdrawiam

    Dodano po 1 [minuty]:

    aha sorki zapomnialem kat zostal wyciety przy zabiegu czyszczenia turba zawor egr pracuje chociaz zastanawiam sie czy go nie zaslepic czy warto ??? poprosze o odpowiedz

    Dodano po 12 [minuty]:

    do meissteer
    sluchaj do sprawdzenia masz
    czujnik cisnienia doladowania
    Wszystkie przewody od podcisnienia
    jaki masz silnik jak zmienna geometra to kierownice w turbo sprawdz jak zachowuje sie sztanga od turbiny i czy po notlauft pomaga zgaszenie i zapalenie auta
    mozliwy zapchany kat
    gruszka od turba do sprawdzenie
    i takze do lukniecia na zaworek n75 mozna podmienic go z zaworkiem egr podajze n18
    to moze byc miedzy innymi jak cos odezwij sie na forum pomyslimy co moze byc z twoja audi bo teraz napewno meczy sie a zdrowy tdi to dobrze pracujacy tdi
    Moc z Wami
  • #188
    witek_wawa
    Poziom 8  
    Ja bym nie zaślepiał, ale pamiętaj że tam też jest membrana i on działa na podciśnienie więc jak by kiedyś vacuum samochód gubił to też może być przez EGR

    Ogólnie co do EGR'u to są różne szkoły - jedni zaślepiają a inni nie. Zawsze część spalin jak poleci w kolektor ssący to mniej idzie do turbiny i oczywiście dbamy o środowisko
  • #189
    Macinek88
    Poziom 2  
    do witek wawa
    Mowisz ze moze gubic vacum
    slychaj a jak u Ciebie porusza sie sztanga turbiny po odpaleniu blyskawiczny skok do gory czy idzie do gory no jak by to nazwac normalnym tempem ?? jakie masz auto??
  • #190
    stopi
    Poziom 28  
    Cytat:
    Ja osobiscie czyscilem turbo zmienna geometra vnt i co bylo zapieczone kierownice po czyszczeniu chodzilo gladko i lekko


    Dokładnie. To jest najczęstszą przyczyną utraty mocy przez auto np po przekroczeniu jakiejś prędkości. Polecam analizę tematu i mój tutorial, który stworzyłem w wersji PDF z dokładnym opisem jak rozebrać i wyczyścić kierownice turbosprężarki w silniku AHF 110KM, do pobrania w tym wątku kilka stron wcześniej.
  • #191
    Macinek88
    Poziom 2  
    do stopi
    Mam pytanie po zapaleniu autka sztanga powinna wskoczuc w gruszke w przeciagu sekundy czy moze wolniej plynnie no moze okolo 2,5sekundy??
  • #192
    stopi
    Poziom 28  
    Nie rozumiem do końca, co masz na myśli pisząc "wskoczyć w gruszkę". Przecież sztanga jest w gruszce, a membrana w środku gruszki odchyla tę sztangę. Szczerze przyznam, że nie obserwowałem nigdy co się dzieje ze sztangą podczas odpalania auta, bo nie miałem wtedy takiej możliwości. Być może gruszka powinna na chwilę zassać, ale nie wiem jakie to powinno mieć znaczenie. Gruszkę sprawdzisz tylko ręcznie. Ciężko jest wcisnąć to cięgno ręką, nowe też wymagają użycia trochę siły. Sprawdzenie szczelności gruszki wymagałoby jakiejś pompki, bo tam trzeba dosyć spore ciśnienie wywrzeć, aby wciągnęła to cięgno i w ogóle wykryć nieszczelność.

    Przed naprawieniem swojej turbosprężarki sztanga nie wychylała się do końca (trzeba dosyć mocno nacisnąć tam, ale przy normalnym stanie powinno sie ją i tak ręką wcisnąć), dwa, że nawet przez śrubokręt wychylała się ciężko. Sztanga jest wciągana przez gruszkę, która zasysa podczas dodawania gazu i tak to po prostu działa. Za sprawą sztangi poruszane są kierownice, które sterują jeszcze jednym mechanizmem puszczającym dym na sam wirnik czyli turbinę. Czym więcej dodasz gazu, tym więcej dymu jest dozowane na stronę "gorącą" wirnika. Jeśli kierownice będą zapieczone od nagaru nie przesuną się do końca i silnik przy pewnych obrotach straci turbodoładowanie. W tym przypadku stan wraca do normy po ponownym odpaleniu silnika (komputer wychodzi z trybu notlauf)

    Inną sytuacją jest, gdy silnik jest słaby cały czas, po każdym odpaleniu. To może być np wina przepływomierza. Nie dostaje właściwego sygnału i przyjmuje wartość zastępczą (jak i kilku innych przyczyn, które już były chyba opisane). Przepływomierz czasami niepotrzebnie jest wymieniany, bo niekoniecznie musi to być uszkodzenie elektryczne - wystarczy wyczyścić dobrym środkiem dokładnie płytki w środku. Inną częstą przyczyną są zawalone przewody ciśnieniowe (te które wychodzą z N75 i reszta w układzie turbo). Większość rzeczy można wywnioskować po właściwej interpretacji odczytów z VAG'a
  • #193
    poterr
    Poziom 2  
    A3 98r. AHF 110KM

    witam mam problem jak w temacie dziś podłączyłem vaga, i w czasie jazdy mam takie wskazania na bloku 11. (w momencie wystrzelenia w górę niebeieskiej lini traci moc..)

    poza tym wywala błąd
    17958 Ciśnienie doładowania - różnica doładowania
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem



    Audi a3 1.9TDI r.1999 - dochodzi do 130/h a potem...

    prześledziałem lekko temat i zastanawiam sie nad zamówieniem N75 czy to pomoże ?

    pozdrawiam
  • #194
    Pixon88
    Poziom 11  
    Przejrzałem forum zastanawiałem się długo gdzie podpiąć się pod temat, żeby nie dublować stale tego samego problemu... Więc jeśli trafiłem w zły temat, to proszę obsługę forum o przeniesienie mojego postu do właściwego.


    Mnie również dopadł ten problem :( NOTLAUF. Zamówiłem kabel daignostyczny, więc wkrótce przyjdzie czas na zrobienie logów, o których muszę poczytać jak to zrobić. W tej chwili wiem, że muszę zrobić je statyczne i dynamiczne. Grupy 03, 011 - nie wiem muszę o tym głębiej poczytać.

    Wczoraj wymieniłem przewód ciśnieniowy między Zaworem N239 a siłownikiem podciśnieniowym przepustnicy, ponieważ był uszkodzony i miał dziurę. Ucieszony i naiwny myślałem, ze to rozwiąże mój problem. Jest on nadal.

    W związku z tym w miarę możliwości jak temperatura na zewnątrz pozwoli, chce wymienić wszystkie przewody podciśnieniowe. Widzę, że jedne są cieńsze i mają ok. 4 mm, drugie z kolei już na oko widać, że są grubsze.
    Zastanawia mnie tylko w jaki sposób mam wymienić przewód łączący N75 ze sztangą turbiny? Macie na to jakieś patenty jak się tam dostać bez demontażu połowy silnika?

    Chce też sprawdzić zawór N75 czy jest sprawny, w związku z tym zamienię miejscami N75 z N18 i teraz są dwie opcje:
    - tylko przewody bez odkręcania tych zaworów o ile długość przewodów na to pozwoli.
    - odkręcę zawory i zamienię je miejscami.

    Powiedzcie mi, ponieważ to jest dla mnie nie jasne. Czy wtyczkę ktora się znajduje w miejscu N18 i zasila go, mogę wpiąć do N75 który wskoczył na chwilę na miejsce N18 czy muszę ciągnąć właściwą wtyczkę ze starego miejsca N75 do nowego?

    Sprawdzić chciałem jeszcze ruch sztangi, ale zupełnie nie wiem jak się za to zabrać. Próbowałem wypatrzeć z góry silnika gdzie ona jest (mniej więcej wiem), ale za cholerę jej nie widać.

    Coś czuję, ze moja emerycka jazda w ostatnim czasie doprowadziła do zamulenia tego turbo :(

    Wiem, że temat wałkowany setki razy, jednak nie znalazłem odpowiedzi na zadane tutaj pytania.
  • #195
    trans-serwis
    Poziom 39  
    Pixon88 napisał:
    jednak nie znalazłem odpowiedzi na zadane tutaj pytania
    Chyba lepiej by było podjechać do warsztatu i zrobić diagnozę.
  • #196
    Pixon88
    Poziom 11  
    Dziękuję za cennę uwagi, głupi nie jestem prostą diagnozę zrobię sam :) Potrzebuje tylko uzyskać odpowiedzi na zadane pytania.

    BTW. Przykre jest to, że osoba z takim stażem jak ty i z tyloma kliknięciami pomógł, udziela takie rady.
  • #197
    trans-serwis
    Poziom 39  
    Pixon88 napisał:
    Przykre jest to, że osoba z takim stażem jak ty i z tyloma kliknięciami pomógł, udziela takie rady.
    Przykre jest to że twoja wiedza jest zbyt mała do tego co chcesz zrobić. Tak sądzę po pytaniach jakie zadajesz. Prostą diagnozę zrobisz sam. Owszem tak, tylko co dalej?
  • #198
    Pixon88
    Poziom 11  
    Kolego masz rację, człowiek nie rodzi się z całą wiedzą od razu, musi ja gdzieś zdobyć, o ile chce. Wydawało mi się, że po to ma się całe życie żeby się w nim czegoś nauczyć. Owszem, że można uczyć się na własnych błędach i opierać swoją wiedzę o doświadczenia własne lub innych. Ponieważ moje doświadczenie w tym temacie jest małe, bo do tej pory pracowałem na serwisie, ale rowerowym to chciałbym zapoznać się z budową auta i zrobić proste czynności serwisowe we własnym zakresie tak jak to robię z zamkniętymi oczami z rowerami.

    Wydawało mi się, że forum takie jak to, to odpowiednie miejsce żeby się czegoś dowiedzieć. WYDAWAŁO mi się... widocznie się myliłem. Chyba, że wyprowadzisz mnie z tego toku rozumowania.


    Oczekując na przewód diagnostyczny refleksji i sprawdzania wszystkiego po kolei ciąg dalszy.

    Przewód kupiłem w skodaczesci o przekroju 4 mm (gumowy z oplotem materiałowym). Zostaje mi ich wymiana, jednak na oko widzę, że z nimi jest raczej wszystko ok. Poszedłem "po sznurku do kłębka" i wyczułem ową gruszkę. Po odczepieniu przewodu z zaworu N75 idącego do gruszki, sprawdziłem jego szczelność, próbując zassać powietrze. Jest szczelny, no chyba, że wytworzyłem za małe podciśnienie...


    Co do podmiany zaworów N75 i N118
    Tak też zrobiłem, nic się nie zmieniło. Robiłem wczoraj próby na autostradzie, wydaje mi się, że auto ciut lepiej przyspiesza niż na zaworze N75, ale dalej pojawia się odcięcie przy 110/120 km/h i dalej nie idzie.

    Co do ruchu sztangi
    Ponownie po przewodzie namacałem gruszkę od turbo. Poszedłem wyżej po korpusie i mam wrażenie, że namacałem tę "sztangę?" która wychodzi z gruszki i napędza "kierownice?" Niestety nie byłem jej w stanie ruszyć palcami. Próbowałem ją wepchnąć do środka, a teraz jeszcze sobie myślę, że może ją mogłem spróbować wyciągnąć. Chociaż to według mnie byłoby nielogiczne, bo skoro ona działa na podciśnienie, a przewód wchodzi do gruszki od spodu, więc przy normalnym ciśnieniu, ona powinna być wysunięta. Dobrze rozumuje?
    W związku z trudnościami w ruchu sztangi lub moim brakiem siły, spryskałem wczoraj tam obficie wd40, mam nadzieję, ze dobrze to spenetruje jej wnętrze. Dzisiaj ponownie do tego zajrzę i sprawdzę czy coś drgnie, jeśli nie to raz jeszcze wpuszczę tam doskonałe wd40 :D i zobaczę.



    Tak jak napisałem czekam na kabel, logi wydaje mi się, że wiem jak zrobić, poczytałem sporo tematów. Powiedzcie mi czy do robienia logów muszę z powrotem przekładać N75 z N18 do wersji z przed modyfikacji?

    Ktoś jeszcze wspomniał na forum w podobnym temacie dotyczącym octavii o sprawdzeniu przepływomierza, gdyż on też odpowiada za ten problem. Ale jak? Odpiąć zupełnie wtyczkę od niego i zobaczyć jak się zachowuje samochód? Właściwie to jakie powinno być jego zachowanie wtedy w przypadku kiedy jest dobry i odłączony oraz w przypadku kiedy jest felerny i odłączony?
  • #199
    Mlody5527
    Poziom 1  
    Siema mam takie pytanie moja a3 8l z 98 r ma blokadę jedzie 170 i tylko 5 tyś obrotów czy ktoś wie gdzie ona może się znajdować?