Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Praca Inżynier Elektronik
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi a3 1.9TDI r.1999 - dochodzi do 130/h a potem...

stopi 18 Maj 2009 12:22 276912 197
  • #91 18 Maj 2009 12:22
    daniel.wro
    Poziom 9  

    jak masz oleju ponad stan to nie za dobrze. bedzie Ci odma wywalac, a ten trafia do IC. najlepiej zalej i pilnuj na 2/3.
    Oczywiscie poprawny poziom oleju jest pokazywany na powierzchni zakreskowanej, a nie od zgiecia do zgiecia.

    pozdrawiam

    Daniel

  • Praca InĹźynier Elektronik
  • #92 03 Cze 2009 20:35
    pablo958
    Poziom 2  

    słuchajcie z Turbo jest ok. olej w silniku wymieniłem i teraz mam prawidłowy stan. mam jeszcze pytanie czy zuzyty przegub jest wyczuwany podczas jazdy? jak skrecam to nic nie trzaska a mam dziwny dzwiek w aucie podczas jazdy takie delikatne i stukanie, wrzucam na luz, wyłaczam silnik i dalej jest słyszalne, ostatnio tez wydaje mi sie jak by silnik troche głosniej klekotał, przewaznie jak jest zimny, auto sprawuje sie dobrze moc jest wiec niewiem... pozdrawiam

  • #93 07 Sie 2009 12:05
    Kiceks
    Poziom 2  

    Witam, mam podobną sytuację z audi a3 1,9 TDI, 99r, 110KM. Jadę z mocą do 130 km/h więcej nie idzie, traci moc. Po ponownym uruchomieniu jest oki. I znów to samo.
    Wymieniłem przepływomierz bo i tak musiałe, bo miał złe wskazania na kompie, przeczyściłem zawór N75. Rezultat, samochód odmulony, lepiej sie zbiera ale znów tylko do 130 km/h. A więc pewnie będzie to samo co u snopiego.
    Regeneracja turbiny ok 1100 zł. I tak się zastanawiam czy się warto?
    Nie jestem mechanikiem, ale jakbym się zebrał z kolegom bym krok po kroku wykonał czynności zalecane przez snoopiego. Ale mam pytanie czy po takim zabiegu, oby napewno będzie wszystko ok i jak długo ?

  • #94 07 Sie 2009 21:10
    stopi
    Poziom 28  

    Przeczytaj maila. Nie warto na to wydawać 1100zł jeżeli masz trochę smykałki i dostęp do jakiegoś warsztaciku. Na narzędzie wydasz może 50-100zł, w zależności od tego czym już dysponujesz. Mój opis nie przedstawia rozbierania samego turbo. To akurat proste, tylko tam trzeba mieć dobrego torxa, bo pomykasz śrubki i potem może być cienko. WD-40 to podstawa. Jak dla mnie jest najlepszy. I jak byś w razie wymieniał gruszkę, to zwróć uwagę na ile cięgno jest wkręcone, tak by potem identycznie ustawić nową.

  • #95 01 Lis 2009 11:59
    mizu
    Poziom 10  

    Witam
    Jak dokładnie jest zbudowany N75?. Dziś go wyczepiłem z samochodu i zdziwiłem się, że nie mogę zmierzyć impedancji - przepalony? Gdzieś pisali, że ma tam być 20 ohm. Sprawdziłem drugi zaworek (N18) i jest to samo.
    pzdr

  • #96 01 Lis 2009 19:26
    mizu
    Poziom 10  

    Mam ciągle takie same objawy jak w tytule, czyli niby tdi 110 km, a samochód jedzie jakby miał 50 km, czyli słabo przespiesza i max 130 km/h.
    Samochód działa mi chyba tak samo bez przyłączenia wtyczki z prądem do zaworka N75, ale jak dam tam prąd to coś w nim cyka. Co do trzech wyprowadzeń na wężyki to nie wiem co się ma dziać więc odkładam temat N75. Sztanga gruchy ledwo drgnie. Może tam szukać przyczyny.
    Albo jak piszecie sprawdzić przepływomierz. Ma on 4 wyprowadzenia. Czy może ktoś dysponuje jego schematem, albo ma jakieś doświadczenia, jak go podłączyć i co w nim sprawdzić? Proszę o podpowiedź bo cały dzień zmarnowałem w garażu i dalej nic nie wiem :(

  • #97 01 Lis 2009 21:37
    mamark
    Poziom 9  

    Możesz sprawdzić jeszcze katalizator. Może jest niedrożny.

  • Praca InĹźynier Elektronik
  • #98 01 Lis 2009 22:10
    stopi
    Poziom 28  

    Podczas mierzenia rezystancji cewki w N75 trzeba mocno przykładać miernik (te styki są zabrudzone i czasem nie "łapie") i najlepiej zrobić to przyzwoitym miernikiem ustawionym na odpowiedni zakres. Podejrzewam, że coś źle mierzysz po prostu.

    Katalizator bym raczej zostawił. Kolego mizu - na 90% stawiam na zapieczone łopatki turbosprężarki. Jeżeli N75 cyka, to jest ok (przepalony by nie cykał). Możesz kontrolnie przeczyścić wszystkie szlaufiki które dochodzą do N75 i sam N75. Psiknąć WD40 i pompką od roweru można przedmuchać.

    Jak poczytasz wcześniejsze strony tego posta, to znajdziesz mój opis demontażu turbo. Rozebranie turbo potem to już w zasadzie prosta sprawa. Gruszkę też bym proponował od razu wymienić. Jeżeli sztanga ledwo drgnie, to raczej mówi samo za siebie. Od razu zabrałbym się za turbo :) U mnie tylko to pomogło. Przy okazji wyczyścisz syf z kolektora ssącego, bo mogę się założyć, że przelot zmniejszył się o co najmniej 30%.

    Przepływomierz można sprawdzić odłączając go. Najlepiej odłączyć i przejechać się. Bez przepływki auto będzie mułowate, ale jeżeli przekroczysz magiczną prędkość 130/h to znaczy, że przepływka do wymiany. Najlepiej podmienić inny sprawny przepływomierz (co często jest niewykonalne przez przeciętnego posiadacza, gdyż trzeba znaleźć drugie takie samo auto).

  • #99 01 Lis 2009 23:54
    mizu
    Poziom 10  

    Stopi - bardzo zachęcająco wygląda Twój pdf z czyszczenia turbo. Zacznę chyba zbierać uszczelki i klucze i wezmę się za to w przyszły weekend. Dodatkowo:
    - Sztomel coś pisał o czyszczeniu odpowietrznika skrzyni korbowej. Też mam tam sporo oleju i inne przecieki. Podejrzewam brak podciśnienia w silniku.
    - Pod maską mam sporo spalin (czuję je jak stoję na światłach). Nie wiem czy to uszczelki kolektora. Nie widzę skąd lecą. Też zachęca to do ich wymiany.
    Poćwiczę też z przepływką i N75. Z próbą prędkości nie mam problemu, bo do pracy kawałek jadę autostradą :)
    pzdr

  • #100 20 Mar 2010 19:43
    riddick267
    Poziom 9  

    Witam
    Mam podobny problem jak w temacie 130km/h max auto mułowate, turbo było rozbierane przez mechanika ale bez efektu i teraz mam silnik AGR 110 KM czy może mi ktoś powiedzieć czym on się charakteryzuje lub czym się różni od innych typów. Jakoś szukam danych i nie mogę znaleźć konkretów. Druga sprawa to gdzie znaleźć ten zaworek N75 może ktoś zdjęcie załączyć i zaznaczyć go.
    pozdrawiam

  • #101 21 Mar 2010 00:03
    stopi
    Poziom 28  

    Kolego, przegrzeb nieco ten temat, przeczytaj poprzednie strony tematu ze zdjęciami, a z łatwością znajdziesz, który to jest zawór N75. To już było wałkowane na forum nie jeden raz. Temat jest stały w tych samochodach.

    Co ten mechanik zrobił? Co ci powiedział? Sama informacja, że "rozebrał turbo" niewiele nam mówi. Wyczyścił tylko turbo? Sprawdził zawór sterowania turbo (gruszkę)? Sprawdził przewody ciśnieniowe?

    Może masz gruszkę do wymiany? Możliwe, że to wina N75 albo zanieczyszczeń/nieszczelności w szlaufikach w układzie sterowania turbosprężarki. Winny może być też przepływomierz. To można prosto sprawdzić, bo jeżeli odłączysz przepływkę, a auto przekroczy 130, to diagnoza jest jednoznaczna. Fakt, że przy odłączonym przepływomierzu auto będzie mułowate, ale istotne, czy pokonasz barierę 130km.

  • #102 21 Mar 2010 06:19
    Sztomel
    Poziom 34  

    riddick267 napisał:
    mam silnik AGR 110 KM


    na pierwszej stronie tego tematu wkleiłem fotki gdzie szukać oznaczenia silnika, sprawdź te miejsca i odczytaj symbol, silnik AGR ma 90 KM i turbosprężarkę z zaworem upustowym oraz elektrozawór N75, który steruje ciśnieniem by ograniczyć ciśnienie doładowania turbo, jeśli masz silnik o mocy 110 KM to z pewnością nie masz silnika AGR tylko AHF lub ASV i N75 taki sam jak na fotkach z pierwszej strony, sprawdź to najpierw.

  • #103 21 Mar 2010 10:53
    riddick267
    Poziom 9  

    Audi a3 1.9TDI r.1999 - dochodzi do 130/h a potem...

    oto zdjęcie z książki serwisowej jest tam taki zapis 81KW jak również typ AGR, z mojej wiedzy wynika że 81kW w przeliczeniu na KM to 110 KM a może się mylę, jakieś sugestie? i gdzie można znaleźć ten przepływomierz, czy ja go w ogóle mam?

  • #104 21 Mar 2010 11:09
    Sztomel
    Poziom 34  

    Wiem jaką ma moc silnik AGR czyli 66kW a nie 81kW, znane są również knify handlarzy samochodów - zwłaszcza jeśli chodzi o fałszowanie książek serwisowych, odczytaj kod silnika bezpośrednio z jego bloku a nie z tej sfałszowanej książki przez jakiegoś dyletanta, który nawet nie zna parametrów silników. Oczywiście, że masz przepływomierz, znajduje się zaraz za wyjściem z obudowy filtra powietrza i widoczny jest po zdjęciu klamry zaciskowej i rury powietrza z obudowy filtra :
    https://obrazki.elektroda.pl/18_1250882648.jpg
    a tu masz foty gdzie szukać oznaczenia silnika w tym temacie :
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1248131.html

  • #105 21 Mar 2010 15:44
    riddick267
    Poziom 9  

    Sztomel miałeś całkowitą rację, dziękuje ci, książka jest swingowana ale cóż zrobić teraz już za późno, auto kupiłem jakiś miesiąc temu z komisu, było sprowadzone rok temu z niemiec i tam pewnie książke przeprodukowali, załączam zdjęcie:
    Audi a3 1.9TDI r.1999 - dochodzi do 130/h a potem...
    to mój silnik a przynajmniej tak mówi nalepka w bagażniku bo już niczego nie jestem pewien. Może jakieś sugestie? Czy ten silnik ma pompę czy pompowtryski bo chce zatankować bio paliwo?
    Jutro sprawdzę numery na silniku żeby być pewnym. a teraz mój problem czyli 130km/h max
    jak sprawdzić czy n75 jest dobry?
    jak sprawdzić ten przepływomierz (da się inaczej sprawdzić od zdjęcia go i przejechania 130km/h bo nie mam się za bardzo gdzie rozpędzić)?
    turbo jak twierdzili mechanicy miało lekko zatarte łopatki czy jakoś tak
    jeszcze raz dzięki za uświadomienie mnie.

  • #106 21 Mar 2010 18:44
    Sztomel
    Poziom 34  

    Silnik ASV jest silnikiem z pompą wtryskową VP37.
    Poniższy opis dotyczy najprostrzego sposobu sprawdzenia (bez miernika uniwersalnego) elektrozaworu podciśnieniowego czyli takiego :
    Audi a3 1.9TDI r.1999 - dochodzi do 130/h a potem...
    stosowanego do regulacji ciśnienia doładowania w turbosprężarkach ze zmienną geometrią czyli VNT i wykonuje się je tak :
    na odpiętym zasilaniu od N75 przytykamy palcem wlot dolnego króćca (króciec jest oznaczony na elektrozaworze jako OUT i połączony wężykiem z gruchą przy turbinie) zaciągamy ustami powietrze z górnego króćca (oznaczonego jako VAC połączonym z wężykiem dochodzącym do pompy vacuum) -przy sprawnym N75 powietrza nie uda nam się zassać ale jeśli tylko odsuniemy palec od dolnego króćca OUT to wtedy zassiemy powietrze górnym bo udrożnimy wtedy przepływ podciśnienia pomiędzy kanałami OUT a VAC,
    przy podłączonym zasilaniu przytykamy palcem wlot króćca po przeciwnej stronie N75 (króciec jest oznaczony jako ATMO i połączony jest wężykiem z obudową filtra powietrza) i zaciągamy ustami powietrze z króćca VAC - przy sprawnym N75 powietrza nie uda się nam zaciągnąć a jeśli odsuniemy palec odtykając króciec ATMO to powietrze zaciągniemy.
    Powyższe sprawdzenie - jeśli jego wynik będzie zgodny z opisem to N75 jest całkowicie sprawny, jeśli zaś daje się zaciągnąć tylko i wyłącznie powietrze z króćca VAC przez króciec OUT przy podpiętym zasilaniu do elektrozaworu to oznacza to, że spalona jest cewka wewnątrz N75 lub jest zatarty, jeśli przy podpiętym zasilaniu nie daje się zaciągnąć powietrza króćcem VAC ani z króćca OUT ani króćca ATMO to oznacza, że zaworek wewnątrz jest zabrudzony.
    Oznaczenia króćcy na N75 są podane na poniższym schemacie podciśnieniowego sterowania turbodoładowaniem, zaworem EGR oraz klapą gaszącą w silnikach z turbosprężąrką o zmiennej geometrii :
    Audi a3 1.9TDI r.1999 - dochodzi do 130/h a potem...

    Jeśli chodzi o przepływomierz to jego sprawdzenie najlepiej wykonać poprzez przeprowadzenie logów dynamicznych grup 003 i 008 przy użyciu programu i interfejsu diagnostycznego VAG-COM lub VCDS - logi od razu pokażą jak mierzy przepływomierz i w jakim stopniu ogranicza dawkę paliwa.

  • Praca InĹźynier Elektronik
  • #107 21 Mar 2010 19:30
    riddick267
    Poziom 9  

    OK byłem się teraz przejechać na expresówkę i wygląda to tak:
    1. prędkość 130KM/h
    2. 3000 obrotów
    3. Piaty bieg i gaz do dechy
    Auto nie chce przekroczyć 3000 obrotów, wskazówka ani nie drgnie. Druga sprawa to to że długo się rozpędza z 20s do 100, jutro sprawdzę te zawory i przepływomierze.
    Czy np wyeliminowanie zaworu egr dałoby coś? ew w jaki sposób go wyeliminować
    pozdrawiam

  • #108 22 Mar 2010 17:55
    riddick267
    Poziom 9  

    Witam ponownie
    Udało mi się dojść do tego co było nie tak, a mianowicie kuna albo inne pożyteczne stworzonko przegryzło wężyk od akumulatora VAC, wymieniłem wężyk przejechałem się i żadnej zmiany, dopiero po odpięciu klemy na jakieś 15 min prawdopodobnie zresetował się komp i auto nie do poznania. Na szczęście brat ma leona z tym samym silnikiem i można coś podmienić w razie czego w przyszłości.

    Pojawił się pewien problem po odpięciu akumulatora, wcześniej miałem taką satelitkę na wyświetlaczu przy godzinie i dacie, która była odpowiedzialna za satelitarne ściąganie godziny a teraz znikła. Może ktoś wie jak to uruchomić z powrotem.

    Szczególne podziękowania dla Sztomel za wytłumaczenie niektórych spraw. pozdro

  • #109 06 Kwi 2010 10:35
    insaider
    Poziom 10  

    Doradcie cos 1.9TDi 90km do 100km w miare ale pozniej schody do 140km/h trzeba sie nameczyc przeplywomierz?? egr czy turbo??

  • #110 06 Kwi 2010 11:47
    stopi
    Poziom 28  

    Wszystko masz już doradzone w tym temacie, tylko trzeba się wysilić i go przeczytać. Poza tym już było doradzane ze 100x na tym forum w takich przypadkach odnośnie tych silników.

  • #111 07 Kwi 2010 09:52
    insaider
    Poziom 10  

    Wezyki byly zle powpinane czyszczenie zaworkow n18 i n75 i juz jest dobrze

  • #112 15 Kwi 2010 19:08
    stopi
    Poziom 28  

    Cholercia. Znowu mam problem. Auto zrobiło się mułowate, ale nie tak jak wtedy, powyżej pewnych obrotów, ale jest od początku słabo.
    Nie wiem teraz czy to przepływka, bo porównywałem wskazania na VAGu ze Skodą Octavią 1.9TDI z tym samym silnikiem AHF i wyglądało to podczas jazdy niemalże tak samo, a tamto auto było sprawne. Dziś rozebrałem parę rzeczy:
    - sprawdziłem N75, (zatkany palcem OUT, zasysam powietrze z VAC, odłączone zasilanie - powietrza nie puszcza)
    - popsikałem WD40 do szlaufików w obwodach sterowania turbo, N75, N18, dmuchałem tam też ustami
    - wszedłem na kanał, rozruszałem cięgno gruszki, polałem WD40. Cięgno wydaje się działać w pełnym zakresie, więc łopatki raczej nie są zapieczone. 1,5 roku temu rozbierałem turbo i czyściłem całe (skąd wziął się z resztą ten wątek :) )
    - sprawdziłem czy jakiś wąż przy turbo nie jest popękany, przecięty, albo może spadł czy coś...Wszystko jest ok. Mam trochę oleju przy intercoolerze jedynie, ale nie wiem czy to z odmy.
    Zastanawia mnie to, czy po włączeniu zapłonu na wtyczce do N75 powinno być 12V? Bo mam napięcie 5,5V.. Dziwne...

    Kurcze, nie mam pojęcia co to może być. Nie chciałbym wywalać kasy w błoto na przepływomierz, a potem się okaże, że znowu jest tak samo.

    Porobię jeszcze parę rzeczy, ale głównie mam pytanie o to napięcie na N75. Jak ono jest dozowane? Czy po włączeniu zapłonu powinno być od razu 12V?

    Jeszcze pytanie: czy test polegający na włożeniu diody zamiast przepływomierza daje wiarygodność, że walnięty jest przepływomierz?

  • #113 16 Kwi 2010 22:16
    wow
    Poziom 27  

    Miałem podobne objawy.
    Dziś rozkręciłem:

    Przyczyna znaleziona ;-)

    Audi a3 1.9TDI r.1999 - dochodzi do 130/h a potem... Audi a3 1.9TDI r.1999 - dochodzi do 130/h a potem...

    Audi a3 1.9TDI r.1999 - dochodzi do 130/h a potem... Audi a3 1.9TDI r.1999 - dochodzi do 130/h a potem...


    Jutro wstawiam jeszcze to:
    Polecam: www.tlumiki-gruchot.pl

    Audi a3 1.9TDI r.1999 - dochodzi do 130/h a potem... Audi a3 1.9TDI r.1999 - dochodzi do 130/h a potem... Audi a3 1.9TDI r.1999 - dochodzi do 130/h a potem... Audi a3 1.9TDI r.1999 - dochodzi do 130/h a potem...





    Audi a3 1.9TDI r.1999 - dochodzi do 130/h a potem... Audi a3 1.9TDI r.1999 - dochodzi do 130/h a potem... Audi a3 1.9TDI r.1999 - dochodzi do 130/h a potem... Audi a3 1.9TDI r.1999 - dochodzi do 130/h a potem...

    Audi a3 1.9TDI r.1999 - dochodzi do 130/h a potem... Audi a3 1.9TDI r.1999 - dochodzi do 130/h a potem... Audi a3 1.9TDI r.1999 - dochodzi do 130/h a potem...

    ;-)
    I zobaczymy co dalej!

  • #114 17 Kwi 2010 00:10
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Jakie korzyści z montażu tej rury.

  • #115 17 Kwi 2010 01:45
    Sztomel
    Poziom 34  

    wow napisał:
    Dziś rozkręciłem:

    Przyczyna znaleziona ;-)

    Audi a3 1.9TDI r.1999 - dochodzi do 130/h a potem... Audi a3 1.9TDI r.1999 - dochodzi do 130/h a potem...

    Audi a3 1.9TDI r.1999 - dochodzi do 130/h a potem... Audi a3 1.9TDI r.1999 - dochodzi do 130/h a potem...


    na tych fotkach przyczyny nie widzę, pierścień obrotu dźwigienek kierownic i same dźwigienki mają tylko lekki nalot sadzy ale nie widać jak wyglądają same kierownice (łopatki) od spodu i bieżni, po której się przesuwają, owszem dałeś fotki ale od najmniej istotnej strony zmiennej geometrii ;) jeśli czyszczenie ograniczyłeś tylko do tych elementów, które pokazałeś to oznacza to tylko tyle, że nie wyczyściłeś zmiennej geometrii więc szkoda robocizny bo trzeba będzie powtórzyć jeszcze raz.

  • #116 19 Kwi 2010 11:30
    stopi
    Poziom 28  

    Potwierdzę też tę teorię. Zmienna geometria znajduje się dopiero, gdy odkręcisz trzy torxy widoczne na jednym ze zdjęć :) Koniecznie trzeba to zrobić konkretnym narzędziem, gdyż poharatanie śrub może grozić całkowitą klęską...

    Domyślam się, że miałeś typowy notlauf, czyli dop. po przekroczeniu pewnej ilości obrotów/prędkości auto traciło moc. U mnie jednak problem jest inny, bo auto jest ociężałe już od początku. Sztanga chodzi w pełnym zakresie, więc łopatki się nie przycinają. Stawiam póki co na przepływomierz, ale czekam na VAGa chwilowo, żeby zrobić logi i jeszcze dokładnie się im przyjrzeć.

  • #117 31 Maj 2010 18:36
    pablo958
    Poziom 2  

    słuchajcie co lepiej zrobić? regenerować turbine czy moze gdzies kupic używana na allegro? moja niestety przepuszcza olej. pracuje normalnie- tylko boje sie ze mi na trasie moze sie juz rozpaść...

  • #118 31 Maj 2010 20:22
    stopi
    Poziom 28  

    Ja chyba wolałbym regenerować. Używka będzie pewnie kosztowała z 1500zł, a i tak nie wiadomo w jakim jest stanie (bo wszystko wyjdzie po zamontowaniu), chyba, że jakiś super-fachman od TDI oceni ją od razu czy się nadaje czy nie. Nowa oryginalna (Garrett lub KKK) podejrzewam, że k. 3 koła (jak nie lepiej). Oczywiście pewnie można kupić nową (chińszczyznę jakąś) za 1500zł. W sumie regeneracja chyba polega głównie na wymianie łożyska ślizgowego (które to właśnie puszcza olej) i turbiny (samego wirnika). Turbosprężarka to całe urządzenie :) Nie wiem jaki może być koszt regeneracji, ale samo łożysko jest cholernie drogie ponoć. Szacuję, że w zależności od zakładu gdzieś minimum od 400zł.

  • #119 29 Cze 2010 12:16
    bartek83-83
    Poziom 2  

    Witam

    mam od nie dawna AUDI A3 1.6 rok 97
    Problemem u mnie jest brak mocy po przekroczeniu predkosci 140 km/h.
    Auto sie nie rozpedza a obroty siegaja 5tys.
    Wycielem dzisiaj katalizator bo tak mi powiedziano i dalej nic.
    Filtr powietrza zostal zmieniony tylko jeszcze paliwa trzeba wymienic. Co to może być ?? jaka jest przyczyna ??

    Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuje za odpowiedz

  • #120 07 Paź 2010 14:06
    jaro422
    Poziom 2  

    Witam!

    Mam pytanie: A mianowicie na VAG wyświetlało mi błąd zaworu elektromagnetycznego tdi (innych błędów nie było a ciśnienia ok), a więc wyciągnąłem go i przeczyściłem wg instrukcji z forum. Po wyczyszczeniu zaczął buczeć (wczesniej tego nie robił). Zawór, jego elementy miedziane były wręcz czarne. Nic to nie dało bo znowu 120 i notlauf. A więc wymieniłem przewody podciśnieniowe, po wymianie:
    1. 130 i notlauf
    2. Po załączeniu notlauf buczenie zaworu trwa aż się nie wyłączy silnika.

    Wg. mnie jedyny możliwy powód to nic niewarty zawór, ale chciałbym aby ktoś kto się zna powiedział czy aby czegoś jeszcze nie sprawdzić bo nie chcę wyrzucić pieniędzy w błoto.

    Silnik 1,9 tdi 110 KM VW golf 4

    Z góry dzięki za odpowiedzi.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo