Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi A8 3.3 TDI automat - brak mocy przy ruszaniu

06 Sep 2008 15:47 13249 18
  • Level 10  
    Witam

    Mam mały problem z Audi A8 2000r 3.3 TDI V9 na common railu, automat.
    Auto podczas ruszania nie ma mocy powoli powoli toczy sie do przodu, a potem po zmianie biegu rusza jak strzała do przodu. Wcześniej auto było u mechanika do skrzyń automatycznych i stwierdzili że ze skrzynią jest wszystko w porządku.

    Podpiąłem się pod auto Vagiem i w silniku nie ma żadnych błędów podobnie w skrzyni (skrzynia czytana WoWem). W momencie jak wchodzę na wartości mierzone to nie mam żadnych etykiet do nich oprócz jednostek. I tak na kanale 003 mam w drugim polu chyba wartość wymaganą powietrza ok 520 mg/R a pole dalej wartość rzeczywistą (tak sądzę po analogi z innymi autami VAG) jest 320 mg/R. Czyli spora różnica. Pytanie tylko czy to aby napewno to jeśli tak to czy wartość 520 nie wydaje się wam za duża? W dodatku jeśli pójde dalej to na kanale 025 mam takie same pola z tym, że tam jest 320 na 326. Co o tym myślicie.

    Pozatym jeśli nawet byłby to niesprawny przepływomierz/EGR to czy powodowałby ąż takie problemy?

    PS
    Ato nie wchodzi w tryb awaryjny ani silnik ani skrzynia można nim naprawdę dynamicznie jechać pod warunkiem że już się ruszy. Niie wiecie może czy da się Vagiem odczytać ciśnienie na listwie? Aha korekcje dawek dla wtrysków wszystkie były poniżej 1.
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 42  
    A może coś więcej np. kiedy (od czego) zaczęła się usterka - czy normalnie czuć że sam silnik wkręca się na obroty i czy jak dobrze jeździ i trzeba sie zatrzymać to znowu źle startuje czy dopiero jak się zgasi ponownie odpali
  • Level 10  
    Zaczęło się od tego, że auto paliło na 2 3 cylindry. Wymiana popychaczy i regeneracja wałków pomogła. Silnik ładnie pracuje ale bardzo powoli startuje potem idzie dobrze i jest tak zawsze w każdych warunkach. Włączenie wyłączenie nic nie zmienia. Na luzie silnik wkręca się bardzo szybko ale podczas ruszania z miejsca dojście do 2000 obr zajmuje mu wieki. Myślałem że to skrzynia no ale spece od automatów powiedzieli że jest sprawna więc szukam dalej.

    Wtryskiwacze sprawdzone są ok.
  • Level 42  
    Wymuś dźwignią jedynkę i zobacz, czy też źle startuje
    Czy "kikdown" działa
  • Level 10  
    Sprawdzałem wcześniej jedynkę tak jak mówisz i to samo jest.

    Regulamin pkt 11 proszę poprawić. goldwinger
  • Level 19  
    wydech drożny, katalizator drożny (nie zatkany)?
  • Level 30  
    Czy po zapaleniu turbina otwarta?
  • Level 10  
    Witam

    Znam już znaczenie pól w kanale 003 i tak:

    -520 mg/R jest to dawka powietrza zadana na oba przepływomierze
    -320 mg/R jest to dawka powietrza zmierzona (suma z obu przepływomierzy)

    Czyli problem zbyt dużej wartości zostaje. Co dziwi mnie jeszcze bardziej to to że jeśli wejdę w Ustawienia podsatowe i tam wykonam test EGR to wszystko jest w porządku. Przy otwartym EGR spada powietrze do 180mg/R a przy zamkniętym jest 380 mg. Tylko nie wiem czy to jest suma czy dawka na jeden przepływomierz. Tak więc zawieszony EGR raczej odpada ale jeszcze sprawdzę ręcznie.

    Drożności wydechu jeszcze nie sprawdziłem. Mam więc takie pytanie czy da się jakoś na podstawie parametrów z Vaga wywnioskować czy wydech jest drożny. Na którymś forum widziałem parę razy, że ludzie na podstawie logów stwierdzali zatkany wydech. Nie wiem czy było to poprawne.
  • Level 13  
    zatkany wydech,lub zle mierzący przepływomierz przeważnie wpływa no moc przy większych obrotach. A jak wygląda ciśnienie doładowania?
  • Level 10  
    Ciśnienie doładowania w porządku sprawdziłem na logach dynamicznych.
  • Level 13  
    nie bardzo rozumiem z tymi przepływomierzami, czy te wartości są z logów dynamicznych
  • Level 10  
    Co do przepływomierzy są to wartości w trakcie pracy na biegu jałowym. Poprostu w polu gdzie jest podana wartość powietrza wyliczona (zadana) na oba przepywomierze jest 520 mg a w polu drugim gdzie jest podana wartość zmierzona (suma z obu przepływomierzy) jest 320mg i to mnie dziwi.

    Na tdi-tunning też zamieściłem tego posta jednak nikt nie odpowiedział
  • Level 13  
    myślę że do testów można dać diody do tych przepływek
  • Level 21  
    Witam nie wiem czy to coś pomorze, ale spróbuj odłączyć na chwilę akumulator, miałem taki przypadek, że auto nie chciało ruszać na z jedynki tylko zachowywało się tak jak twoje.
  • Level 23  
    Witam, podmień zawór N 75 miałem coś podobnego w 2,5 TDI AUDI A6 też były takie dziwne wartości z przepływomierza, nawet podejrzewałem rozrząd,zawór sterujący turbiną pracował w testach elementów jednak po wymianie na nowy auto odzyskało moc.
  • Level 2  
    a co to zawr N 75 ? - mam takie samo audi 3.3 tdi 200 rok. Chodzi na wyższych obrotach słabiej niż kiedyś. Po diagnozie z komputera napisało mi, że 'sygnał mirnika masy powietrza 1 / miernika masy powietrza 2 mają niewiarygodny stosunek'. Kod 17567 P1159 035

    Domyślam się, że to przepływomierz - czy warto wymienić go samemu? - ktoś to robił z Was, jakieś wskazówki?
  • Level 10  
    Witam,mam podobny problem w swoim aucie brakuje mocy,chciałbym się dowiedzieć czy udało się ustalić w czym był problem w opisanym tu temacie.
  • Level 1  
    Witam serdecznie

    Mam problem takiego typu: zakupiłem a8 3.3 tdi z 2002 roku.
    Samochód był nieużywany praktycznie przez 2 lata.
    Silnik odpala normalnie, jednakże autko nie ma mocy jedzie niewiele ponad 100km/h i kopci. Nie wiem co jest grane proszę o pomoc w tej kwesti

    pozdrawiam piter Kalisz