Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel astra F 1.8 16V nie odpala..

gracus7 08 Wrz 2008 22:08 32269 40
  • #31
    bartek_j
    Poziom 35  
    No zmiana pompy może nie przy każdej wymianie rozrządu ale to w tych silnikach raczej elementarna kwestia.
    A co z tą głowicą, może wystarczy zmienić zawory ?

    A jak reszta, tłoki nie popękane, korby nie pogięte ?

    Z tym ASO to chyba żart, nie ? ;)
  • #32
    set311
    Poziom 11  
    opel astra F 1.8 16V nie odpala..

    opel astra F 1.8 16V nie odpala..

    opel astra F 1.8 16V nie odpala..

    opel astra F 1.8 16V nie odpala..

    opel astra F 1.8 16V nie odpala..

    Wydaje sie że tłoki nie są uszkodzone, wysuwają sie pięknie do samego końca. Jak teraz można sprawdzić czy jest ok lun nie ok ?

    Zasadnicze pytanie czy robić głowice - nie pogięte tylko dwa zawoty czy kupić nową tj sprawną nie mam pojęcia ile to kosztuje. proszę o poradę
  • #33
    robokop
    Moderator Samochody
    set311 napisał:
    Szkoda że żaden "fachowiec" z warsztatu przy wymianie rozrządu nie zaproponował zmiany pompy,

    Tylko że wtedy wymiana rozrządu by była o 2-3 stówki droższa , chodziłbyś i marudził że złodziej mechanik naciągnął Cię nie wiadomo po co na wymianę pompy, a stara była jeszcze dobra. Co do głowicy - popatrz po Allegro, jest zakład z łomianek k. Warszawy regenerujący głowice do prawie wszystkich aut, brałem od nich, do tej pory jeździ.
  • #34
    set311
    Poziom 11  
    oczywiście mówię konkretnie o "fachowcach którzy robili moje auto" już zmieniłem warsztat i jestem bardzo zadowolony. Źle się wyraziłem.

    Dodano po 1 [minuty]:

    wyciągać tłoki ??
  • #35
    bartek_j
    Poziom 35  
    eeno, pompka taka to 70 - 100 koszci....
  • #36
    adam7009
    Poziom 38  
    ta pompka to tak od razu się nie zatarła ,na pewno wydawała wcześniej jakieś dzwieki.
  • #37
    robokop
    Moderator Samochody
    set311 napisał:

    wyciągać tłoki ??

    A po co? Na oko i tak nie zweryfikujesz, ani korbowodu pod kątem krzywizny, ani luzów w pasowaniu tłok/sworzeń czy na panewkach. Jeśli nie widać śladów rozklepania na tłokach to zostaw je tak jak jest. Głowica to albo po regeneracji, albo używka z demontażu, jednak w takim przypadku musisz się liczyć z koniecznością wymiany uszczelniaczy zaworów i weryfikacji przylgni pod kątem wżerów.

    ->Bartek_J - sama pompka, a czas potrzebny na wymianę? Przecież trzeba zwalić całą osłonę, oczyścić dziurę ....
    ->adam7009 -kiedy widzisz rolki i pompa wspomagania głośniej wyją niż sama pompa wody, ciężko wyczuć, a czasami w ogóle jej nie słychac i nagle zonk...
  • #38
    set311
    Poziom 11  
    absolutnie nie było żadnych objawów, wyprzedziłem dwie ciężarówki auto rozpędziło sie gdzieś do 140km było lekko z górki 5 bieg zapięty i bez gazu się toczył żeby wytracić prędkość i wtedy trach bach piłowanie z pod maski jakby ktoś zęba borował, wszystkie lampki jak choinka zaswieciły więc luz i zjazd na pobocze. Takie zaskoczenie. Podobno mogło być gorzej jakbym akurat gazował ostro, no ale jest jak jest.

    Oddać moją głowice do regeneracji ?? właśnie sprawdzałem na allegro i jakieś 700 - 800 za regeneracje zapłącę. lepiej regenerować czy kupić używke (nie wiadomo w jakim stanie)

    jeszcze jedna sprawa jakieś 20 000km temu wymieniałem hydrauliczne popychacze czy po takim zderzeniu tłoków i zaworów popychacze do wymiany czy nie ??
  • #39
    set311
    Poziom 11  
    czy do tego silnika C18XE pasują jakieś inne głowice ??
  • #41
    JACU626

    Poziom 27  
    Zrobiłeś juz to autko?? Robie własnie siene 16v 1.6 i koszty nie są straszne wymmieniłem 14 zaworów 6 prowadnic uszczelniacze rozrząd i uszczelki i myśle że sie w 700 zł zmieszcze. Szklanki sie rozbiera i myje przed złożeniem.