Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra II 1,6 16V 1998r. uszczelka pod głowicą?

06 Wrz 2008 17:26 15253 14
  • Poziom 27  
    Witam! Mam taki problem w autku, podejrzewam uszczelkę pod głowicą dlatego proszę o poradę kolegów:
    Po rozgrzaniu autka i przejechaniu kilku km przewody wodne twardnieją, po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego pojawiaja sie bomble, płynu chłodniczego nie ubywa, a i oleju nie przybywa, kopcenie na szaro nie wystepuje, temperatura cały czas ok. 85. Proszę o sugestie czy to na pewno uszczelka czy moga byc jeszcze jakieś inne przyczyny tych twardniejących przewodów?
  • Poziom 14  
    zostaw uszczelke w spokoju,w ukladzie chlodzenia jest wysokie cisnienie,dokrec korek do oporu i odpusc troche byc moze niema dobrego odpowietrzenia i tyle.oleju nie bierze ,plynu nie brakuje temp. dobra to nie grzeb bo zepsujesz
  • Poziom 11  
    Na początek korek zbiornika do podmiany.Jeżeli to nic nie da to myślę że to poczatek uszczelki głowicy.
  • Poziom 38  
    Jeżeli z układem chłodzenia nie było w ostatnim czasie nic robione, żeby układ mógł się zapowietrzyć, a temperatura silnika jest normalna, to nienormalny jest objaw wydobywania sie bąbli powietrza (gazu) w zbiorniku wyrównawczym. Bąble gazu pojawiać się będą wtedy gdy dojdzie do wrzenia płynu (temperatura b. wysoka), w przypadku początków przedmuchania uszczelki pod głowicą lub pęknięcia głowicy. Przy dużych przedmuchach może dochodzić do wyrzucania płynu z układu chłodzenia przez zbiornik wyrównawczy - nie lekceważył bym tego.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    A termostat to się otwiera?
  • Poziom 27  
    Dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem. Termostat sie otwiera, dodam, że miałem wyciek przy elektrozaworze nagrzewnicy (tym sterowanym przez klimę), niby to naprawiono ale może tam dostaje sie powietrze?
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    jesli po przejechaniu dluzszej trasy zacznie ci sie wylewac ze zbiornika to nic inego tylko przedmuchy
  • Poziom 11  
    Dolej płynu w zbiorniczek wyrównawczy do pełna i nie zakręcaj korka dodaj gazu do 2 - 2,5 tys. obr. i tak trzymaj przez jakieś 30 s. zobacz co się dzieje w zbiorniczku. Jeżeli będziesz miał mały gejzer to znaczy że puszcza gdzieś ciśnienie do układu chłodzącego (typowy objaw nieszczelności uszczelki pomiędzy cylindrami a kalałem cieczy chłodzącej. Ja miałem podobny objaw w Astrze II 1,7 DTI (isuzu) wydawało mi się że poziom płynu chłodzącego jest wystarczający ale jak wlałem 1,5 litra wody po brzegi zbiorniczka to dopiero zobaczyłem że coś jest nie tak dodatkowo u mnie pojawiły się kropelki oleju miałem nieszczelność pomiędzy kanałem chłodzącym i olejowym. Dodatkowym objawem było to że przy jeździe ze stałą szybkością ogrzewanie raz było a czasami jakby się samo wyłączało.
    Koszt wszystkich gratów i szlifowania zaworów głowicy sprawdzenia szczelności wymiany paska rozrządu olei płyny chłodzącego filtrów ok. 1200 zł
  • Poziom 16  
    Wygląda to na początek końca uszczelki,niestety ,też tak miałem.
  • Poziom 27  
    Serdecznie dziękuję za wszystkie opinie. Popuściłem troszkę korek i jeżdżę jak na razie. Zobaczymy jak długo.
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Też tak jeździłem przez pół roku ale uszczelkę wymieniłem w końcu gdy zaczął mi się silnik gotować ,bo gdy korek jest popuszczony to automatycznie obniżona jest temperatura wrzenia i łatwiej jest zrobić czajnik z silnika.
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Witam - polecam chemiczny test na zawartość dwutlenku węgla w zbiorniczku wyrównawczym. W Szczecinie zapłaciłem 30 zł za taki test testerem i otrzymałem odpowiedź " na 99% uszczelka pod głowicą ". Wymiana uszczelki załatwiła sprawę. Pozdrawiam ; Marcin.
  • Poziom 10  
    Według mnie to jest normalna reakcja tego silnika. Bąble pojawiają Ci się gdyż pompa wodna ma w sobie mały odpowietrznik, to jest jedynie miejsce w układzie poza korkiem zbiorniczka wyrównawczego którędy może dostać się powietrze, a po drugie gdy masz szczelny układ to po odpaleniu silnika rośnie ciśnienie i to że węże są twarde to oznaka że woda jest w obiegu a nie że stoi. Jeśli nie kopci, nie ma oleju w wodzie to można jeździć tak jak jest.
    To jest moje zdanie na ten temat, inni też mogą mieć rację, a najlepiej udać się do mechanika i jego o poradę spytać.
  • Poziom 27  
    Witam po przerwie! W końcu zdecydowałem się (słusznie) na wymianę uszczelki pod głowicą. Między trzecim a czwartm cylindrem robił się malutki przedmuch, dlatego objawy nie były tak mocne. Po naprawie wszystko działa jak należy. Serdecznie dziękuję za wypowiedzi i tak duze zainteresowanie tematem. Pozdrawiam wszystkich, a temat zamykam.