Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 206 -nie działa prędkościomierz

greg.2002 07 Sep 2008 15:30 49781 46
Tespol
  • #1
    greg.2002
    Level 10  
    Witam
    Czy może mi ktoś podpowiedzieć gdzie szukać braku wskazania prędkościomierza w Peugeocie 206 98' 1,9 diesel. W trakcie jazdy przestał działać i już nie zaskoczył.
    Z góry dziękuje za pomoc.
  • Tespol
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    greg.2002
    Level 10  
    A wiesz może jakie napięcie powinno być na zasilaniu tego czujnika?
  • Tespol
  • #5
    greg.2002
    Level 10  
    A jesli nie ma tego napiecia to gdzie go mozna szukać...
    Zakladam ze 5V wychodzi ze sterownika lub licznika... moze wie ktos dokladnie ktory pin pozdrawiam i dziekuje za wskazowki.
  • #6
    s27
    Level 15  
    jeżeli podczas ruszania drgnie wskazówka to typowa usterka zestawu wskaźników, licznik do naprawy !!!
  • #7
    greg.2002
    Level 10  
    licznik byl sprawdzany i jest ok.
    nie mam zasilania na czujniku predkosci w skrzyni biegow. musze dojsc skad i czy wychodzi to napiecie. moze ma ktos jakis schemat??
  • #8
    Marmat59
    Level 15  
    Witam wszystkich,ten sam problem co u grega.2002, tylko peugeot 206/1,9D/2001 i jak napisał georgesgr u mnie są 4 piny a nie 3,może ktoś pomoże?Pozdrawiam
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    Marmat59
    Level 15  
    Przy wyciągniętym prędkościomierzu można sprawdzić silniczek,jeśli tak to w jaki sposób.Pozdrawiam
    ps.nie odpisywałem bo bym się skasował ale jest ok.
  • #11
    kubas10
    Level 25  
    Witam, ja także mam problem ale testerem prędkościomierz działa, czujnik podmieniłem na nowy, zasilanie +12V jest. Prawdopodobnie mam przerwę od wtyczki czujnika do zegarów. Wtyczka przy zegarach biała 18PIN. Który pin odpowiada za prędkościomierz ?
  • #12
    kuba1im
    Level 19  
    W mojej 206 najpierw padł obrotomierz, potem prędkościomierz. Okazało się, że ułamały się plastikowe pręciki, na których osadzone są silniczki wskazówek. Na youtube jest filmik jak zregenerować tą dosyć częstą usterkę. Udało mi się to zrobić w domowych warunkach bez jakichś super wyspecjalizowanych narzędzi.
    Link
  • #13
    kubas10
    Level 25  
    Testerem uruchomiłem prędkościomierz i poszedł do ok 100km/h za każdym razem (nie osiągnął prędkości max), natomiast obrotomierz zamyka skalę. Czy sygnał z czujnika idzie od razu do zegarów ? czy to idzie najpierw do ECU a potem CAN do zegarów ?
  • #14
    pepe150
    Level 36  
    @kubas10 Z którego roku 206? Mamy zgadywać?
    Może być tak że jeden i ten sam sygnał idzie do ecu i zegarów. Może być że z ecu idzie na zegary, a w najgorszym wypadku może być z ABSu i po CANie/VANie.
  • #15
    kubas10
    Level 25  
    Samochód jest z 2002r nie ma abs-u.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Spalony był bezpiecznik który zasila wtyczkę czujnika +12V ale po wymianie nic się nie zmieniło (bezpiecznik się nie spalił), po podłączeniu testera, silnik nie widzi prędkości samochodu, sterownik Magneti Marelli.
  • #16
    pepe150
    Level 36  
    Jeżeli nie ma ABSu to musi mieć przetwornik na skrzyni.
    Zlokalizujesz go nad wyjściem na prawą półoś (tą dłuższą).

    80% przypadków nie działania zegarów jest właśnie z powodu przetwornika, reszta to instalacja.
  • #17
    kubas10
    Level 25  
    Założyłem nowy i to samo, chyba że nowy jest złom.
  • #18
    pepe150
    Level 36  
    To wyciągnij go, podłącz do instalacji i zacznij kręcić, jak zegar pójdzie to znaczy że zęby w skrzyni się wyrobiły. Rzadkie przypadki, ale słyszałem.
  • #19
    kubas10
    Level 25  
    Tak zrobiłem na nowym i nie ruszył, potem podłączyłem stary i też nie ruszył, jutro będę mieć innej firmy i zobaczę.
  • #20
    pepe150
    Level 36  
    To też sprawdź czy na wtyczce (3 pinowa) masz +12, Masa. 3 pin będzie wyjściem z impulsatora.
  • #21
    kubas10
    Level 25  
    (1) +12V (nie było bo był spalony bezpiecznik) po wymianie jest ok;
    (2) masa jest cały czas;
    (3) sygnał ( na oscyloskopie nic nie widać);
  • #22
    kubas10
    Level 25  
    Dzisiaj podłożyłem 3 nowe czujniki i na każdym to samo. Prędkościomierz nie idzie do góry. Podłączyłem oscyloskop i wszystkie czujniki nie generują napięcia (w porywach mam 0,3V). Natomiast mam cały czas pełne 12V.

    Dodano po 2 [godziny] 48 [minuty]:

    Problemem nie działającego prędkościomierza jest to że nie ma sygnału tuż przy źródle czyli od strony czujnika.

    Podłączyłem łącznie 5 czujników i żaden nie wygenerował napięcia halla. W celu sprawdzenia poprawności połączenia oscyloskopu podałem przez żaróweczkę sygnał (+12V bądź masę nie pamiętam) i pojawił się przebieg prostokątny na oscyloskopie ale prędkościomierz nie ruszył.

    Możliwe że kręcę zbyt wolno zębatką ?
  • #23
    pepe150
    Level 36  
    Peugeot na 1 km generuje koło 5 tyś impulsów. Więc możliwe ze za wolno kręcisz.

    Czy na 3 pinie nie masz może zejścia do masy?
  • #24
    User removed account
    User removed account  
  • #25
    kubas10
    Level 25  
    georgesgr wrote:
    kubas10 wrote:
    W celu sprawdzenia poprawności połączenia oscyloskopu podałem przez żaróweczkę sygnał (+12V bądź masę nie pamiętam) i pojawił się przebieg prostokątny na oscyloskopie
    Nic nie rozumiem. Cos krecisz.
    Czy chociaz jeden z tych czujnikow byl fabrycznie nowy lub chociaz sprawdzony w innym, sprawnym samochodzie?


    4 czujniki są nowe, podłączyłem jeden na stole wg schematu. Zamiast oscyloskopu podłączyłem miernik na zmienne napięcie i nie mam generacji napięcia. Możliwe że wszystkie 5 czujników są uszkodzone ???

    Dodano po 1 [minuty]:

    pepe150 wrote:
    Czy na 3 pinie nie masz może zejścia do masy?



    tzn ? Mierząc napięcie na 3 pinie to mam tam praktycznie masę, w porywach ok 0,3V i nic więcej.
  • #26
    gzresieknysa
    Level 20  
    Skoro podkładałeś sprawny czujnik do auta ze sprawną już instalacją i licznikiem to pozostaje Ci kolego demontaż skrzyni i wymiana wieńca napędzającego czujnik.
    Też potrafi się zepsuć ( w sensie zaczepy się obłamują i nie kreci się z mech. różnicowym).
  • #27
    grala1
    VAG group specialist
    Tyle że jak podłączał czujniki na stole i nimi kręcił to powinien mieć sygnał.
    Moim zdaniem może być źle podłączony czujnik przez co nie ma sygnału na stole.
    Daj sygnał z generatora na przewód sygnałowy i zobacz czy licznik działa.
  • #28
    gzresieknysa
    Level 20  
    Możliwe - ale osobiście pędziłem taki czujnik i wiertarką na maks obr - coś tam się wskazówka dopiero dźwigała :)
  • #29
    kubas10
    Level 25  
    Jutro wyjmę czujnik i sprawdzę czy w skrzyni jest napęd, co do czujnika to uruchomię go na stole na sprężone powietrze i zobaczymy.
  • #30
    gzresieknysa
    Level 20  
    Tylko uważaj na paluchy :)
    Przyświeć czymś i przyłap ślimaka śrubokrętem jak będziesz kręcił kołem i go przytrzymasz to masz przyczynę.