Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 206 -nie działa prędkościomierz

07 Wrz 2008 15:30 35183 46
  • Poziom 9  
    Witam
    Czy może mi ktoś podpowiedzieć gdzie szukać braku wskazania prędkościomierza w Peugeocie 206 98' 1,9 diesel. W trakcie jazdy przestał działać i już nie zaskoczył.
    Z góry dziękuje za pomoc.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    A wiesz może jakie napięcie powinno być na zasilaniu tego czujnika?
  • Poziom 9  
    A jesli nie ma tego napiecia to gdzie go mozna szukać...
    Zakladam ze 5V wychodzi ze sterownika lub licznika... moze wie ktos dokladnie ktory pin pozdrawiam i dziekuje za wskazowki.
  • Poziom 15  
    jeżeli podczas ruszania drgnie wskazówka to typowa usterka zestawu wskaźników, licznik do naprawy !!!
  • Poziom 9  
    licznik byl sprawdzany i jest ok.
    nie mam zasilania na czujniku predkosci w skrzyni biegow. musze dojsc skad i czy wychodzi to napiecie. moze ma ktos jakis schemat??
  • Poziom 15  
    Witam wszystkich,ten sam problem co u grega.2002, tylko peugeot 206/1,9D/2001 i jak napisał georgesgr u mnie są 4 piny a nie 3,może ktoś pomoże?Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Przy wyciągniętym prędkościomierzu można sprawdzić silniczek,jeśli tak to w jaki sposób.Pozdrawiam
    ps.nie odpisywałem bo bym się skasował ale jest ok.
  • Poziom 25  
    Witam, ja także mam problem ale testerem prędkościomierz działa, czujnik podmieniłem na nowy, zasilanie +12V jest. Prawdopodobnie mam przerwę od wtyczki czujnika do zegarów. Wtyczka przy zegarach biała 18PIN. Który pin odpowiada za prędkościomierz ?
  • Poziom 19  
    W mojej 206 najpierw padł obrotomierz, potem prędkościomierz. Okazało się, że ułamały się plastikowe pręciki, na których osadzone są silniczki wskazówek. Na youtube jest filmik jak zregenerować tą dosyć częstą usterkę. Udało mi się to zrobić w domowych warunkach bez jakichś super wyspecjalizowanych narzędzi.
    Link
  • Poziom 25  
    Testerem uruchomiłem prędkościomierz i poszedł do ok 100km/h za każdym razem (nie osiągnął prędkości max), natomiast obrotomierz zamyka skalę. Czy sygnał z czujnika idzie od razu do zegarów ? czy to idzie najpierw do ECU a potem CAN do zegarów ?
  • Poziom 35  
    @kubas10 Z którego roku 206? Mamy zgadywać?
    Może być tak że jeden i ten sam sygnał idzie do ecu i zegarów. Może być że z ecu idzie na zegary, a w najgorszym wypadku może być z ABSu i po CANie/VANie.
  • Poziom 25  
    Samochód jest z 2002r nie ma abs-u.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Spalony był bezpiecznik który zasila wtyczkę czujnika +12V ale po wymianie nic się nie zmieniło (bezpiecznik się nie spalił), po podłączeniu testera, silnik nie widzi prędkości samochodu, sterownik Magneti Marelli.
  • Poziom 35  
    Jeżeli nie ma ABSu to musi mieć przetwornik na skrzyni.
    Zlokalizujesz go nad wyjściem na prawą półoś (tą dłuższą).

    80% przypadków nie działania zegarów jest właśnie z powodu przetwornika, reszta to instalacja.
  • Poziom 25  
    Założyłem nowy i to samo, chyba że nowy jest złom.
  • Poziom 35  
    To wyciągnij go, podłącz do instalacji i zacznij kręcić, jak zegar pójdzie to znaczy że zęby w skrzyni się wyrobiły. Rzadkie przypadki, ale słyszałem.
  • Poziom 25  
    Tak zrobiłem na nowym i nie ruszył, potem podłączyłem stary i też nie ruszył, jutro będę mieć innej firmy i zobaczę.
  • Poziom 35  
    To też sprawdź czy na wtyczce (3 pinowa) masz +12, Masa. 3 pin będzie wyjściem z impulsatora.
  • Poziom 25  
    (1) +12V (nie było bo był spalony bezpiecznik) po wymianie jest ok;
    (2) masa jest cały czas;
    (3) sygnał ( na oscyloskopie nic nie widać);
  • Poziom 25  
    Dzisiaj podłożyłem 3 nowe czujniki i na każdym to samo. Prędkościomierz nie idzie do góry. Podłączyłem oscyloskop i wszystkie czujniki nie generują napięcia (w porywach mam 0,3V). Natomiast mam cały czas pełne 12V.

    Dodano po 2 [godziny] 48 [minuty]:

    Problemem nie działającego prędkościomierza jest to że nie ma sygnału tuż przy źródle czyli od strony czujnika.

    Podłączyłem łącznie 5 czujników i żaden nie wygenerował napięcia halla. W celu sprawdzenia poprawności połączenia oscyloskopu podałem przez żaróweczkę sygnał (+12V bądź masę nie pamiętam) i pojawił się przebieg prostokątny na oscyloskopie ale prędkościomierz nie ruszył.

    Możliwe że kręcę zbyt wolno zębatką ?
  • Poziom 35  
    Peugeot na 1 km generuje koło 5 tyś impulsów. Więc możliwe ze za wolno kręcisz.

    Czy na 3 pinie nie masz może zejścia do masy?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 25  
    georgesgr napisał:
    kubas10 napisał:
    W celu sprawdzenia poprawności połączenia oscyloskopu podałem przez żaróweczkę sygnał (+12V bądź masę nie pamiętam) i pojawił się przebieg prostokątny na oscyloskopie
    Nic nie rozumiem. Cos krecisz.
    Czy chociaz jeden z tych czujnikow byl fabrycznie nowy lub chociaz sprawdzony w innym, sprawnym samochodzie?


    4 czujniki są nowe, podłączyłem jeden na stole wg schematu. Zamiast oscyloskopu podłączyłem miernik na zmienne napięcie i nie mam generacji napięcia. Możliwe że wszystkie 5 czujników są uszkodzone ???

    Dodano po 1 [minuty]:

    pepe150 napisał:
    Czy na 3 pinie nie masz może zejścia do masy?



    tzn ? Mierząc napięcie na 3 pinie to mam tam praktycznie masę, w porywach ok 0,3V i nic więcej.
  • Poziom 20  
    Skoro podkładałeś sprawny czujnik do auta ze sprawną już instalacją i licznikiem to pozostaje Ci kolego demontaż skrzyni i wymiana wieńca napędzającego czujnik.
    Też potrafi się zepsuć ( w sensie zaczepy się obłamują i nie kreci się z mech. różnicowym).
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Tyle że jak podłączał czujniki na stole i nimi kręcił to powinien mieć sygnał.
    Moim zdaniem może być źle podłączony czujnik przez co nie ma sygnału na stole.
    Daj sygnał z generatora na przewód sygnałowy i zobacz czy licznik działa.
  • Poziom 20  
    Możliwe - ale osobiście pędziłem taki czujnik i wiertarką na maks obr - coś tam się wskazówka dopiero dźwigała :)
  • Poziom 25  
    Jutro wyjmę czujnik i sprawdzę czy w skrzyni jest napęd, co do czujnika to uruchomię go na stole na sprężone powietrze i zobaczymy.
  • Poziom 20  
    Tylko uważaj na paluchy :)
    Przyświeć czymś i przyłap ślimaka śrubokrętem jak będziesz kręcił kołem i go przytrzymasz to masz przyczynę.