Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
IGE-XAOIGE-XAO
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Instalacja Etagas Tartarini problem z komunikacją

07 Sep 2008 20:01 10578 24
  • Level 18  
    Witam.

    Mam problem z połączeniem się z tą centralką.

    Interfejs mam od Bingo, przewód do Tartarini według schematu na Elektrodzie, program Etagas. Niestety nie mogę nawiązać połączenia.

    Interfejs jest na Com, zasilany z samochodu. Podejrzewam, że do Etagas'u jest inna wtyczka niż ta ze schematu na Elektrodzie, czy ktoś mógłby podać schemat prawidłowego wtyku?
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Level 10  
    Zrobiłem wg dołączonego obrazka i działa ok w Stilo 1.6 16v.Instalacja Etagas Tartarini problem z komunikacją
  • Level 18  
    Witam.

    Mam interfejs według tego samego schematu. Działa na Bingo S4, BingoM, ale na Etagas nie działa.

    We wtyczce od centralki Etagas, mam siedem przewodów, a w tym wtyku na schemacie, są cztery.

  • Level 16  
    Spróbuj różnych kombinacji, znajdź +12 i masę, tam wepnij zasilanie interfejsu, oraz poszukaj rozpiski z liniami K i L od centralki. Tam wpinasz linie sygnałowe z interfejsu. Reszta Cię nie interesuje
  • Level 18  
    +12V i masę już znalazłem, zgadza się ze schematem wtyku. Zamieniałem kolejność K i L. Bez rezultatu.
    Może przyczyna leży po stronie oprogramowania? W tym co mam ( a mam dwie wersje), nie ma możliwości ustawienia portu. W komputerze mam podłączony pod Com1.
  • IGE-XAOIGE-XAO

  • Level 16  
    Jeśli nie ma możliwości ustawienia portu to działasz na COM1. Natomiast wiem że do tartarini potrzebny jest klucz sprzętowy pod LPT i nie wiem jak to obejść.
  • Level 12  
    Również mam instalację Etagas i miałem problemy przy łączeniu się z centralką. Rozwiązałem to instalując soft na virtual PC (mam przejściówkę PCMCIA<->rs232). Kabel mam z "seryjną" wtyczką od viakena i wszystko śmiga bez problemów. Jeżeli dalej nie możesz się połączyć to pisz, coś się wymyśli.

    Ps, Udało Ci się może dorwać gdzieś instrukcję do regulacji tego, czy działacz na "czuja" ?
  • Level 11  
    Wykonałem kabelek według tego schematu i działa wyśmienicie a schemat jest dobry posprawdzaj czy wszystko dobrze polutowales, mi chodzi na programie Etagas v4.5.3 na nowszej sie nie łączyło, mam podpiete pod com1 a kebelek był dość długi :)
    Ja mam inny problem przerywa przy wiekszym obciazeniu tzn nie da sie jechac na wyzszych biegach nie kreci sie wyzej niz 3000rpm i potrzebuje schematu elektrycznego bo zauwazylem ze mam jakis luzny kabelek. Sterownik gazu Etagas, ciągły wtrysk gazu.
    Pozdrawiam Piotr
  • Level 18  
    Machello wrote:
    Wykonałem kabelek według tego schematu i działa wyśmienicie a schemat jest dobry posprawdzaj czy wszystko dobrze polutowales, mi chodzi na programie Etagas v4.5.3 na nowszej sie nie łączyło, mam podpiete pod com1 a kebelek był dość długi :)



    Piotr-powiedz czy używasz tego kontrolera ciśnienia, który jest na schemacie, czy podłączasz się bezpośrednio?

    Może ktoś mógłby podrzucić schemat lub zdjęcie gniazda od sterownika z kolorami przewodów?
  • Level 18  
    Uff....

    Udało się:D . nawiązałem połaczenie. Właściwie nie wiem co było...

    Czy istnieje wersja programu po polsku? Ta wersja, którą mam jest tylko po włosku.
  • Level 18  
    Ale checa!!!

    Jest dostępna inna wersja językowa softu. Wystarczy kliknąć prawym przyciskiem myszy :arrow: i otwiera się...do wyboru, do koloru...jest nawet polski! :D

    Pozdrawiam :D
  • Level 18  
    RYQ wrote:


    Udało Ci się może dorwać gdzieś instrukcję do regulacji tego, czy działacz na "czuja" ?


    Wymieniłem membrany w reduktorze, próbowałem kalibracji za pomocą softu Etagas. Niby się kalibruje, ale cały czas mam problem z przejściem z wolnych obrotów na wyższe i odwrotnie. Gdy obroty wzrastają lub opadają, to w okolicy 1000obr./min. następuje jakby zadławienie się silnika i szarpnięcie. Póżniej niby się uspokaja i pracuje w miarę równomiernie.
    Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Podłączyłem pod reduktor manometr ( na wyjście) i manometr nie pokazuje ciśnienia na wolnych obrotach. Dopiero jak wcisnę dość gwałtownie pedał gazu, to następuje chwilowy skok ciśnienia w okolicy 1bara. Ewentualnie na wolnych obrotach jak zdejmę przewód od podciśnienia, to wtedy zaczyna pokazywać około 1bar, można też regulować to ciśnienie śrubą na reduktorze, jak założę wężyk ciśnienie spada. Nie wiem czy to normalne?
    Zakładałem inny reduktor Tomasetto Alaska AT09, na nim ciśnienie pokazuje bez względu na to czy wężyk jest założony, czy zdjęty. Jest to reduktor od sekwencji, dlatego nie wiem czy nadaje się do wtrysku ciągłego, a zwłaszcza do Etagas'u.
    Może wypowie się ktoś kto miał do czynienia z instalacją Tartarini Etagas i coś zasugeruje?

    Pozdrawiam
  • Level 10  
    Próbowałem kalibrować reduktor na wolnych obrotach (progr. etagas tartarini ver.4.5.1) i skutecznie go rozkalibrowałem. Program podawał cały czas "wykręcić śrubę" i w końcu wykręciłem do oporu nie zliczając obrotów. Śrubę ponownie wkręcałem obserwując przebieg z sondy lambda. Teraz się zastanawiam dlaczego wykręcając śrubę nie znalazłem kalibrowanego punktu. Czy to wina uszkodzenia membrany, czy też mój błąd. W mojej instalacji nie ma kontrolera ciśnienia?
  • Level 18  
    Prawidłowo, aby wyregulować reduktor, należy podłączyć manometr różnicowy pomiędzy wyjście gazu, a przewód podciśnienia. Manometr ten podłącza się do systemu i program diagnostyczny wyświetla czy wkręcić , albo wykręcic śrubę.
    Ja wziąłem zwykły manometr i podłączyłem się za pośrednictwem trójnika w miejsce filtra fazy lotnej.
  • Level 12  
    Zamień linie k i l i bedzie śmigać.
  • Level 12  
    Jako laik zapytuję - gdzie jest wtyczka od centralki Etagas? Tam gdzie cały sterownik?? Fotki chętnie widziane
  • Level 18  
    Złącze powinno być gdzieś w okolicy centralki. Wygląda jak fragment złącza ATX zamontowany na przewodzie.
  • Level 12  
    A regulujemy śrubką na reduktorze???
  • Level 1  
    W itam poszukuje programu od etagas tartarini i nie mam punktow moz mi ktos przeslac na e-mail 19dario85(malpa)WP.PL DZIEKI!
  • Level 2  
    karakazaka wrote:
    why cant open pdf file


    maybe you haven't installed Acrobat reader
  • Level 1  
    Witam
    widze ze juz od dawna jest drazony temat łącznosci z centralka,juz chyba wszystkie watki przeczytalem i nie znalazlem odpowiedzi na moje pytanie, pruboje sie polaczyc z etagas przsez kabelek z viaken-a i niestety ale bez efektu gdzie zekomo wszystko jest ok jest +,- jest linia K i L na 2 roznych programach probowalem i nic :-(( zmienialem porty com od 1 do 4 jak i rowniez szybkosc portow , moze ktos mi cos podpowie gdzie moze byc proble ,co robie zle
  • Level 2  
    jaskosk wrote:
    Witam
    widze ze juz od dawna jest drazony temat łącznosci z centralka,juz chyba wszystkie watki przeczytalem i nie znalazlem odpowiedzi na moje pytanie, pruboje sie polaczyc z etagas przsez kabelek z viaken-a i niestety ale bez efektu gdzie zekomo wszystko jest ok jest +,- jest linia K i L na 2 roznych programach probowalem i nic :-(( zmienialem porty com od 1 do 4 jak i rowniez szybkosc portow , moze ktos mi cos podpowie gdzie moze byc proble ,co robie zle


    Sprobuj resetovac ECU. Rozlonc kabelek od baterii na 10 sec. A sprobuj ci ide, u mne to spomoglo.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Chriscat wrote:
    Próbowałem kalibrować reduktor na wolnych obrotach (progr. etagas tartarini ver.4.5.1) i skutecznie go rozkalibrowałem. Program podawał cały czas "wykręcić śrubę" i w końcu wykręciłem do oporu nie zliczając obrotów. Śrubę ponownie wkręcałem obserwując przebieg z sondy lambda. Teraz się zastanawiam dlaczego wykręcając śrubę nie znalazłem kalibrowanego punktu. Czy to wina uszkodzenia membrany, czy też mój błąd. W mojej instalacji nie ma kontrolera ciśnienia?


    Ja mam ten sami problem ja som zamienil vaporizer, i neznam utrimac wolne obroti. Uz krencim srube tam i spovrotem i nemozem ustavic.