Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kontrolka ekonomicznej jazdy, jak zrobić ?

puszak 08 Wrz 2008 11:35 2824 9
  • #1 08 Wrz 2008 11:35
    puszak
    Poziom 28  

    Witam, widziałem u kumpla w Toyocie Carinie taki wskaźnik który zapala się przy nie ekonomicznej jeździe. Podejrzewałem że zapala się przy określonych obrotach silnika, lecz zapala się różnie i nie jest zbytnio uzależniony od obrotów.
    Czy wiecie może na jakiej zasadzie on działa i czy łatwo takie coś zrobić ?
    Pozdrawiam

    Przeniosłem z "Inne"[dzimi]

    0 9
  • #3 08 Wrz 2008 12:31
    puszak
    Poziom 28  

    Aj to ciężka sprawa w takim razie, tak sobie myślę może wstawić sobie kontrolkę która będzie zapalana np. przy 2000 obr/min bo nie mam nawet obrotomierza.

    0
  • #4 08 Wrz 2008 13:02
    gromleon
    Poziom 32  

    To nie jest ciężka sprawa kwestia znalezienia takiego czujnika na szrocie dopasowania w ten sposób dodając np jakies styki które to zapalą kontrolkę przy jakimś okreslonym podciśnieniu
    Wyprowadzenie do podpiecia takiego mechanicznego czujnika to też nie problem gdyż w każdym samochodzie jest takie wyprowadzenie do serwa hamulców wystarczy zrobic trójnik.

    1
  • #5 08 Wrz 2008 14:13
    telwisalfa
    Poziom 21  

    Można kupić gotowe urządzenie wskazówkowe gdzie jest widoczna ekonomika jazdy w całym zakresie pracy silnika.

    0
  • #6 08 Wrz 2008 21:38
    puszak
    Poziom 28  

    Kolego moze dasz jakiegoś linka bo nie wiem o co Ci za bardzo chodzi

    0
  • Pomocny post
    #7 08 Wrz 2008 22:10
    robokop
    Moderator Samochody

    gromleon napisał:
    Takie proste czujniki były w np. ładach mierzyły one podcisnienie w kolektorze przy zbyt mocnym wcisnieciu gazu wytwarzało sie duże podcisninie i wskazówka wskaźnika wskakiwała na czerwone pole.


    Odwrotnie, przy zbyt mocnym wciśnięciu gazu podciśnienie w kolektorze ssącym spada i tedy wskazówka dawała po za żółte pole, oznaczające ekonomiczną jazdę, czyli najkorzystniejszy stosunek położenia pedału gazu do obrotów i obciążenia silnika. myślę że można by wykorzystać czujnik MAP z odzysku, bądź popytać starszych , były tzw. ekonometry do PF125p i Polonezów - proste wskaźniki wychyłowe, bazujące właśnie na pomiarze podciśnienia w kolektorze dolotowym.

    0
  • #8 09 Wrz 2008 06:47
    gromleon
    Poziom 32  

    Racja pomyłka z mojej strony, chodź twoja interperetacja też nie jest dokońca ok. Zbyt mocne wcisniecie gazu - spadek podcisnienia - żółte pole - jazda nieekonomiczna. tak to działa sprawdziłem przed chwilą Takie czujniki były też w ładach a za cały licznik na szrocie wezną z 30 zł. kwestia tylko obudowania .

    0
  • Pomocny post
    #9 09 Wrz 2008 06:58
    janek1815
    Poziom 38  

    Kiedyś jeździłem takim autem jako kierowca szefa. 10-12 lat temu Mercedes 190. Ciągle musiałem zwracać na ta wskazówkę uwagę. Jedynie co zapamiętałem to to ze lepiej było jechać z przyczepka na dość wysokich obrotach na 3 niż na 4 na niskich obrotach. Oczywiście gdy jeździłem sam wskazówka była zazwyczaj na czerwonym polu. Czyli nie tylko Polonezy i Fiaty miały ten wskaźnik

    -1
  • #10 09 Wrz 2008 08:51
    puszak
    Poziom 28  

    Dzięki koledzy dam sobie z tym spokój myślałem że taki bajer będzie czysto elektroniczny nie chcę sie bawić w czujniki podcisnienia. Na allegro można kupić gotowe moduły do montarzu po wpisaniu ekonomizer
    Pozdrawiam

    0