Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

ANTYRADAR

olaf x 11 Mar 2004 00:55 43843 88
Optex
  • #31
    Quaki
    Level 20  
    Koledze bobo odpowiadam że ma całkowita racje, o vide radarach pisałem jako ciekawostce oczywiście że jesli takie urządzenie ma podgląd (a ma na pewno ) to ludzka obsługa (mundurek ) zrobi wszystko zeby utrudnić życie takiemu kierowcy którystara sie wykorzystać jakieś urządzenie do zakłucania pracy videoradaru . Zgadzam się równiez ze łatwiej, taniej itp. jest jeżdzić zgodnie z przepisami a temat podjołem nie ze wzgledu na chęć zrobienia czegoś nielegalnego a bardziej z ciekawości do jakich dojdziemy wniosków i czegoś sie może nauczymy od siebie nawzajem.
    Natomiast Videoradarow w mojej okolocy się nie boję z dwoch powodów
    1. Znam samochody którymi sympatyczni panowie z taka aparuturą sie poruszają i w wiekszości przypadków jestem w stanie ich zobaczyć zanim jeszcze oni podejmą decyzje o mierzeniu mnie
    2. mam znacznie szybszy od nich samochód (ten argument jest jednak mniej ważny gdyż samochód jest dosc odznaczajacy sie jak bedą chceli to i tak mnie znajdą bez problemu)
    Jednak całkiem inna sprawą są fotoradary oraz możliwośc robienia zdjeć przez Straż miejską (która bardzo zadko może zatrzymać samochod który popełnia wykroczenie natomiast może robić zdjecia)
    Co do fotoradarów to jak wiadomo nie robią one zdjeć z tyłu samochodu a z przodu (co nie zdarza sie w przypadku Videoradaru zamontowanego w samochodzie policyjnym no chyba ze kolega sie spotkał z takim cudem) i wlaśnie przy fotoradarach mogł by mieć zastosowanie strumień swiatła podczerwonego
    pozdrawiam
    ps. Co do wypowiedzi na temat fantazji to fakt że ludzie (nie tylko na tym forum) maja jej duzo lecz gdyby jej nie mieli pewnew nadal siedzielibysmy na drzewie
  • Optex
  • #32
    Kapusta
    Level 17  
    bobo: tak, tak, ja wiem, że inspektor Cieślak z "07 zgłoś się" miał mini podsłuch w długopisie i kamerę w zegarku i psa, który umiał podjąć trop za odrzutowcem, i potrafił (inspektor, nie pies) z mokrego ręcznika zdjąć odciski palców, jednak sprzęt ten jest na co dzień tak oszczędnie używany, że kiedy zginie rower albo ktoś obrobi w nocy kiosk pozostaje tylko spisać protokół.
    Quaki: co do promienników IR w halogenach, to halogeny (H3) są właśnie takim promiennikiem, gdyż, jak wszyscy wiedzą, sprawność światła żarowego wynosi coś około 10%, czyli z 50 watów mocy otrzymujemy 5 W światła, a pozostałe 45W wypromieniowywane jest właśnie w podczerwieni (no, może parę watów ucieka przez przewodzenie cieplne). Tak, że promiennik IR nieznacznie tylko poprawi ten efekt, zresztą światło widzialne też chyba trochę oślepia kamerę. Równie skutecznie powinny oślepiać światła mijania, które mogą świecić całą dobę, i co? - jakoś nie przeszkadzają.
    chomik aaa: dziwne naprawdę, że z takim refleksem dostałeś prawko. Jeździj ostrożnie, bo w razie czego skierują cię na badania i cofną papierki. Ja mam prawko znacznie dłużej, niż ty chodzisz po tym świecie (od 1978), ale z przyjemnością czasem dyskutuję z młodzieżą (na pewno nie mam jednak nic współnego z pewnym sławnym dyrygentem z Poznania :oops: ). Refleks na trzeźwo powinien mieścić się w zakresie do 0,2 s ocena sytuacji, do 0,5 s ocena łącznie z działaniem. Policjanci mogą mieć te czasy nawet gorsze o jakieś 0,2 s, bo zanim nacisną spust suszary muszą krzyknąć "Stój! Policja!" :wink:
  • #33
    Quaki
    Level 20  
    Kol.kapusta uważa że świło z halogena nie przeszkadza zrobi zdjecia no to ja polecam zaswiecenie w obiektyw jakims zrodlem swiatla a nastpnie wykonac zdjecie ciekawe czy zdjecie wyjdzie co do samochodu to czywiscie ze zdjecia wychodza bo jesli kolega ma tak dlugo prawojazdy to juz powinien zauwazyc ze swiatla samochodu ustawione sa tak aby nie oslecpiac kierowcow innych pojazdow a wiec odchylone sa od swojej osi w dol a nie w gore a najczesciej fotoradary znajduja sie wyzej niz lampy w samchodzie osobowym i wzyej niz kierowca a wiec jak maja oslepiac kamere .
    tak wiec tylko zastosoanie swiata podczerwonego wchodzi w rachube bo jes niewidoczne dla ludzkiego oka mozna je wiec skierowac w gore i bedzie oslepiaol kamery gdy te nie sa tak malo czule jak ludzkie oko i widze swiatlo podczerwone
    pozdrawiam
  • Optex
  • #34
    maciekbazyl
    Level 17  
    Hej koledzy temat jest bardzo ciekawy a czy ktoś posiada schemat takiego Anty radaru bo by mi sie przydał no bo tez miałem problemy z tymi skrzynkami naszych drogowców .Prosze o jak najszybszą rade w sprwaei schematów :cry: :cry: :cry: :cry:
  • #35
    kruger666
    Level 11  
    ktory z antyradarow dostepnych na allegro proponujecie? jakis w miare tani. tak do 400zl czy dostanie sie cos godnego uwagi czy odpuscic sobie kupno?
  • #36
    olaf x
    Level 33  
    uniden 957 fajny jest ale powyzej 400zl, 937 jest ponizej 400 i jest tez o.k.
    ogolnie rzecz biorac uzytkuje trzeciego unidena , jeden dostal ojciec, nastepny kumpel, uzywam jeszcze wyzszy numer, ale generalnie mam dobra opinie o unidenach.
  • #37
    ulyses
    Level 14  
    mnie zastanawia mozliwosc uzytkowania promieni podczerwieni do zaklucania nagrania... jesli to naprawde dziala, to jaki problem wcisnac ledy w oprawke tablicy rejestracyjnej (pod roznym kontem) i zasilac je impulsowo o duzej czestotliwosci?

    z przodu zawsze mozna sobie podczepic "reflektory" do dachu takie jak w terenowkach, a zamiast widzialnego zrodla swiatla zastosowac podczerwone... uzyskujemy przy tym biale plamy na zdjeciu mniej wiecej w miejscu twarzy kierowcy i w miejscu osoby siedzacej obok ;)
    poza tym by znieksztalcic tablice rej. z przodu mozna zastosowac wybieg z ledami, badz zarowki podczerwone w reflektorach samochodowych... dzieki czemu nawet jak sie zorientuja ze cos im zakluca widok, mozna sie wymigiwac ze "nie wiedzielismy ze te koreanskie reflektory tak niesprawnie dizalaja... ;)"

    btw. podczerwien daje duze zagrozenie, w ukladach telewizji przemyslowej... w koncu co jak czlowiek "ubrany" w zarowke podczerwieni zacznie napadac na banki? ;)
  • #38
    mmgryc
    Level 22  
    A może podzielicie się informacjami jak taki antyradar zbydowac?? Kiedyś słyszałem że wystarczy przestrojenie radia w samochodzie, ale czy to jest pawda??? No i jak jest z zakłucaniem radar, czy to jest wykonalne w warunkach domowych?
  • #39
    maciekbazyl
    Level 17  
    niom też bym był zainteresowany schmacikiem takiego antyradaru Jesli ktos ma takei cudo to moze by zamiescił n a forum ????:):):) :P :x :P
  • #40
    User removed account
    User removed account  
  • #41
    mmgryc
    Level 22  
    Powiedzcie mi z kąd radar wie ile jedzie pojazd przed nim jeżeli sam jest w ruchu? Czy jest on jakoś sprzężony z układem jezdnym?
  • #42
    ACULA
    Level 34  
    ulyses wrote:
    z ledami, badz zarowki podczerwone w reflektorach samochodowych... dzieki czemu nawet jak się zorientuja ze cos im zakluca widok, mozna się wymigiwac ze "nie wiedzielismy ze te koreanskie reflektory tak niesprawnie dizalaja... ;)"


    na forum już był dyskutowany ten temat
    a)samochód bez sprawnych świateł?? w najlepszym razie zabranie dokumentów za niesprawny samochód, w najgorszym kolegium za używanie urzadzeń zakłócających (policjanci nie są aż tak tępi jak ci kierowcy)
    b)pistolety mają namierzanie laserowe więc wątpliwy jest pomiar innego samochodu
    c)oblicza różnicę pedkości (nie jestem na 100% pewny ale zapisywana jest również prędkość radiowozu)
  • #43
    Zwierzyn
    Level 11  
    Pozdrawiam wszystkich.
    Dyskusja nad źródłem podczerwieni w reflektorach to weług mnie do niczego nie prowadzi. Żarówki halogenowe to przecież doskonałe urządzenia promieniujace w podczerwieni.
    Ja myślałem nad mini laserem z diodą pracującą w świetle widzialnym (bliskiej podczerwieni) i znalazłem przwie gotowy element na Allegro teraz pracuje nad odbiornikiem który w momecie wykrycia wiązki namierzania fotoradaru uruchomi laser który bedzie omiatał przestrzeń przed lub za pojazdem. Jedynym niebezpieczeństwem jest fakt że wiązka lasera może być widziana przez innych kierujących a jej światło może oślepic kierowcę. 8O
  • #44
    Quaki
    Level 20  
    Zwierz ja powtorze jeszcze raz oczywiscie ze zwykle reflektory promieniuja podczerwienia (jak zaswiecisz komus w aparat lub kamere zwyklym swiatlem to tez nie zrobi zdjecia ani zadnego filmu ale bez kamery tez go bedziesz oślepiał ) jak oswietlisz kogos w pasmie widzialnym to cie zabije (policjanci to ci na pewno zabiora dowod bo masz zle ustawione swiatla) a jesli prominie beda widzialne tylko przez aparat lub kamere a nie uzbrojonym okiem nie beda widzialne nikogo nie bedziesz oslepial tylko urzadzenia elektroniczne.
    pozdrawiam
    ps. mam nadzieje ze wyrazilem sie jasno i zrozumiale teraz pozostaje zrobic takie ustrojstwo i sprawdzic dzialanie ;) oczywiscie w celach naukowych tylko i wylacznie
  • #45
    Zwierzyn
    Level 11  
    Pozdrawiam wszystkich.
    Mając na uwadze fakt, że jedyną praktycznie metodą zakłócenia rejestracji obrazu przy systemach pomiaru szybkości jest oślepienie urządzenia rejestrującego rejestrującego, można jedynie szukać rozwiązań dotyczących stałych pomiarów a nie zamontowanych w pojeździe policyjnym.
    Na razie stoi na drodze tylko jeden problem, mianowicie źródło promieniowania podczerwonego o skupionej wiązce i odpowiedniej mocy. Na razie nie udało mi się znaleźć nic co by mi technicznie odpowiadało i dawało m możliwość zaślepienia urządzenia. Testy jakie prowadziłem dotyczyły jedynie urządzenia z zamontowanym laserem diodowym o mocy 70mW i zwykłej kamery. Efekt był dobry nawet w przypadku przysłonięcia lasera szkłem o barwie bliskiej podczerwieni. Nie zauważyłem czy na forum ktoś już pisał, z jakiej odległości są wykonywane zdięcia. Kolega zaliczył tylko 4 punkty z odległości ponad 70m a pomiaru dokonaliśmy ze fotką pamiątkową z komendy.
    :sm24:
  • #46
    lampa
    Level 18  
    zgadzam się z BOBO poza jednym mianowicie prędkościomierz w radiowozie w/g prawa nie może być urz. pomiarowym i nie jest
    Natomiast kolega serwisant wie że nie wszystkie radary posiadają legalizację i tutaj mistrzowie kierownicy mogą coś wydębić
  • #47
    chaka
    VIP Meritorious for electroda.pl
    NIe zapominajmy ze w karaju Polska zwanym zyjemy. Policja nie ma floty na paliwo to myslicie ze radary beda mialy przeglady?? WYstarczy przy kontroli poprosic o papierek od radaru i mozna jechac. Gorzej jak ma:P
  • #48
    Kamil557
    Level 11  
    A co z "antyradarem" w telefonie komórkowym :?: Czy to w ogóle dziala czy to jakis pic? Bo niestety jeszcze nie mialem okazji sprawdzic tej opcji w telefonie. Jak to w ogóle dziala?
  • #50
    bolek
    Level 35  
    wiecie co... jak widzie niektóre posty to elektrody robi mi się żal- jak można takie bzdury pisać!. proponuje dodać kolejne forum - może "teoretyczne dyskusje dzieci"?
    Jeśli antyradar ma spełniać swoje zadanie to radze zdać sie na renomowaną firme- w domu na pewno nie da sie poskładać nic dobrego.
    Pozatym widze że niekturzy po mieście chyba 130 jeżdzą- nic was w tym przypadku nie uchroni (i bardzo dobrze!).
    Przy dobrym refleksie ile można wychamować 20, góra 30km/h?. pozatym tak jak ktoś wspomniał: trzeba sie liczyc z tym, że ktoś nam w tyłek wjedzie. Jak chce sie jechać szybciej to przed sobą pudszcza się takiego, który jedzie szybciej... pozatym twierdze że przepisy trzeba choć trochę szanować, bo stwożył je nie wiekszy idiota niż my sami
  • #51
    valdi310
    Level 11  
    Mam Uniden 1900, wyłapuje fale X i K oraz Laser. Nie bardzo się na tym znam. Dostałem go w prezencie, ma około 8-10 lat. Wg instrukcji ma zasięg około 2,5km, został wyprodukowany w USA. Czy w obecnych czasach jest jeszcze przydatny, mam na myśli technologię jaka obecnie obowiązuje.
    Oprócz tego czy wie ktoś jaki zasięg moją obecne radary policyjne? Czy zdążę go odłaczyć zanim mnie namierzą? I jak wyglądają obecnie przepisy w Polsce, tzn. czy mogę go mieć w aucie bez konsekwencji mandatowych. Byłby wdzięczny też jakby ktoś wiedział jakie są przepisy w Niemczach i Holandii jeśli chodzi o używanie antyradarów.
    Jeszcze jedno, czy mój sprzęt wykryje fotoradary ustawione przy drodze?
  • #53
    valdi310
    Level 11  
    Bardzo fajna stronka, ale znalazłem tam odpowiedź tylko na 1 moje pytanie i to tylko połowicznie, a mianowicie, że istnieje zakaz stosowania antyradarów w Niemczech. Prosiłbym o odpowiedź doświadczonych użytkowników antyradarów, gdyż ja jestem początkującym i chciałbym wiedzieć jak to w praktyce wygląda i to nie tylko w Polsce.
  • #54
    c2h5oh
    Moderator
    Cześć !


    USTAWA
    z dnia 20 czerwca 1997 r.
    Prawo o ruchu drogowym

    Art. 66.

    4. Zabrania się:

    4.4 .....wyposażania pojazdu w urządzenie informujące o działaniu sprzętu kontrolno-pomiarowego używanego przez organy kontroli ruchu drogowego lub działanie to zakłócające albo przewożenia w pojeździe takiego urządzenia w stanie wskazującym na gotowość jego użycia; nie dotyczy to pojazdów specjalnych Sił Zbrojnych, Policji, Urzędu Ochrony Państwa i Straży Granicznej....


    Chyba dokładnie wyjaśnione ? :D
  • #55
    ziolek
    Level 14  
    A może by wszyscy jeździli zgodnie z przepisami i po problemie.
  • #56
    TomaszJaneta
    Level 14  
    Macie problem jak uniknąć mandatu kiedy już Was namierzą? Prosto! Kiedy Wasz antyradar zacznie dawać sygnał (piszecie, że co najmniej z 800 m), wystarczy spokojnie przyhamować i skręcić w najbliższą ulicę, pobocze, parking, itp., oczywiście w terenie zabudowanym bo tam za przekroczenie prędkości są najwyższe kary. Na drodze ekspresowej i w terenie niezabud. bez uliczek i pobocza raczej nie ma szans. Sam byłem świadkiem takiego zdarzenia! Oczywiście mowa tu o drogówce stojącej na poboczu z lizakiem (i radarem). A więc wystarczy tylko sygnał, że stoją - odległość jest tak duża, że zdążymy wyhamować i problem z czasem hamowania rozwiązany. :)
  • #57
    adamjur1
    Level 41  
    Słyszałem że jak ktoś jedzie sam na drodze i przespał pojedyncze piknięcie pasywnego detektora promieniowania to jest sam sobie winny. A w obecnych czasach detektory przy okazji świetnie wykrywają markety stacje benzynowe i MC Donaldy. (MAJĄ DRZWI OTWIERANE NA RADAR O BARDZO RÓŻYCH PASMACH) NIE WSPOMINAJĄC JUŻ O WIEŻACH GSM I RADIOLINIACH. A czasem geodetów przy drogch jak mierzą laserem.
    A swoją drogą byłem świadkiem prób urządzenia skonstruowanego 20 lat temu. Próbowaliśmy w trabancie, ale okazało się,ze kostrukcja olewa falowód i łapie na diodzie shotkiego wszystko łącznie z samolotami. I na tym zakończyliśmy studium detektorów w roku 1983
    Pozdr. J.
  • #58
    czmiel
    Level 16  
    Hej a jak jest z najmniejszymi pojazdami-chodzi mi o motocykle, czy coś co ma powierzchnię czołową 0.2 powierzchni samochodu i jest w dużej mierze plastikowe może być dobrze zmierzone?
  • #59
    000andrzej
    Level 37  
    A nie lepiej zastosować papierową kartkę? Wkłada się takie-to-to z napisem 100PLN do dokumentów i czasem działa na niebieskich. Przynajmniej podobne prawdopodobieństwo uniknięcia kary jak z tymi antyradarami :D
  • #60
    Zutket
    Level 36  
    Quaki wrote:
    Kol. kapusta nie wziąl pod uwagę faktu że ja nie chce w tych halogenach umieszcac rachitycznych i redow tylko zrodlo światła o moc na przyklad 50W co bedzie dawało taki snop swiatła podzcerwonego że nie tylko tablicy nie bedzie widać na zdjeciu ale w oóle nie bedzie zdjecia lub filmu bo nic się nie nagra lub klisza się przeswietli
    Mam tylko jeszcze jeden problem swiatło i-red daje dużo ciepla a jak podświetlenie bedzie chodziło na okretke to może spowodować uszkodzenie odbłyśników w reflektorach
    Może jakies pomysły?
    pozdrawiam

    Witam
    A kto Wam powiedział, że zdjęcia są robione na kliszy fotograficznej. W brew pozorom policja ma nowoczesne fotoradary i nie wiele mają wspólnego z aparatem na kliszę.
    Pozdrawiam.
    :)