Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

problem z gaszeniem silnika ford eskort ghia 1.8tdi 95r.

luki1 08 Sep 2008 19:28 4832 9
Wago
  • #1
    luki1
    Level 10  
    Witam.
    mam problem z zatrzymaniem silnika, samochód po przekreceniu kluczyka nadal chodzi, jest to ford eskort 1.8 td 95r. pompa lucas tylko niewim jaki dokłdnie model.Dodam ,że na pompie znajduje się potencjometr położenia dżwigni gazu ,zawór wyprzedzania wtrysku.
    Podejrzewam , że wina tkwi w zaworku elekromagnetycznym tylko wtym modelu pompy niewim jak wyglada i niewiem gdzie sie znajdyje.
    Prosiłbym o schemat takiej pompy, lub inne wyjaśniena na e-meil.

    lukaszbabiarz(malpa)poczta.onet.pl
  • Wago
  • #3
    trans-serwis
    Level 39  
    Przecież napisał, że nie wie który to zawór.
    Luki1 do tego zaworu dochodzi jeden przewód elektryczny.
  • Wago
  • #4
    stacho918
    Level 14  
    To jest wina zaworka.Gdyby brał olej obroty by szalały.Ściągnij kabel z zaworka.To jest ten ustawiony pionowo na głowicy pompy,tu gdzie wychodzą cztery przewody wysokiego ciśnienia.Wykręć i zobacz czy coś go nie blokuje,może być jeszcze zatarty lub spalony,daj na niego plusa z aku.
  • #5
    luki1
    Level 10  
    Problem w tym że na tej pompie niema zaworka z jednym kablem,widoczne zawory mają po dwa kable i sa po bokach pompy,
    a turbina jest wporzadku,olej od wymiany do wymiany nieubywa.
    Udało mi się odczytać numer pompy jest to : lucas DPC F18 ITCI 10
    Pompa ma dwa korektory wyprzedzenia wtrysku przy zimnym silniku oraz przy małych obciążeniach silnika ktorymi steróje elektroniczne urzadzenie tak bynajmniej podane jest w książce obsługi, ale o zaworku od gaszenia nie jest nic opisane, a na pompie takiego zaworu z jednym kablem niema.
  • #6
    stacho918
    Level 14  
    Zaworek jest dwukabelkowy. Ale tu złe wieści,schowany jest pod tą blachą,która jest przykręcona do pompy na śruby zrywalne ,trzeba wymontować pompe.
  • #7
    luki1
    Level 10  
    właśnie tych złych wieści z demontarzem pomy sie zpodziewałem. dzięki za informacje .
    pozdowienia... dla tych co pomyśleli nad umieszczeniem zaworu pod tą blachą ,byli genialnymi konstruktorami.
  • #8
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    E, fachowcy, widzieliście kiedyś pompę Lucasa z kodowanym zaworem? Przestańcie wypisywać głupoty o podawaniu mu plusa na krótko i o tym że to winna jest turbina- turbo może przepuszczać litr oleju na 100 km i silnik będzie normalnie gasł, nie będzie żadnych szaleństw obrotów jak się co niektórym wydaje - w dieslu spala się jedynie prawidłowo rozpylone paliwo, w dodatku wtryśnięte do cylindra we właściwym momencie. Niszczy się w tym przypadku za pomocą szlifierki kątowej tą słynną osłonę na pompie wtryskowej i usuwa zawór immo , ładując w to miejsce zwykły zawór elektromagnetyczny.
  • #9
    stacho918
    Level 14  
    Trzeba czytać posty ze zrozumieniem i nie mieszać dwóch różnych porad od dwóch różnych ludzi.Nie było mowy o kodowanym zaworze.A były stosowane jedno i dwu przewodowe.
  • #10
    luki1
    Level 10  
    Wyciołem blache na pompie, udało sie to bez demontarzu pompy.
    Wymieniłem zaworek na ten z pojedynczym kablem i wszystko działa.

    Dzięki za porady w tym temacie