Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bigas SGISN przerywa, problem lambdy Volvo 850

kwaku85 08 Wrz 2008 21:57 2213 3
  • #1 08 Wrz 2008 21:57
    kwaku85

    Poziom 16  

    Witam. Jakiś czas temu założyłem wtrysk gazu do mojej Vołoviny, instalacja Bigas SGISN. Problem polega na tym że auto przerywa na gazie, szrapie nim szczególnie na niższych obrotach przy troszkę większym obciążeniu silnika. Nawet stojąc na luzie i włączając wszystkie możliwe odbiorniki prądu w aucie (obciążanie na wolnych obrotach na luzie), słyszę że auto nierówno pracuje. Mapę ustawiałem na wszelkie możliwe sposoby, wtrysk benzyny pokrywa się raczej dobrze. Nie mam podpiętej emulacji lambdy, jedynie jeden kabelek dołączony do sygnały lambdy dla samego odczytu. Na gazie czasami "szarpie" wskazaniem lambdy, zakłócenia pojawiają się raczej w "stronę zubożania", jakby któryś cylinder nie dopalał. Generalnie moja lambda pokazuje napięcie do 0.8V, przynajmniej wg mojego testerka, ale czasami, zwłaszcza jak jest gorąco dochodzi tylko do 0.5 przy max obciążeniu. Listwy wtryskowe już raz wymieniałem, teraz mam typu FAST. Auto na BLOSie i mikserze nie miało wcześniej problemów, z tym że były założone emulatory

    0 3
  • #2 09 Wrz 2008 17:24
    krzysztof konopnicki
    Poziom 13  

    Prześlij mi fotkę z dyszami w kolektorze. Powinny być nie dalej jak 5cm od wtryskiwacza benzyny i jeśli to możliwe wkręcone pod kątem w kierunku do zaworów ssących. W razie pytań dzwoń 607-685-371

    0
  • #3 09 Wrz 2008 23:11
    kwaku85

    Poziom 16  

    są wkręcone ale troszkę może dalej. Niestety nie w stronę zaworów. Generalnie zastanawia mnie czy ta emulacja lambdy jest konieczna. Na to nie znam odpowiedzi. Co do moich wtryskiwaczy- mam 2 listwy po 3 wtryskiwacze, natomiast w jednej z listw nie pracował dobrze jeden wtryskiwacz, jak się nagrzał przestawał pracować. Obecnie robi on za odprowadzenie ciśnienia (wyjęty ze środka tłoczek) do czujnika AEB25. Listwy wpięte w szeregu (połączone krótkim wężem, jedna obok drugiej), gaz doprowadzony do jednej i do drugiej (od zewnętrznych stron) z filtra dwu-gałęziowego. Już któryś raz pojawił mi się problem że podczas "dołożenia do pieca" auto zaczęło strasznie szarpać i w końcu wystąpił jakiś błąd na centralce gazu (chyba brak ciśnienia) i odłączyło mi gaz, oraz kontrolki centralki zaczęły mrugać. Tak jakby elektrozawór gdzieś gazu nie przepuścił Głupieję już przez ten gaz, listwy niby nowe, ale jeden elektrozawór już niesprawny i jeden obok też jakby inaczej pracuje (ciszej po zdjęciu wężyka od dolotu). Wydaje mi się że ta listwa jakaś po upadkowa jest, czy coś.

    0
  • #4 10 Wrz 2008 14:43
    kwaku85

    Poziom 16  

    I sało się, dnia pięknego dzisiejszego moja instalacja odmówiła współpracy. Zostałem generalnie na 3.5 cylindra z 5ciu, co pokazało że jedna z listw jest conajmniej... wadliwa. Dwa z początku pracujące wtryskiwacze padły całkowicie a ostał się jedynie ten, który kulał na początku :) Przynajmniej wyjaśniła się kwestia opisanych problemów, pozostał mi tylko zakup dwóch nowych listw i obym wątku odświerzać nie musiał. Dzięki za pomoc, pozdrawiam

    0