Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Golf IV - silnik tylniej wycieraczki

Kursaxx 08 Sep 2008 23:22 20410 23
  • #1
    Kursaxx
    Level 15  
    Witam . Problem z wycieraczką tylniej szyby . Golf IV 2000/1 R
    Chciał bym się dowiedzieć jaki działa sterowanie , jak wygląda to elektrycznie czy bierze udział w tym moduł komfortu ?
    Może ma ktoś jakiś schemat co i w którym miejscu ma być na złączu przy silniku i z drugiej strony ?

    Z góry dziękuje
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    Kursaxx
    Level 15  
    a ma ktoś może schemat jak to wygląda elektrycznie . Dzieki elektrit
  • #5
    granth
    Level 2  
    Jozef199 wrote:
    W sprzedaży są zestawy naprawcze


    Tak w sprzedaży są zestawy naprawcze silniczka ale nie do samochodów w których były montowane silniczki firmy SWF. Wtedy trzeba wymienić na nowy silniczek. Nowe silniczki są już firmy Valeo i do nich są zestawy naprawcze. Zestaw naprawczy składa się z ośki silniczka, rurki przechodzącej przez tą ośkę i dyszy spryskiwacza. Z tego co pamiętam to nowe silniczki były montowane już w modelach od 2001 roku. Ale jak życie pokazuje każdorazowo trzeba sprawdzić. Cena zestawu naprawczego to koszt około 125 zł. Ceny silniczka nie pamiętam, ale coś około 300 zł.

    Pozdrawiam

    Granth

    ----------------------------------------------------------------------------------

    P.S. Kursaxx - Po co Ci schemat, jaki masz problem z nim ?
  • #6
    janusz2008
    Level 33  
    Nie pisałeś dokładnie jak to wygląda. Nie wraca, czy zatrzymuje się gdzie chce?.
  • #7
    Aleksander_01
    Level 41  
    Witam.
    Jeżeli silnik nie jest spalony to każdy da się naprawić (nawet te z SC gdzie ośka jest w plastiku). Najczęstszą przyczyną jest zapiekanie się osi w tuleji.
    Bierzesz WD-40, palnik na propan-butan, młotek oraz wybijak ciut cieńszy od ośki.
    Zapuszczasz WD-40 i podgrzewasz palnikiem końcówkę ośki, następnie młotkiem. I tak kilkanaście razy (nie możesz użyć zbyt dużej siły bo coś zniszczysz). Praca dla cierpliwych, nieraz zajmuje to pół godziny.
    Następnie czyścisz ośkę papierem ściernym oraz usuwasz syf z tulejki, nakładasz smar montujesz o-ring i zabezpieczenie.
    Silnik hula że aż miło.
  • #8
    gasto244
    Level 12  
    jezeli chodzi o sterowanie to jest tam masa, po wlaczeniu zaplonu pojawia sie na jednym pinie 12v i po przelaczeniu manetki wycieraczki powinno pojawic sie kolejne 12 v
  • #9
    chycel1
    Level 12  
    witam sprawdż przekażniki bo to one są od tego uzależnione
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    ociz
    Moderator of Cars
    a przewody w przelotce to co? jeszcze nie widziałem mk4 żeby nie były uszkodzone, chyba że już po naprawie :P
  • #12
    Stiwen1
    Level 21  
    Witam mam pytanie u mnie działa cały czas tylna wycieraczka tylko mam plus i masę i cały czas jest włączona jak przekręcę stacyjkę a czy nie powinno być tam jeszcze jakiegoś plusa jakiś sygnał przewody w przelotkach są dobre. Do silniczka dochodzą 4 przewody na jednym plus a na drugim masa i cały czas działa wycieraczka co może tam być może ktoś miał taki przypadek. Pozdrawiam.
  • #13
    Aleksander_01
    Level 41  
    Stiwen1 wrote:
    Witam mam pytanie u mnie działa cały czas tylna wycieraczka tylko mam plus i masę i cały czas jest włączona jak przekręcę stacyjkę a czy nie powinno być tam jeszcze jakiegoś plusa jakiś sygnał przewody w przelotkach są dobre. Do silniczka dochodzą 4 przewody na jednym plus a na drugim masa i cały czas działa wycieraczka co może tam być może ktoś miał taki przypadek. Pozdrawiam.


    Zwarty tranzystor, wyrzuć go i też będzie chodził (nie będzie tylko automatycznego zera).
  • #15
    Aleksander_01
    Level 41  
    Stiwen1 wrote:
    Zwarty tranzystor piszesz czyli gdzie go mam szukać tam w tym module przy silniczku pod tą płytką czy może gdzieś indziej pozdrawiam.


    W silniczku.
  • #18
    viper555
    Level 39  
    Nie wiem co tam kombinujesz ,masz mieć na 1-masę na 4-zasilanie 2i3 ma mieć zasilanie i masę na przemian z włącznika dwa bezpieczniki F-24 i F-27 jak to masz to uszkodzony silnik jak nie masz szukać w instalacji.P
  • #19
    danek17
    Level 12  
    Podłączę się pod temat.
    Parę dni temu zatarła mi się wycieraczka tylna (problem już przerabiałem ostatnio z przednią więc wiedziałem co może być nie tak z tyłu) a zauważyłem to, gdy używając wycieraczki tylnej działała ona z coraz to większym oporem, aż pewnego razu się nie ruszyła z miejsca. Rozebrałem cały mechanizm tam gdzie jest tuleja, wyczyściłem wszystko i nasmarowałem bo było dość sporo "syfu". Zapuściłem pracę wycieraczki jeszcze przed złożeniem całości i zauważyłem, że jest taki problem: Po przełączeniu manetki nie załącza się od razu praca tylko tak dość niesystematycznie (po 15 sekundach, innym razem po minucie dopiero, po 3 minutach...) ale gdy już zadziała to pracuje w cyklu poprawnym i robi pełny ruch w lewo i w prawo bez żadnych oporów. Pytanie mam dla znawców. Gdzie szukać usterki? W układzie czasowym przy silniczku czy w przekaźniku (377) ? Przeczytałem już sporo tematów związanych z problemem wycieraczki w Golfie ale na taki przypadek nie natrafiłem. Czy da się pobudzić układ przy silniku wycieraczki tak aby wykonał normalny cykl i tak aby wyeliminować uszkodzenie przekaźnika? Jeżeli tak to proszę o informację jak to zrobić tzn jakie napięcia powinny przychodzić na złącze (mam na pewno 12V po zapłonie na pinie 1 i 4), ewentualnie co trzeba by zrobić przy złączu aby uruchomić cykl. Dodam że praca pompki jest prawidłowa i nie wyzwala ona pracy tylnej wycieraczki, a wcześniej o ile dobrze pamiętam to tak było. Bezpieczniki nr 24 i 27 w skrzynce sprawdziłem, są ok. Praca przedniej wycieraczki bez zarzutów. Proszę o szczegółową odpowiedź.
    Pozdrawiam
  • #20
    Stiwen1
    Level 21  
    witam jeszcze nie rozwiązałem problemu z tym silniczkiem czy mógł by mi ktoś powiedzieć jak ten tranzystor wygląda ponieważ podmieniłem silniczek od innego golfa i jest wszystko ok czyli jest wina elektroniki w silniczku, pozdrawiam.
  • #21
    danek17
    Level 12  
    Mój problem sam się rozwiązał. Odłączyłem akumulator i zabrałem do ładowania. Później po naładowaniu podczas jazdy włączyłem wycieraczkę i zadziałała od razu z cyklem co 5 sekund. I tak jest do dziś czyli temat dziwnym trafem rozwiązany. Pozdrawiam
  • #23
    danek17
    Level 12  
    kolego Stiwen1 ja piszę o swoim problemie ponieważ podłączyłem się pod temat i nie sugeruję Ci, że masz taką samą usterkę jak ja. Prawdopodobnie problem masz ze sterowaniem czasowym wycieraczki więc zastosuj się do porad poprzedników.

    Poniżej zamieszczam płytkę oryginalną z zaznaczonym tranzystorem który znajduje się na płytce elektronicznej tam gdzie jest silnik wycieraczki. (tam gdzie się podłącza wtyk czteroprzewodowy)

    Golf IV - silnik tylniej wycieraczki
  • #24
    lysaglaca
    Level 10  
    Czy pompka spryskiwacza może mieć wpływ na pracę tylnej wycieraczki bo gdy spryskam przednią szyba załącza mi się od razu tylna wycieraczka poza tym ona żyje swoim życiem a wymieniłem już chyba wszystko czyli od przekaźnika 389 bo takowy posiadam w swoim aucie (seat leon 1M 2004r) po przełączniku zespolonym zwanym manetką do silnika wycieraczki włącznie co może być jeszcze przyczyną??