Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel-Astra Parowanie szyb

09 Sep 2008 08:48 39912 17
  • Level 1  
    Witam wszystkich
    Posiadam Opla Astrę F-ka 1994 właśnie mam problem z parującymi szybami tylko włączę nadmuch powietrza zimnego od razu zaczynają parować i nie idzie jechać autem nie mówiąc już o puszczeniu ciepłego powietrza w ciągu kilku sekund szybka jest biała jak mleko to jest po prostu makabra nie dawno był wymieniany filtr powietrza i nadmuchu i nie mam pojęcia co z tym problemem mam zrobić,będę bardzo wdzięczny jeżeli ktoś mi pomoże z tymi szybkami.
    Pozdrawiam wszystkich i życzę miłego dnia

    BARTEK
  • Level 19  
    A płynu chłodniczego Ci nie ubywa?
  • Level 10  
    Należy wymienić filtr przeciwpyłkowy koszt ok.20-30 zł. Jest na podszybiu pod plastikową osłoną od komory silnika. Oczywiście należy odpowiednio dobrze założyć osłonę oraz gumę izolacyjną, zawilgocenie filtra będzie powodować parowanie szyb. Co niektórzy proponują całkowite wyjęcie tego filtra. Jednak po coś on w tym samochodzie jest :)

    Pozdrawiam
    Lio
  • Level 19  
    Kolega napisał, że filtr zmienił...
  • Level 1  
    Włączony jest cały czas obieg zamknięty psuje się włącznik obiegu i sterowanie to mankament tych aut trzweba je otworzyć i wsztysko wróci do normy
  • Level 10  
    Też to miałem w Astrze II, tyle że mi padł silniczek otwierający/zamykający klapkę obiegu wewnętrznego. Można to sprawdzić w prosty sposób. Włącz nawiew na maxa i wciskaj przycisk obiegu zamkniętego. Po przełączeniu powinna być wyraźna różnica w ilości wylatującego powietrza z kratek. Jeżeli nie zauważysz żadnej różnicy, to rzeczywiście tak jak kolega paw_ren napisał wyżej, najprawdopodobniej będziesz miał uszkodzony przełącznik lub silniczek sterujący zamknięciem klapy obiegu wew.
  • Level 20  
    A czy ktoś kiedyś sprawdzał wyloty powietrza na tyle samochodu u mojego kuzyna też parowały szyby fakt że przycisc obiegu zamkniętego nie działa ale po wyczyszczeniu klapek pod tylnym zderzakiem (astra combi) wszystko jest ok.
  • Level 10  
    Witam kolegów !
    Proponuję sprawdzić czy wykładzina pod wycieraczkami przednich foteli jest sucha jeśli nie to nagrzewnica do naprawy lub wymiany.
  • Level 1  
    Witam jeśli parują szyby to należy sprawdzić filtr przeciwpyłkowy , nagrzewnicę , silniczek obiegu wewnętrznego i przełacznik, oraz kanały dolotowe z filtra przeciwpyłkowego może byc w nich woda, proponuję też w miare możliwości jak najcześciej wietrzyć i suszyć samochód.
  • Level 10  
    Witam. Mam taka astre. Dariusz ma racje. W tych autach szybko robi sie wilgoc pod dywanikami i to jest jakby norma ze parują. w jednym x wydan auto swiatao tym pisano. Jesli wymieniłes filtr sprawdz podłogę. Umnie podziałało dopiero za 3 razem. Pierw dałem gazety aby wsiąkły wode na noc, potem zastosowałem żwirek dla kotów, naprawde wciąga wode a potem zbierasz wszystko odkurzaczem. Ale jeszcze nie skutkowało. Kupiłem za około 50 zł pochłaniacz wilgoci i było po problemie.

    A dam ci wskazówki. Wokresie jesienno-zimowym poziom wilgoci wzrasta. Staraj się wietrzyc auto jak sie to czesto tlyko da. Sprawdz czy uszczelki są wszystkie całe czy czasem gdzies nie dostaje się woda. Oraz wjedz na kanał. Może masz dziurawą podłoge i dostaje sie woda która wsiąka w materiał. Wymieniałes filt w podszybiu, a sprawdziłeś drożnośc odpływów?? Moga byc zapchane przez liście.Jak masz garaż to zostawiaj auto z uchyloną szybą na noc. a w ciepłe dni nie dopuszczaj aby auto sie gotowało. Często je wietrz. Pozdrawiam
  • Level 43  
    Przez półtora roku już wyschło, możecie iść spać dalej
  • Level 11  
    Żadna wymiana filtrów, suszenie i inne cuda nie pomogą.
    Każda Astra F ma pewną wadę konstrukcyjną, którą dość łatwo wyeliminować.

    Parowanie szyb bierze się stąd, że woda dostaję się do filtra kabinowego na podszybiu i go zalewa ! Jakim cudem ? Plastikowa osłona wraz z uszczelką, która znajduje się u dołu przedniej szyby po latach się odkształca i tamtędy dostaje się woda do filtra. Wystarczy wyeliminować tę nieszczelność (np. silikon) i problem się kończy.


    Pozdrawiam
  • DAF Trucks specialist
    Ja powiem tak: fakt, że filtr przeciwpyłkowy może to powodować, ale mam wrażenie, że to nie to.Z resztą wyjmij pyłkowy (minuta roboty), i stwierdzisz, że znowu masz to samo.Moim zdaiem nieszczelna jest nagrzewnica.Jak zaparuje ci szyba, wez palca i przetrzyj palcem tą parę, a potem spróbuj smak palca.jak smak jest gorzki i słodkawy - to skrapla sie płyn chłodniczy z nieszczelnej nagrzewnicy.I już dalej wiesz co robić...
  • Level 11  
    krisbrumm wrote:
    Ja powiem tak: fakt, że filtr przeciwpyłkowy może to powodować, ale mam wrażenie, że to nie to.Z resztą wyjmij pyłkowy (minuta roboty), i stwierdzisz, że znowu masz to samo.Moim zdaiem nieszczelna jest nagrzewnica.Jak zaparuje ci szyba, wez palca i przetrzyj palcem tą parę, a potem spróbuj smak palca.jak smak jest gorzki i słodkawy - to skrapla sie płyn chłodniczy z nieszczelnej nagrzewnicy.I już dalej wiesz co robić...


    Drogi Kolego, masz mylne wrażenie :)
    Walczyłem z tym dość długo i wiem o czym piszę.

    Jeśli filtr kabinowy jest przemoknięty to nic nie pomoże.
    Nawet jakby mu ciekło z nagrzewnicy to dmuchawa (z suchym i czystym filtrem) bez żadnego problemu daje sobie radę i nic nie powinno parować.

    W Astrach F pierwsze co należy zrobić to uszczelnić podszybie, bo tamtędy woda spływa do filtra i go zalewa.


    Pozdrawiam
  • DAF Trucks specialist
    quot capita, tot sensus
  • Level 18  
    chciałbym się podpiąć pod temat...
    chodzi mi o nawiew w astrze F z 92 roku
    w aucie jest CIEPŁO bardzo ciepło (filtr pyłkowy nowy i często wymieniany)
    parę lat temu odłączyłem nagrzewnicę (zawór kulowy na zasilaniu) i pomogło (sama skrzynka się nie nagrzewa np na postoju ale dalej w aucie jest dość ciepło (uciążliwie)
    dobudowałem 4 biegowy włącznik i rezystor ale reszta skrzynki jest oryginał
    wiem ze po 94 roku trochę po zmieniali przy asterce (np owy 4 bieg) i zastanawiam się czy nie przerobili też czegoś przy samej nagrzewnicy bo ponoc w tym nowszym modelu (po liftingu 94) już nie jest tak ciepło. Podmieniałem tylko same kratki nawiewu i już też są inne. Może jest po prostu inna - mocniejsza dmuchawa
    jak by to coś dało to bym przerzucił nagrzewnicę z cała skrzynką na taką po zmianie ale nie chcę na daremno mieszać i zdejmować kokpitu.
    Moze ktoś drążył temat
  • Level 1  
    Witam odgrzeję trochę temat, miałem podobny problem tyle że opel astra kombi, jak porazić sobie w tym aucie z parowaniem otóż jest kilka przyczyn zaparowania tego auta wymienię je w punktach i radze sprawdzić zanim wydamy dużo kasy na nagrzewnicę jak można przeczytać na niektórych postach i narazić się na duże koszty i mnóstwo roboty, tak więc:
    1. szwy dachowe jeśli kombi to jeszcze cieknące relingi.
    2. jeśli kombi to tylne szyby trzeba je doszczelnić sylikonem są zamontowane na kilku śrubach niestety trzeba się trochę namęczyć z plastikami w środku aby je wyjąć ale można to zrobić przy okazji uszczelniania szwy dachowej i relingów
    3. uszczelki w drzwiach + udrożnienie pod drzwiami wszystkich kanalików odprowadzających wodę
    4. wymiana filtra przeciwpyłkowego i sprawdzenie szczelności plastików i uszczelki podszybia bo nic nam nie da wymiana filtra jeśli będzie ściekała na niego woda!!!!!!
    5. wilgoć pod przednimi siedzeniami nie od razu oznacza nagrzewnicę warto sprawdzić na kanale czy w progach lub w podłodze nie ma poważnych dziur !!! przecież mowa tu o autach rocznik od 92 do 98 więc mogą pojawić się korozję!
    Jeśli wszystko zawiodło można zabrać się za nagrzewnicę. Powodzenia