Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bezpiecznik za falownikiem

09 Wrz 2008 09:54 2274 8
  • Poziom 25  
    Czy - stosujac sie do wszelkich uregulowan i zalecen - nalezy miedzy wyjsciem 3fazowym falownika a silnikiem wstawic bezpiecznik, nie wiem, nadpradowy? Wydaje mi sie, ze nie gdyz sam falownik w sobie zawiera wszystko co trzeba - ale pewien nie jestem. Falownik Lenze ESMD.

    BF
  • Poziom 23  
    Nie widziałem jeszcze nigdy takiego rozwiązania, na podstawie schematów podłączania również.
  • Poziom 32  
    Zabezpieczeń nigdy nie jest za dużo , jeżeli przewód łączący falownik z silnikiem jest krótki to nie , jeśli jest długi to bym dał stosowny bezpiecznik nadprądowy . :D
    Pozdrawiam .
  • Poziom 25  
    A co ma tutaj dlugosc kabla? Czy falownik nie ma juz w sobie odpowiednich zabezpieczen?

    BF
  • Poziom 32  
    Bigfoot napisał:
    A co ma tutaj dlugosc kabla? Czy falownik nie ma juz w sobie odpowiednich zabezpieczen?


    To czy falownik ma swoje wewnętrzne zabezpieczenie na wyjściu to ja tego nie wiem . Widziałem takie rozwiązanie w zakładzie mechanicznym , stąd mój post . Myślę , że jest to dodatkowe zabezpieczenie w przypadku uszkodzeń mechanicznych przewodu .
    Pozdrawiam .
  • Poziom 17  
    z tego co wiem, to przerwanie (odłączenie) wyjścia falownika od silnika podczas pracy może spowodować jego uszkodzenie (falownika) wiec ja bym tego osobiście nie zalecał.
  • Poziom 22  
    Witam
    Dodatkowe zabezpieczenia za falownikiem nie jest wymagane gdy falownik zasila jeden silnik, jeśli z falownika są zasilane dwa lub więcej silników to w tedy każdy silnik powinien mieć swoje zabezpieczenie np. wyłącznik silnikowy, spotkałem się z maszynami w których sinik był zabezpieczony dodatkowym wyłącznikiem silnikowym za falownikiem.
  • Spec od Falowników
    Uzupełnię poprzednika: jeśli sterujemy współbieżnie np. młyn 10kW i transporter 1,5kW, to dajemy zabezpieczenie typu M250 2,4...4A tylko na silnik 1,5kW. Duży 10kW jest wystarczająco chroniony przez falownik (ograniczenie prądowe falownika rzędu 22A). Przy silnikach zbliżonej wielkości trzebaby zabezpieczyć oba indywidualnie. Pojedynczego nigdy się nie zabezpiecza.
  • Poziom 13  
    Panowie przy zasilaniu silnika z falownika jeden do jeden nie stosujemy żadnych zabezpieczeń pomiędzy falownikiem a silnikiem co jedynie możemy w ten obwód wpiąć dławiki silnikowe w szczególnych przypadkach.
    Wszystkie falowniki mają zabezpieczenia przeciążeniowe i nie ma potrzeby stosowania w myśl " im więcej tym lepiej"

    Zasada podłączania dwóch falowników do jednego silnika.

    Natomiast jeżeli stosujemy jeden falownik zasilający 2 silniki
    stosujemy zabezpieczenia dla każdego silnika oddzielne
    Jednakże zabezpieczenia takie które nie rozwierają nam torów prądowych
    a jedynie rozłączają styk pomocniczy który to wyłączy nam falownik.

    Powodem takich rozwiązań jest wyeliminowanie przepięć komutowanych które mogą wystąpić w momencie rozłączania styków wyłącznika.

    Dlatego bonanza stosuj zabezpieczenie nadprądowe czyli przekażniki przeciążeniowe z podstawkami i stykiem NC który wpinasz w odbów zezwolenia startu falownika i po temacie