Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Budowa 'myślącego' robota

09 Wrz 2008 19:47 1592 8
  • Poziom 2  
    Jestem początkującym elektronikiem, ale bardzo chciałbym zbudować robota, który posiadałby w swoim wnętrzu komputer (płyta główna,procek,HDD z systemem).Tak jak w innych projektach, mój robot sterowany byłby zdalnie przez laptopa (poprzez pulpit zdalny), ale nie chce,aby byłby on przewodowy,więc zamiast karty sieciowej i kabla chciałbym użyć Bluetooth'a. Pytanie polega na tym,że nie wiem czy to jest dobre rozwiązanie (czy pulpit zdalny współpracuje z Bluetooth).Bardzo proszę o odpowiedź, wskazówki i rady.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 35  
    Bluetooth, raczej słabo (ograniczony zasięg i prędkość), ale wifi - jak najbardziej.
  • Poziom 27  
    Bluetooth ma przecież całkiem niezły zasięg? Oczywiście powyżej 10m jest potrzebna antenka, ale to jest bolączka wszystkiego, również wifi. Prędkość również ma wystarczajacą (w końcu skoro będzie miał na pokładzie własny komputer to nie trzeba przesyłać informacji z wszystkich czujnikó 1000razy/sekundę). Sterowanie: widziałem jak coś takiego działało - wpisywanie na lapku komendy, komenda wykonywana. Tam dochodziły problemy z oprogramowaniem tego - ale skoro będziesz używał komputera to problemów nie powinno być. Chociaż rzeczywiście łatwiej przez wifi ze względu na szerszą dostępność tutoriali i helpów do programowania na PC niż na uC. Robisz w tym momencie program komunikujący się po LANie i wysyłający komendy, a klient w robocie by je wykonywał. Chociaż z drugiej strony bluetoothem też można robić połączenie sieciowe. Cenowo wychodzą podobnie.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    OldSkull napisał: