Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sonel MPI 540Sonel MPI 540
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Motor cagiva w8 125 brak iskry

09 Wrz 2008 23:21 9739 10
  • Poziom 13  
    Nie znajdując odpowiedniego działu, zapytam tutaj. Oczywiste jest, że liczę na Waszą pomoc. W temacie elektryki motocykli jestem właściwie zielony ale podjąłem się pomocy w naprawie motorka, a więc: Usiluję naprawić instalację motorka cagiva ale brak stycznosci z motocyklowymi instalacjami to bariera. Brak iskry. Do cewki wysokiego napięcia nie dochodzi nic z modułu, natomiast na moduł przychodzą jakieś impulsy (mierzone miernikiem cyfrowym-rząd mV, natomiast podpięta żarówka nie wskazuje pojawiania się dostatecznych dla jej zapalenia wartości napięcia) z tzw.magneta (alternatora). Jakiej wartosci powinny byc to impulsy? Zakładam, ze albo tych impulsow magneto nie podaje, albo modul padł. Najpierw jednak muszę wiedzieć jakiej wartosci impulsy powinny trafiać na moduł. Wiedząc to będę mógł dokładnie okreslić przyczynę braku iskry. Jeżeli chodzi o zasilanie instalacji elektrycznej 12V to z tej strony akurat wszystko z magnetem ok. Jestem w tej materii zielony, ale znając kilka parametrów poradzę sobie. Za wszelkie wskazówki z góry dziękuję.

    Dotychczas udało mi się dowiedzieć, że z dużym prawdopodobieństwem z magneta do modułu powinno dochodzić napięcie zmienne o wartości około 180-200V. Nie mam jednak serwisówki ani nic co upewniłoby mnie przy tym

    Nadal kłopot pozostaje. Stoję w miejscu. Czy nikt nie ma choć znikomych wiadomości którymi mógłby sypnąć?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Sonel MPI 540Sonel MPI 540
  • Poziom 32  
    Kiedyś majstrowałem przy Cagiva Canion 600 iskra tam była bez akumulatora.W magnecie znajdowały się dwie cewki podłączone do modułu zapłonowego.Jedna cewka prądowa ładowała kondensator w module i dawała prąd na cewkę wysokiego napięcia.Druga cewka wysyłała impuls z położenia wału określała moment iskry.Z modułu wychodził jeszcze przewod do obrotomierza i do gaszenia-zwierany do masy.
  • Poziom 13  
    To, że iskra jest bez akku to by sie zgadzało. Z magneta wychodzą 4 przewody. Dwa idą do prostownika/stabilizatora- tam w trakcie "kopania" pojawia się napięcie-podłączona żarówka zaczyna się świecić, a dwa idą do modułu. Zagadką jest dla mnie to, jakie napięcia powinny być na tych przewodach z magneta do modułu. Wiedząc to, będę mógł stwierdzić to, czy magneto nie podaje właściwego napięcia na moduł, czy też moduł nie podaje napięcia na cewkę bo sam on jest uszkodzony
  • Sonel MPI 540Sonel MPI 540
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    Zmierz opor pomiędzy przewodami ktore ida do modulu oraz miedzy tymi przewodami a masą.Sciągnij magneto to będziesz widział ile jest cewek i czy są przejścia.U mnie było tak że nie było iskry a obrotomierz się wychylał w czasie obracania się silnika a miałem uszkodzony moduł.
  • Poziom 13  
    Opór zmierzony-w każdej sytuacji jest przerwa. Jutro zrobię ściągacz do magneta i obejrzę od wewnątrz na tyle na ile to możliwe. Jeśli nic nie wygdybam, to poddaję się. Nadal liczę na wskazówki.

    Zrobiłem dziś ściągacz do magneta i zdjąłem go. Oto co ujrzałem, więc kłopot raczej rozwiązany. 2 przewody do modułu idą właśnie z tej dolnej cewki. Po przezwojeniu cewki poinformuję o efekcie
    Motor cagiva w8 125 brak iskry
  • Poziom 32  
    Ciekawe co było przyczyną takiego uszkodzenia cewki?W kosiarce widziałem takie rozwiązanie i tam nie było modułu zapłonowego.
  • Poziom 13  
    Ja nadal nie wiem co decyduje o momencie zapłonu. Spodziewałem się tutasj jakiegoś rozwiązania typu kowadełko, etc. Awarię usunę, ale chciałbym coś z niej wywnioskować
  • Poziom 32  
    Zobacz jak są rozmieszczone magnesy w magnecie.Najlepiej zrob zdjęcie magneta od środka.W cewkach indukuje się napięcie gdy magnesy są na przeciw metalowych części od cewek.
  • Poziom 13  
    Magnesy w magnecie to też niewiadoma. Po jego wewnętrznej stronie jest tylko gładka powierzchnia. Nie widać magnesów . Jakby tuleja została wciśnięta w magneto na magnesy.

    Bardzo proszę nie pisać kilku postów jeden pod drugim, tylko używać opcji "Zmień". Scaliłem. [MS]

    Dodano 01.10.2008r

    Cewka przewinięta i niestety iskry nie ma nadal. Może moduł-za nim nie ma już żadnego napięcia. Jak jest moduł "informowany" o tym, że w tej chwili ma być podane napięcie na cewkę? Jak upewnić się, że to on jest zepsuty? Nadal nie widzę również jak odcinany jest zapłon po przekręceniu kluczyka. Powinien być jakiś sygnał do modułu pewnie. Czy ktoś pomoże mi rozwiać wątpliwości? Opiszę to co widać: z tej spalonej cewki na zdjęciu wychodzą dwa przewody do modułu zapłonowego. Z niego wychodzą dwa przewody do cewki zapłonowej. Wychodzi jeszcze jeden przewód ale jest niepodłączony. Z tzw. magneta wychodzą jeszcze dwa przewody- z połączonych pozostałych trzech cewek-do prostownika na instalację motoru i ładowanie accu.
    Motor cagiva w8 125 brak iskry
    Udało mi się znaleźć schemat z innego modelu ale jest taki sam, poza jedną kwestią. Opisany na fotce poniżej przewód nie jest nigdzie podłączony, a nie wiem czy był. Z wyglądu mógłbym powiedzieć, że nie, bo pin jest zakurzony i niezarysowany. Może w oparciu o fotkę ktoś mi objaśni jak działa ten zapłon? Byłbym wdzięczny. Pomogłoby mi to wskazać lub wykluczyć moduł jako przyczynę braku iskry
    Motor cagiva w8 125 brak iskry
  • Poziom 18  
    Próbowałeś zwierać ten luźny do masy i odpalać ?.
  • Poziom 13  
    Nie. Nie próbowałem. Pomierzyłem napięcia z modułu miernikiem analogowym, cyfrowym i oscyloskopem. Zero. Stwierdziłem, że wszystko wskazuje na uszkodzony moduł. Został wysłany do badania i naprawy. Dowiedziałem sie również, że wygaszanie następuje poprzez zwieranie jednego z przewodów idącego ze statora do modułu do masy, co tłumaczy to, że jeden z nich posiadfa odgałęzienie. Biało niebieskie przewody są podłączane do cewki WN i do sterownika zaworu
    pojemnościowego (wydechowego), a u mnie go nie ma.
    Jeśli sterownik nie jest podłączony to biało niebieski przewód nie może dotykać masy- to opinia specjalisty. Dam znać co stanie się po naprawie modułu

    Dodano 9 października 20:51

    Dziś otrzymałem potwierdzenie mojej tezy. Warsztat wysłał mi maila w którym potwierdza uszkodzenie modułu potwierdzone badaniem na symulatorze. Czekam na naprawę


    Dodano 17 października 21:36


    Zamiast deklarowanej naprawy wymienili moduł na inny. Nieważne. Nie miałem ze sobą oscyloskopu w miejscu naprawy motoru ale nawet multimetr pokazał piki napięcia, których oczywiście nie był w stanie zmierzyć. Po złożeniu całości motor odpalił. Awaria usunięta. Za udzielone wskazówki dziękuję. Temat zamykam.