Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Subbas estradowy 184 sub jaki przetwornik

pompak 14 Wrz 2008 22:25 6080 56
  • #31 14 Wrz 2008 22:25
    pompak
    Poziom 22  

    Nie obudowa była już liczona znajduję się na stronce speakerspalns.com pod nazwą sub 184, a te rury wentylacyjne złe by były ? na alledrogo dostępne są po 20zł 1,5m fi 100mm.

  • #32 14 Wrz 2008 23:49
    filioman
    Poziom 27  

    Looknij na SB28 L-Acoustics - dzięki zmianie kształtu zyskali parę decybeli więcej w stosunku do SB218... Może w tym szaleństwie jest metoda??? (uwzględniająca szalone ceny)???

  • #33 15 Wrz 2008 23:02
    pompak
    Poziom 22  

    Narazie na line array mnie nie stać ani nic podobnej klasy i to jeszcze L-Acoustics :) Także powracając na ziemie można zastosować rury wentylacyjne 100mm śr?

  • #34 15 Wrz 2008 23:06
    filioman
    Poziom 27  

    Kolega nadwrażliwy - nie proponuję SB28 ani końcówki LA8 do tego (w sumie ze czterdzieści parę tysięcy) tylko zainspirowanie się kształtem rury...

  • #35 15 Wrz 2008 23:42
    pompak
    Poziom 22  

    Jakoś rury tam niedostrzegłem... Wszystkie zdjęcia mają osłone na przód subbasa i nie widać nić...

  • #36 15 Wrz 2008 23:52
    filioman
    Poziom 27  

    Zabij mnie, ale nie pamiętam gdzie to zapisałem... Na szkoleniu z dV-DOSCa to było na pewno...

    Ogólny koncept - rura powinna być bardziej kształtu horna niż prostej rury, bo na końcu wylotu fala dźwiękowa się nie zawija tłumiąc to co z niej wychodzi. Ciężko mi to wytłumaczyć...

  • #37 15 Wrz 2008 23:58
    pompak
    Poziom 22  

    Jednym słowem lepiej by było np prostokątną tubę zrobić ? tylko teraz jak to obliczyć ja nie mam pojęcia ;/

  • #38 16 Wrz 2008 00:22
    filioman
    Poziom 27  

    NIE!!! OK, mam koncepcję - lejek!!!

    Dodano po 22 [minuty]:

    A gdyby tak rozszerzyć na końcu???

  • #39 16 Wrz 2008 06:25
    pompak
    Poziom 22  

    Może Ci chodzi o coś takiego co np. FBT stosuje: Subbas estradowy 184 sub jaki przetwornik chodzi mi o subbasa po prawej stronie bo pracuję w domu kultury na 2 podobnych, one mają właśnie wycięcia takie prostokątne zamiast rur.

  • #40 16 Wrz 2008 09:26
    aca
    Poziom 30  

    Hi,
    przeciez mozesz kupic zwykle rury kanalizacyjne/wodociagowe w Obi czy innym sklepie. Dostepne sa wymiary do 20 cm.
    Pozdrowienia.

  • #41 21 Wrz 2008 23:44
    pompak
    Poziom 22  

    Witam.
    Zbudowałem tego suba ale niestety nie gra tak jak powinien , wywołuje tylko drgania a basu nie ma :) Przetwornik w nim to B&C 18 PS76 4 ohm.
    Pomyliłem się co do rur wyciąłem 4x100mmx288mm a na schemacie pisze: ports (for every other driver list) i te wymiary dla Front? Czyli 2 tuby u góry i 4 w dolnej komorze? Bardzo proszę o pomoc.
    Załączam jeszcze schemat tuby:
    Link
    Subbas estradowy 184 sub jaki przetwornik
    Subbas estradowy 184 sub jaki przetwornik
    Subbas estradowy 184 sub jaki przetwornik
    Link

  • #42 22 Wrz 2008 01:06
    kapitan planeta
    Poziom 28  

    Nie potrzebnie zmieniłeś wymiary basreflexów penie to jest przyczyną, spróbuj dać takie same jak w projekcie fi 150mm. z przodu dwa z tyłu jeden

    A i lepiej jak byś głośnik przykrecił za dziórą a nie przed bo może sie oderwać zawieszenie, nawet niebędziesz wiedział kiedy. w projekcie też jest pokazane że trzeba go przykrecic od środka

    no i możesz troszke zaokrąglic wyloty rur, (takiego mikro rumcajsa zrób)
    tylko tyle żeby nie było kantu bo będzie bzyczeć

    A jak będzie lipa dalej to zrób bas reflex, Dj mapet ma ps76 w BR i mówi że zamiata

  • #43 22 Wrz 2008 02:09
    zioolass
    Poziom 20  

    Witam!
    Jeśli użyłeś rur o średnicy 100mm, to w mniejszej komorze musisz dać 4 szt o dł. 251mm, a w tej większej dwie szt. o dł. 283 mm, jak w projekcie.

  • #44 22 Wrz 2008 06:30
    pompak
    Poziom 22  

    W mniejszej komorze pasowało by mi dać 2x150mmx263mm bo bym ją tylko powiększył, a w większej 4x100x251mm to bym tylko 2 dziury dorobił, głośnik mogę od spodu przykręcić ale czy on się nie urwie? Z tego co widziałem już przy 600w w środku jest straszna siła , a subbas który waży 45kg jeździ ( na płycie betonowej)

  • #45 22 Wrz 2008 11:00
    zioolass
    Poziom 20  

    Chwileczkę. Nie możesz tak "dobierać" portów (ports) ;)
    żeby zachować strojenie, musisz wykonać takie, jak zaprojektował autor. Dla innych niż PD 184 głośników, wymienionych w projekcie (for every other driver listed) masz do wyboru: front chamber ( przednia-mniejsza-komora) dwie rury (porty) 150 mm śr, 263 mm dł, lub 4 porty 100 mm śr 251 mm dł: oraz rear chamber (tylna-wieksza komora): 1 port 150 mm śr o dł. 300 mm lub 2 porty 100 mm śr, o dł 283 mm. Masz też w projekcie podane wymiary portów dla głośnika PD 184 oraz Omega Pro 18.
    Ja Ci napisałem, żebyś wybrał opcje z rurami 100 mm, bo masz już taką rure na stanie, ale jeśli wolisz 150 mm to ok, tylko dwie z przodu, jedna z tyłu głośnika, jak w projekcie.
    3mam kciuki, mam nadzieję,że ten bas "wypali", bo mi się bardzo podoba.pozdro!

    EDIT:
    Albo w przedniej komorze daj dwie 150 mm, a w tylnej dwie 100 mm, ale odpowiednich, podanych długości.

  • #46 22 Wrz 2008 11:48
    kapitan planeta
    Poziom 28  

    Właśnie z powodu tej siły przykreć go od środka, trzymał będzie sie tak samo mocno ale dodatkowo będzie dociskał mocowanie zawieszenia, bo inaczej wypluje membrane pamiętaj że takie konstrukcje nie charczą jak BR przy za dużej mocy i więcej się wyciska z głośnika.

    Dzióry możesz załatać wklejając w nie kółka z drewna, naprawde nic nie zmieniaj bo taka obudowa niewybacza najmniejszego uchybienia

  • #47 22 Wrz 2008 19:07
    pompak
    Poziom 22  

    Ok w górnej komorze będzie 2x150mmx263mm i w dolnej 2 porty 2x100mmx263mm ( teraz jest 6mm za długa będę musiał spiłować) jeśli tylko to zagra tak że będzie mi się podobać to leci do DIY :)

  • #48 06 Paź 2008 12:44
    pompak
    Poziom 22  

    Skończyłem tego suba, poprawiłem rury i mogę powiedzieć że gra o wiele lepiej, bass jest niski i taki jak trzeba. Grałem ostatnio dyskotekę szkolną ale niestety basu było za mało, może dlatego że końcówka do basu ma tylko 500w? a nadstawki ( LDM P-31506 pro ) napędzałem końcówką PMP PA-800 2x400w z odcięciem około 60 hz i z pełną mocą niestety bass nie wyrabiał. 2 końcówka jest firmy kat ma ona 500w 4 ohm i 300w 8 ohm , clip właściwie na tej końcówce cały czas migał, cewka w B&C sie bardzo nagrzała aż było czuć klej z głośnika. Czy jeśli kupiłbym końcówkę np 1,2kw 4 ohm dała by radę? Było by sporo zapasu i może głośnik by się nie grzał? Jak pisałem projekt gra bardzo dobrze ale LDM przebijają głośnością ( 800w idzie na LDM a 500w na subbasa)
    Pozdrawiam

  • #49 06 Paź 2008 12:57
    DYLU BADBOY
    Poziom 27  

    Zapas mocy w końcówce do basu to podstawa.
    Kup sobie np.
    T.AMP TA2400 (stereo dla dwóch takich subów)
    TAPCO J1400(mostek dla jednej paczki)

    I pamiętaj, że musisz obciąć wszystko poniżej 35-40hz, najlepszy byłby tutaj procesor.

    A tak z ciekawości, na jakiej powierzchni i na ile osób była ta impreza?

  • #50 06 Paź 2008 17:56
    pompak
    Poziom 22  

    Juz sobie upatrzyłem końcówkę :) i właśnie dlatego tego PMP chce szybko sprzedać ( DYLU BADBOY wie o co chodzi :))
    Nie była to sala tylko szatnia szkolna, szerokość około 15m , dlugość razem z 200 m przynajmniej , wysokośc z 4m. :) PMP dawało radę na LDMach było tak głośno że prawie do bólu a bass niestety zostawał w tyle ;)

  • #51 08 Paź 2008 10:38
    Marek Ulaszek
    Poziom 22  

    Nie spodziewaj sie, że wymiana końcówki drastcznie poprawi "ilość" basu z tej jednej paczki o niespecjalnym impulsie. Nawet jak zagrzejesz do czerwonośći tego B&C to nie "dogonisz" nadstawek, szczególnie przy muzyce mechanicznej.

  • #52 08 Paź 2008 14:24
    pompak
    Poziom 22  

    Właśnie mi chodzi o ten najniższy bass, jak pisałem LDMy są cięte od 60 hz około a band-pass 80hz i bardzo ładnie się to prezentuje ale niestety w pewnym momencie gdy master idzie w góre na końcówce od suba już clip miga... a nadstawki można jeszcze duuuużo wyciągnać, bass z samych LDM w takiej sytuacji kopie po klacie a z subbasaem wgniata w ziemie ale jak pisałem do pewnego poziomu głośności.
    Kupiłem już końcówkę mocy Duall PCX 600 ( 2x600w 2 ohm lub 1,2kW 4 ohm ) to w mostku subbas będzie:) Co sądzicie o tej końcówce?

  • #53 08 Paź 2008 15:40
    Marek Ulaszek
    Poziom 22  

    Czegoś tu nie rozumiem - "LDMy są cięte od 60 hz około a band-pass 80hz" :?:
    Wcześniej piszesz, że był "słaby bas", później, że "kopie po klacie a z subbasaem wgniata w ziemie"....
    Nie chcę być niegrzeczny, ale odnoszę wrażenie, że raczej chodzi Ci o poprawę samopoczucia, że ktoś Cię poklepie po plecach i powie - "super" zwłaszcza jeśli chodzi o nowy zakup Duall PCX 600...

  • #54 08 Paź 2008 16:54
    pompak
    Poziom 22  

    Widzę że kolega nie zrozumiał o co mi chodzi..
    Bass wgniata ziemie ale niestety w stosunku do nadsatwek zaczyna go brakować ( inaczej mówiąc nie słychać go ale czuć. Inaczej mówiąc na końcówce od basu jest full a na nadstawkach musi być 5/10 w skali końcówki mocy, jak jest np subbasa 10/10 , nadstawki 8/10 to nadsatawki mają przewage. Ale myślę że była to wina końcówek mocy źle dobranych 2x400w nadstawki cięte około 60 hz ( piszę około bo sam crossover robiłem i na słuch, podział 12db/okt , filtr do subbasa 24db/okt) i na subbas końcówka tylko 500w i się pytam czy to poprawi coś? Głośnik wytrzyma 1kW? Byłby zapas 200w.
    I co sądzicie o końcówce mocy czyli np jaka jest jej awaryjność, ktoś ją zna/posiadał ?
    Pozdrawiam

  • #55 09 Paź 2008 16:44
    Marek Ulaszek
    Poziom 22  

    Myśłę, że z tym rozumieniem to chyba jednak jest odwrotnie, choć może i mi ciężko zrozumieć stwierdzenia, które raczej mnie irytują - typu "bas wgniata do ziemi"... no dobra może sie czepiam, ale dla mnie np. niedpopuszczalne jest puszcznie nadstawek prawie pełnym pasmem od 60Hz i nałożenie do tego "dołu" do 80hz. Przecież w przedziale w którym sie nakładają zachodzą "nieciekawe znoszenia lub podbicia". Rozumiem zastosowanie przedziału od dołu np. 40Hz dla basu - subsonik - dalej praca do np. te 80Hz, a nadstawki puszczone powyżej 80hz - chyba , że stosujesz zasadę czym wiecej hałasuje tym lepiej.
    Nie rozumiem po co się pytać o wzmacniacz, jaki on jest po tym jak się już go kupiło. Przecież sam sobie odpowiesz, jak już go masz.
    Chyba, ze pytasz, żeby sobie poprawić nastrój, bo jak dla mnie ten Duall to nic kompletnie nie mówi ( i chyba dla większości też ). Co raczej bym zapisał na inminus tego wyrobu.
    Tak jeszczcze na marginesie: pomimo, że B&C to klasa, ale grubo bym się zastanowił, czy cewka 3" tego głośnika przyjmie na siebie 1200W RMS jeśli o takiej mocy piszesz.

  • #56 09 Paź 2008 18:02
    pompak
    Poziom 22  

    To że ''bas wgniata w ziemie'' to była taka przenośnia... nierozumiem czego tu się czepiać, poporstu wcześniej nie miałem subbasów i mi sie dźwięk z niego bardzo spodobał ale jak już 3 raz piszę brakuje go trochę przy takiej mocy nadstawek i ciekawiło mnie czy przy końcówce 1kW będzie grał lepiej ( i kolejna przyczepka do B&C jak pisałem nie mam zamiaru pakować 1,2kW w niego a max 1kW i mieć zapas ) Co do podziału to tak właśnie jest optymalnie LDM y są na 15 calowych głośnikach niskotonowych. Filtr subsoniczny mam w crossoverze przy 30hz 48db/okt. Poprostu tak grało jak narazie najlepiej końcówka mocy jeszcze nie przyszła bo dopiero co ją kupiłem można wpisać w alledrogo w szukaj w zakończonych ''duall'' i będzie obrazowo wiadomo o co chodzi.
    Pozdrawiam

  • #57 10 Paź 2008 10:02
    Marek Ulaszek
    Poziom 22  

    Piszesz cytuje :
    "Co do podziału to tak właśnie jest optymalnie LDM y są na 15 calowych głośnikach niskotonowych"
    oraz
    "i kolejna przyczepka do B&C, jak pisałem nie mam zamiaru pakować 1,2kW w niego a max 1kW i mieć zapas" ...


    To ja się "odczepiam"..., bo nie ma sensu pisać w dobrej wierze, jak i tak ktoś uparcie nie przyjmuje nic ze zrozumieniem.