Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Filtr powietrza HEPA

BardzoDostojny 11 Sep 2008 01:06 14680 22
    BardzoDostojny
    Level 10  
    Witam.
    Nie znam się za bardzo i może mi ktoś powie czy to będzie działać:

Tak na szybko narysowałem ponieważ:
    - urządzenie filtrujące kosztuje kilkaset zł.
    - prawie żadne urządzenie nie jest bezgłośne...
    - wymiana po roku filtrów to ok 150zł za filtr, zależnie od modelu.

W filtrze na rysunku jest zwykły filtr + filtr HEPA. Mozna 2x HEPA.
    Obudowa z czegokolwiek i 2 wiatraki.
    Co daje 15 centymetrowy sześcian filtrujący 99,97% powietrza za 40zł. Z kosztem eksploatacji zerowym oraz niesłyszalny.
    Do tego żarówka UV zabijająca jeśli coś żywego wpadnie.

Przykładowe filtry do odkurzaczy np. Zelmera. Zwykłe i HEPA są tanie bardzo.

http://www.mediapasaz.pl/filtry-do-odkurzaczy/zelmer-2000.html
    http://www.mediapasaz.pl/filtry-do-odkurzaczy/zelmer-15000032.html
    http://www.cp24.pl/index.php?OPT=one&ID_KARTOTEKA=39379

Pomijając okablowanie itp. Zbliży się to wydajnością do takiego drogiego ?
    I czy w ogóle ma szanse "działać" ?

Taki na szybko post pisany. Możliwe, że zły dział.

EDIT: Jednak 2 wiatraki z przodku jeśli już.

Greetz.
    Retron
    Level 19  
    Cześć,

Nie mam doświadczenia jeżeli chodzi o filtry dostępne w sklepach, ale kilka spostrzeżeń na temat Twojego pomysłu.
    1. Jaka jest wydajność tych wentylatorów?
    2. Jak ma się ona do układów handlowych?
    2.1. Hałas w urządzeniach handlowych może wynikać właśnie z tego, że mają one większą wydajność.
    3. Wg mnie poprawniejsze by było zastosowanie tylko jednego wentylatora na ssaniu. W twoim rozwiązaniu ciężko będzie zbalansować system i wewnątrz pojawią się problemy z przepływem.