Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik nie odpala Renault 19 z gazem

Kains 11 Wrz 2008 10:36 3832 9
  • #1 11 Wrz 2008 10:36
    Kains
    Poziom 11  

    Witam
    Moim problemem jest auto Renault 19 1.4 jednopunktowy wtrysk silnika C3J, sterownik gazu Bingo S, reduktor Bigas, z aktuatorem. Auta nie mogę odpalić. Po przekręceniu kluczyka na drugą pozycję zapalają się kontrolki sygnalizacyjne, jednak odrazu gaśnie lampka akumulatora. W tej pozycji kluczyka nie zapala się kontrolka sygnalizacyjna od poziomu gazu. Nie działają również kierunkowskazy oraz nie słyszę by zaskakiwała pompa paliwa. Gdy przekręcam kluczyk by uruchomić silnik rozrusznik kręci normalne ale nie ma iskry przez co nie można go uruchomić. Proszę o pomoc i pozdrawiam.

    PS. Dodatkowo nie działają jeszcze światła hamowania.
    ------------------------------------------------------------------------------------
    Problem nadal istnieje. Mianowicie po załączeniu stacyjki na 2 pozycję akumulator nadal gaśnie, nie działa kontrolka od gazu oraz nie jest uruchamiana pompa paliwa (światła stopu i awaryjne ok). Sprawdziłem imobilizer, stacyjkę, pompę paliwa, jej przekaźnik, alarm i już nie mam pomysłów a kontrolka akumulatora gaśnie jakby sygnalizowała zwarcie. Dodatkowo kilka razy udało mi się uruchomić silnik (wtedy kontrolka akumulatora świeciła cały czas do uruchomienia silnika) i normalnie jeździł bez szarpań itp. lecz po wyłączeniu silnika już nie mogłem go ponownie odpalić. Proszę o dalsze pomysły i z góry dziękuję. Pozdrawiam.

    0 9
  • #2 11 Wrz 2008 10:51
    Blicek
    Poziom 26  

    Sprawdz kostke stacyjki, czy podaje wogóle napiecia.

    0
  • #3 11 Wrz 2008 10:51
    WoŹnY
    Poziom 28  

    Na mój gust uszkodzona stacyjka. Najlepiej rozbierz i zamiast pozycji zapłon zastosuj zworę i sprawdź czy odpali. Powodzenia

    0
  • #5 30 Wrz 2008 12:45
    Kains
    Poziom 11  

    Witam ponownie.
    Wykonałem pomiar napięć na sterowniku i napięcie zasilania jest ok natomiast złe jest napięcie zasilania przekaźnika głównego na rysunku K2. Pomiędzy zac. 7 i zac. 19, a masą powinno być ok 12V. Natomiast w moim przypadku jest 12V lecz pomiędzy zac. 7 i zac.19 a plusem z akumulatora. Nie ma też sygnału na zac. 6 do przekaźnika pompy paliwa K1. Proszę mi doradzić co teraz zrobić.

    0
  • #6 30 Wrz 2008 16:15
    carrot
    Moderator Samochody

    Prawidłowo działający sterownik po otrzymaniu 12v na pin 20 wystawia masę na 7 i załącza przekaźnik główny K2, następnie włącza na 3 sek przekaźnik K1, co powoduje uruchomienie pompy paliwa, jeśli otrzyma impulsy z czujnika położenia wału, to podtrzymuje przekaźnik K1 przez cały czas ich trwania

    0
  • #7 17 Paź 2008 07:42
    Kains
    Poziom 11  

    Witam
    Ciąg dalszy problemu. Podłączyłem drugi sterownik z tego samego modelu i znów jest to samo co powyżej. Mianowicie nie zaskakuje nawet przekaźnik główny. Czy ma ktoś jakieś rady. Pozdrawiam

    0
  • #8 17 Paź 2008 17:43
    WoŹnY
    Poziom 28  

    Moja rada jest taka: sprawdzić dokładnie stacyjkę i okablowanie. Nie wierzę w taki zbieg okoliczności, że oba sterowniki są do kitu.

    0
  • #9 17 Paź 2008 18:18
    marcinwozniak1
    Poziom 13  

    po sprawdzeniu kostki stacyjki proponuję zainteresować się czy jest a jeśli jest to jakiej wartości napięcie na cewce zapłonowej!!. Skoro masz samochód z gazem to spróbuj odpalić go na gazie a do tego wcale nie trzeba wielu umiejętności. Co prawda nie wiem jaką masz instalację gazową tz interesuje mnie czy masz emulator sondy lambda czy może jest to prosta instalacja gazowa. Jeśli jednak napięcie dochodzi do cewki zapłonowej, dalej ---jest iskra, a masz problem z wysterowaniem centralki gazowej wobec tego daj na niebieski przewód instalacji gazowej np przy reduktorze czy też parowniku plus z akumulatora wówczas załączą ssię wszystkie zaworyu gazowe i teraz próbuj go uruchamiać. Jeśli gaz dojdzie, będzie iskra to brum brum zapali i będzie cykać. Wyżej koledzy napisali że problem tkwi w stacyjce hmmmmm w kostce stacyjki. Ja również bym proponował to sprawdzić. Pozdrawiam.

    0
  • #10 27 Paź 2008 19:22
    Kains
    Poziom 11  

    Przyczyną usterki było zwarcie w obwodzie odcięcia paliwa w immobiliserze firmy Inter Aldu IA 900 IV. Auto znów jeździ. Dziękuję bardzo za pomoc i sugestie. Temat uważam za zamknięty.

    0
  Szukaj w 5mln produktów