Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

vw golf 4 problem ze świecami żarowymi

tulipan 75 11 Sep 2008 19:05 20865 19
Automation24
  • #1
    tulipan 75
    Level 14  
    witam kolega ma problem z odpalaniem swojego golfa 1,9 tdi(jest to golf 4),sprawdziłem mu świece żarowe i są ok,ale nie dochodzi do nich napięcie,a kontrolka się zapala,gdzie znajdę przekaźnik sterujący świecami i
    bezpiecznik i jak ma ktoś schemat do świec żarowych to byłbym wdzięczny
    pozdrawiam tulipan
  • Automation24
  • Automation24
  • #3
    tulipan 75
    Level 14  
    witam nie robiłem nic poza tym co pisałem,chciałem się przygotować przed rozpoczęciem prac,więc jestem otwarty na wszystkie pomocne informacje
    pozdrawiam tulipan
  • #4
    Anonymous
    Anonymous  
  • #5
    Staszek49
    Level 35  
    Nie masz racji, bowiem po uruchomieniu silnika TDI, celem polepszenia jego początkowej pracy, przez pewien czas grzeją świece żarowe. Jest to jednak uzależnione od temperatury zewnętrznej, nawet w lecie.
  • #6
    Anonymous
    Anonymous  
  • #7
    rracy
    Level 11  
    A może nie pali na ciepłym silniku? To znaczy o wiele trudniej niż na zimnym? Bo to całkiem inna przyczyna.
  • #8
    robmaz
    Level 20  
    kontrolka świec pełni także funkcję kontrolki silnika
  • #9
    tulipan 75
    Level 14  
    na ciepłym pali dużo lepiej ,prawie normalnie ,tylko im zimniej tym gożej
  • #10
    szogun0
    VAG group specialist
    A ja bym się przyjrzał kątowi wtrysku.
  • #11
    chycel1
    Level 12  
    witam sprawdzałeś wszystkie świece może jedna lub dwie są wadliwe trzeba wykręcić wszystkie i po kolei sprawdzać do obudowy świecy dajesz minus a do końcówki plus chwile trzymasz i zrobi się czerwona to oczywiście oznacza że jest dobra zacznij na razie od tego pozdrawiam
  • #12
    t.serafin
    Level 11  
    sprawdz kat wtrysku, jesli jest wszysko ok ,to bedzie czujnik temperatury.
  • #13
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    a ja bym zaczął najprościej , wtyczka z czujnika zdjęta i pomiary zasilania, swiece, bezpiecznik, przekaźnik.
  • #14
    nik23
    Level 11  
    mam vw golfa 4 z silnikiem 1.9tdi 110KM uważam że swiece nie grzeją ale nawet w zimie zapali chodz bardzo ciężko kręci. po przekręceniu kluczyka kontrolka od świec mignie i gaśnie zaraz. niesłychać tego charakterystycznego pstykania. ale samochód zapali przy próbie startu. a gdy jest już ciepły wtedy pojawia się następny problem. samochód niechce zapalić kreci i kreci aż w końcu zaczyna łapać ale zajmuje to kręcenie z pół minuty albo i więcej czasami.
    wszystko zaczęło się po tym jak padł włącznik zapłonu(taka kostka co włącz pompe paliwową). samochód jak był zimny palił dobrze a jak się zagrzał to wcale trzeba było z godzinę poczekać aż ostygł i wtedy znów bez problemu zapalał. oddałem auto do warsztatu. co najlepsze po wpięciu do komp nic nie wykazało żadnych usterek. więc mechanicy zaczeli poszukiwać metodą "chybił trafił" przy tych poszukiwaniach przy okazji te świece chyba popsuli. a jakiś czas po tym zaczęły sie problemy z czujnikiem od poduszki powietrznej. najpierw mrugał a potem jak sie zaświecił tak się świeci do dzis
  • #15
    Sztomel
    Level 35  
    nik23 wrote:
    wszystko zaczęło się po tym jak padł włącznik zapłonu(taka kostka co włącz pompe paliwową).


    co to jest ten włącznik zapłonu ?, (chyba chodzi o kostkę stacyjki ale kto wie ?)
    żadna kostka nie włącza pompy paliwowej, pompę wtryskową w tym silniku (a nie pompę paliwową bo takowej tam nie ma - nie licząc sekcji ssącej niskiego ciśnienia pompy wtryskowej :wink:) uruchamia pasek rozrządu, który napędza jej koło pasowe a ewentualna kostka to przekaźnik nr 109 podający zasilanie do sterownika silnika a ten następnie podaje 12V na elektrozawór N109 umieszczony w górnej części głowicy tłokorozdzielacza w pompie wtryskowej i wtedy jest możliwość uruchomienia silnika TDI.

    Odnośnie problemów z odpalaniem ciepłego silnika na pompie wtryskowej jest w necie tyle napisane, że głowa boli, wypnij na ciepłym silniku wtyczkę od czujnika temperatury płynu chłodzącego G62 znajdującego się w króćcu wodnym wychodzącym z głowicy zaraz pod pompą podciśnienia - czujnik jest umieszczony w tym króćcu z tyłu - od strony ściany grodziowej komory silnika a zobaczysz, że odpali bez problemu.

    Co do kontrolki airbagów to trzeba auto podpiąć pod VAG-COM aby ustalić, który sensor ma przerwę w zasilaniu - prawdopodobnie któryś z bocznych bo kostka - złączka biegnie w podłodze przy siedzeniach pod wykładziną i lubi się wypiąć lub zalać wodą.

    Dodano po 1 [godziny] 8 [minuty]:

    robmaz wrote:
    kontrolka świec pełni także funkcję kontrolki silnika


    mała korekta : nie "także" lecz "wyłącznie" i nie ma nic wspólnego ze świecami żarowymi, to że się zaświeci wcale nie oznacza, że na świece podawany jest prąd,
    grzaniem świec żarowych zajmuje się sterownik silnika podając sygnał na przekaźnik świec nr 103 w Golfie Mk4 TDI na podstawie wcześniej otrzymanej informacji z czujnika temperatury płynu chłodzącego G62 - im niższa temperatura podawana z G62 do sterownika tym kontrolka pali się dłużej, warunek - świece dostają zasilanie przez przekaźnik 103 dopiero jak temperatura płynu chłodzącego jest niższa od 5*C.
  • #16
    drunk_bear
    Level 11  
    Witam wszystkich. Mam podobną usterkę u siebie w samochodzie Golf3 1,9 Tdi, 95 rok silnik 1Z. Moje objawy wyglądają następująco. Po przekręceniu kluczyka powinna zapalić się na chwilę kontrolka "świec" a raczej diagnostyki silnika, powinna zgasnąć i zapalić się drugi raz. Podczas tego drugiego razu grzeją świece bo słychać jak załącza się przekaźnik świec. U mnie jest taki problem że kontrolka zapalając się po przekręceniu kluczyka nie gaśnie. W tym czasie nie można się połączyć Vagiem ze sterownikiem silnika. Można kręcić rozrusznikiem i samochód nie zapali. Najdziwniejsze jest to, że dzieje się to tylko kiedy temperatura spada poniżej ok -10 stopni lub jeśli temperatura powietrza jest ponad 30 a silnik jest mocno nagrzany. Takie same objawy są w mrozie i upale. Jakby ktoś mógłby mi wytłumaczyć w skrócie jak to działa, co się dzieje po przekręceniu kluczyka. Ewidentnie problem jest zależny od temperatury silnika więc jak to jest. Po przekręceniu kluczyka z czujników temperatury przy króćcu idzie sygnał do sterownika. Potem jeżeli trzeba sterownik załącza świece które pomagają w rozruchu. Jedyna różnica między odpalaniem w mróz a upałem jest taka że w upał po przekręceniu kluczyka samochód odpala ale działa tylko jak jest podawane napięcie na rozrusznik. Jak przestanę kręcić to silnik gaśnie tak jakby mu zabraklo paliwa. Jeszcze nie sprawdzalem napięcia czy wszędzie dochodzi bo czekałem do mrozów bo usterka występuje tylko wtedy ale mi to wygląda na to tak jakby sterownik nie dostawał zasilania bo nie można się z nim połączyć i wtedy nie puszcza napięcia na zawór n109. Czy dobrze rozumuję. Tylko zastanawia mnie to dlaczego dzieje się to tylko tych skrajnych temperaturach a w zaakresie powyżej -10 do 30 stopni wszystko pracuje jak należy. Czy działanie sterownika jest uzależnione od temperatury z jakiegoś czujnika? (zauważyłem że pierwsze palenie kontrolki świec wraz z obniżeniem temperatury trwa coraz dłużej a poniżej -10 w ogóle się nie wyłącza - czasem po kilku minutach znika i samochód odpala, jakby przez mróz sterownik dłużej włączał ale żeby przy upałach było to samo to już dziwne) Jakby ktoś mógłby mi to jakoś wyjaśnić albo zapodać jakiś zrozumialy schemat bo z tego co mam to nie bardzo się mogę zorientować bo nie wszystkie symbole są opisane i nie wiem co jest co.
    Trochę się rozpisałem a temat jest trochę stary ale może ktoś będzie w stanie mi pomóc bo przyszły mrozy a samochód strajkuje.

    -------------
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=7202057&highlight=nie+grzej%B1+%B6wiece+%BFarowe&sid=650ed291fe04ab726eaaf3e09ce5e243#7202057

    w tym poście przeczytalem ze pierwsze świecenie kontrolki świec jest to moment testu systemu. Moja usterka wygląda jakby taki test trwał strasznie długo bądź zawieszał się przy temperaturze -10 lub ponad +30. Ale dlaczego w zakresie -10 do 30 działa prawidłowo. Co może to powodować. Czy to możliwe że coś nie tak jest z jakimś czujnikiem temperatury i to zczytywanie trwa długo? Przypominam że kiedy kontrolka sie pali nie da rady połączyć się ze sterownikiem.
  • #17
    anett79
    Level 1  
    Witam!!! mam problem z samochode golf4 1,9 tdi nigdy nie było problemu z odpalaniem a dziś nie mogłam go odpalić myśle ,że to jest spowodowane tym że na desce rozdzielczej po włączeniu zaplonu nie ukazała się lampka sygnalizująca świece żarowe. Prosze o podpowiedzi.
  • #18
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Tak, to jest tym spowodowane, auto straciło zasilanie. Sama nie zrobisz, warsztat.
  • #19
    barubar
    Level 26  
    Może więcej życzliwości dla kolegi autora. Drogi moderatorze Pawle? Coś ostatnio masz dużo do powiedzenia na mechanice, której nie robisz przecież. Może odrobinkę więcej?
  • #20
    Anonymous
    Anonymous