Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
RenexRenex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra II usunięcie klimatyzacji-problem z wentylatorem

11 Wrz 2008 22:57 8072 11
  • Poziom 2  
    Witam wszystkich

    Jestem pośiadaczem Astry II silnik 1.6 16V rok 99.Ostatnio miałem lekką stłuczke w wyniku czego został zniszczony parownik wentylator na nim zamontowany.Poniewarz nie stac mnie na naprawe klimatyzacji postanowiłem ją zdemontować po usunienciu parownika z wentylatorem(od parownika odkrenciłem sam czujnik cisnienia 3 przewodowy i podłonczyłem do złoncza)
    sterownik wentylatorów zgłasza błąd w postaci nie gasnacej żółtej kontrolki.Wydaje mi sie ze układ chłodnicy i wentylatora głównego działa poprawnie temperatura silnika tak jak przed wypadkiem ok 90'C>moje pytanie jest nastepujace Czy jakos da sie oszujac ten sterownik wentylatorów zeby niezgłaszał błędu na desce,lub czy istnieje mozliwosc wymiany tego sterownika na taki bez klimatyzacji bo przecierz astry II istnieja tez bez klimatyzacji.Prosze poradzcie coś :(
  • RenexRenex
  • Poziom 35  
    Bez klimy nie ma modułu. Są 2 przekaźniki (dwa biegi wentylatora: szeregowo przez rezystor lub bezpośrednio) sterowane ze sterownika silnika. W wersji z klimą (a więc z modułem) te piny sterownika silnika są nieobsadzone. Mało tego, prawdopodobnie trzeba będzie zmienić kodowanie w sterowniku na wersje bez klimy coby wysterowywał tymi przekaźnikami.

    Aha, i nie parownik, tylko skraplacz.
    A kontrolka będzie lampić jak sterownik widzi usterkę w obwodach nadzorowanych. Pewnie szło by zaemulować ale sam tego raczej nie zrobisz...
    Jak chesz to zrobić dobrze to taniej będzie poświęcić te 300 PLN na skraplacz..
  • RenexRenex
  • Poziom 2  
    a gdybym zamontował ten wentylator od klimy bo z tym wentylatorem kontrolka sie nie zapala(Tto znaczy zapala sie i gasnie) albo podłonczył cos w miejsce tego wentylatora klimy tam jest 3 pinowe złoncze ze spiralka i rezystorkiem chyba albo termistorkiem.Co moge zemulować ? jak ?Ten sterownik musi wykrywac jakąs opornosc tego silnika wentylatora dodatkowego niedało by sie w to miejsce czegos podłonczyc ?
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Witam Wszystkich.

    Jesli jóż tak bardzo chcesz oszukać ten sterownik wiatraków, to wstaw w miejsce wentylatora rezystor, powiedzmy 60=100 ohm, sterownik sprawdza cewke wentylatora za zwarcie i przerwe w obwodzie. Jednak polecam wymiane samego sklaplacza, jesli dobrze oszukasz na szrocie to dorwiesz za pare groszy, do tego dojdzie nabice układu. Ten czujnik przy skraplaczu, informuje kompa ze zostało przekroczone dopuszczalne cisnienie w układzie klimy. Dzieje się tak kiedy jest brak odpowiedniego chłodzenia skraplacza, lub za wysokie temperatury zewnętrzne. Ja własnie przeszczepiam kilmatyzacje mojemu ojcu do Deawo Espero, też napotkałem kilka problemów. W przypadku esperaka wentylatorami też steruje komp, przy włączonej klimie pracują oba, tj. główny i pomocniczy klimy. Jak masz jakies pytania to pisz na gg: 5762826

    Pozdrawiam.
  • Poziom 2  
    Dziękuje wszystkim za pomoc !!Wystarczyło w miejsce wentylatora podpiąc opornik 110ohm 1W i po zabawie wszystko działa jak dawniej.Szczegulne podziekowania dla kolegi Piotra Ziemowita to on rozwiązał ten problem !! Koszt naprawy 8gr !!
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    To prawda juz to sprawdziłem w momecie załanczania wentylatora zaswieca sie kontrolka i swieci sie nawet po zgasnieciu wentylatora ale w momecie ponownego rozruchu juz sie nie zaswieca do mometu przygrzania silnika i uruchomienia wentylatora-Mogby kolega mi zdradzic jakie beda jeszcze negatywne skutki takiego obejscia sprawy z wentylatorem klimatyzatora-PO ZA TYM ZE JESTEM TERAZ INFORMOWANY O URUCHOMIENIU SIE WENTYLATORA CO NAWET MI SIE PODOBA-ale nie w tym rzecz chodzi o to ze ja ta kontrolke traktuje powaznie ja wiem co w układzie nie działa i chciałbym wiedziec jak uszkodzi sie cos innego.Jezeli jest jakies rozwiazanie w tej sytuacji to bede wdzieczny za pomoc !!
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Witam

    Znalazłem ten temat i mam podobny problem.

    Posiadam Astrę X16EL z 2 wentylatorami i wszystko działa do momentu włączenia klimy.

    Jeżeli jadę w trasie to po włączeniu klimy wszystko działa (chłodzi) , natomiast jak jadę w mieście to kilka sekund po włączeniu klimy zapala się lampka od modułu chłodzenia i po podpięciu pod TECHa odczytuję błędy:

    22 Pushing Blower Motor. Low Input
    21 Pushing Blower Motor, Maulfunction

    W kostce przy wentylatorze jest jeden opornik (chyba) i spiralka, niestety nie wiem co jest co.

    Czy winny jest ten rezystor który jest przy wentylatorze, czy błędu szukać w innym miejscu?
  • Poziom 2  
    Witam,
    Ja niedawno zakupiłem Astrę G 1.6 16V benzyna z klimatyzacją i mam tylko jeden wentylator w okolicach chłodnicy silnika (samochód był delikatnie bity z przodu).

    Po włączeniu klimatyzacja nie chłodzi - na pewno brak jest czynnika (znajomy mechanik sprawdzał i to stwierdził). Nie zapalają sie zadne lampki kontrolne zwiazanaz awarią klimy w okolicach zegarów przy kierownicy.

    Po otworzeniu maski patrząc z przodu nie ma wentylatora na chłodnicy klimatyzacji (z górnej części chłodnicy wystają dwie śruby na których można by takowy zainstalować). Czy w Astrze G występują wersje klimatyzacji bez wentylatora? W okolicach chłodnicy klimatyzacji nie stwierdziłem jakichkolwiek przewodów i kostek do których mógłbym coś podłaczyć.

    Czy wystarczy żę nabiję klimatyzację czynnikiem żeby zaczęła działać czy powinienem zainteresować się wpierw zakupem wentylatora?

    Liczę na waszą pomoc i pozdrawiam

    -----
    Edit:
    Okazało się, że mam wersję klimatyzacji z jednym wentylatorem odpowiedzialnym za chłodzenie powietrzem zarówno chłodnicy silnika jak i chłodnicy klimy. Po uzupełnieniu czynnika klimatyzacja działa prawidłowo.
  • Poziom 2  
    "watcher' skąd masz info, że istnieje wersja z 1 wentylatorem.
    U mnie też jest w tej chwili jeden. Auto miało różne "przygody" i w tej chwili nie wiem czy ktos po drodze nie zdemontował, bo klima kiedyś działała ale nie tak ostro jak w innych autach a wtej chwili włącza sie tylko wentylatorek nadmuchu do kabiny.
    W serwisie autoryz gość stwierdził, że wszystkie wersje z klima mają 2 wentyl.
    ???
  • Poziom 2  
    serwis plótł bajki, są wersje z 1 wentyl. cały problem tkwił:
    1.nieszczelność na oringach chłodnicy klimy
    2.przerdzewiały złączki (opornik) w sterowniku(opisane wcześniej), po użyciu lutownicy wszystko działa