Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Pomoc w przezwojeniu silnika od kosiarki

Bomba9116 12 Sep 2008 22:17 4960 15
IGE-XAO
    Bomba9116
    Level 15  
    Witam. Jestem początkującym w tej dziedzinie, ale już pomagałem i widziałem kilka razy jak się przezwaja silniki. Chodzę do drugiej klasy technikum elektrycznego więc trochę mam wiedzy. Posiadam spalony silnik od kosiarki i planuję go sobie naprawić, aby zdobyć trochę doświadczenia w tej dziedzinie. Jest to silnik jednofazowy z kondensatorem. Na dole przedstawię szkic uzwojenia jakie w nim jest. Proszę o pomoc jak mam łączyć cewki. Samo usunięcie drutu nie będzie mi sprawiało problemu. Interesuje mnie to jak mam łączyć drut. Proszę o pomoc.
    Jeśli to nie ten dział to proszę o przeniesienie. Chodzi mi o to jak mam łączyć cewki. Zaznaczyłem to na czerwono. Proszę o wytłumaczenie lub przedstawienia tego na rysunku.
  • IGE-XAO
    User removed account
    User removed account  
    Bomba9116
    Level 15  
    A możesz mi coś powiedzieć o przekrojach bo mam mały problem z tym. znalazłem jedną końcówkę i jest ona połączona z trzema drutami nawojowymi. jest to związane ze zwiększeniem przekroju?
    User removed account
    User removed account  
  • IGE-XAO
    Bomba9116
    Level 15  
    no ja mierzyłem i uzwojenie jedno ma 0.8mm....... to jak mam nawijać?
    Topolski Mirosław
    Moderator of Electrical engineering
    Bomba9116 wrote:
    no ja mierzyłem i uzwojenie jedno ma 0.8mm....... to jak mam nawijać?