Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

jak zakączyć linkę w silniczku sterującym szybą honda Accord

honda1 13 Sep 2008 12:50 2111 9
  • #1
    honda1
    Level 11  
    Witam mam taki problem, ponieważ zepsuła i się linka od silniczka sterującego szybą. Nigdzie nie mogę dostać takiej linki więc postanowiłem ją sam wymienić,na inna. I kupiłem w sklepie zwykłą rowerową linkę. Tylko że ona z jednej strony jest zakączona oryginalnie, a z drugiej strony trzeba ją samemu jakoś zablokowac. I oto mi własnie chodzi w jaki sposób zakonczyć tą linke żeby nie puściła?
    Dobra z tym sobie poradziłem wziełem nakrętkę od szprychy rowerowej i ją zagniotłem. Lecz mam drugi problem ponieważ gdy właczam szybę silniczek chodzi lecz zaraz staje ,ponieważ linka sie miażdży i nie wiem co dalej mam robić? Nie wiem jak to się dzieje że talinka spada czy gdzięs sie zaczepia. Nie mam już koncepcji co z tym robić
  • #2
    wopor
    Level 32  
    witam, linka generalnie pracuje tak że zjednej strony kółka na silniku się odwija a zdrugiej sie nawija, podrodzę przechodzi przez układ rolek prowadzących i jest zamocowana do uchwytu przy szybie, sprawdż tak, zamknij szybę ręcznie sprawdż z której strony musi być wtedy linka nawinięta a z której odwinieta przeprowadż ja przez wszystkie rolki i zablokuj na kółku silnika, musi pracować w jednej płszczyznie nie może się przekręcać , i pewnie to jest przyczyną, jeszcze jest rolka która służy do naprężenia linki ma ona możliwość regulacji, jak będzie zalużna to linka bedzie przeskakiwać na sąsiednie rowki kółka na silniku i jak to piszesz będzie sie miażdzyć, jak za mocno naprężona to będzie za duży opór i silnik będzie stawał, powodzenia
  • #3
    honda1
    Level 11  
    No wszystko wiem w poniedziałek to spróbuję zrobić, tylko u mnie w silniczku jest tak że jest jedna rolka, na którą sie zwija lub rozwija nie ma jak napinać tego. I jest taka plastikowa obwódka która jest poszarpana osłania chyba tą lnkę żeby się nie zsuwała. I nie wiem jak to dokładnie działa i po co to tak na prawdę jest. A ten silniczek siedz w dzrzwiach hondy accord coupe. Może ma ktoś jakieś fotki tego silniczka rozłożonego?
  • #4
    wopor
    Level 32  
    witam, ta linka musi być lekko napreżona sprawdż czy linka jest dobrze założona, sprawdż to na drugich drzwiach jest to odbicie lustrzane drugiej strony, powodzenia
  • #5
    honda1
    Level 11  
    A czy ta ten ślimak który nawija tą link, to gdy jedna się wysuwa to druga nakręca się na cały ślimak? Nie wiem czy to czasem nie jest tego wina. Że trzeba nawinąć jedną stronę do konca a druga wypuścić. Bo wcześniej ja na winełem po połowie tej i drugiej. A może ktos ma schemat takiego silniczka, jak on wygląda w przekroju?
  • #6
    wopor
    Level 32  
    witam, tam nie ma nic skomplikowanego, normalny silnik z przekładnia ślimakową na końcu kółka ślimakowego to kółko z nacietym spiralnie rowkiem do nawijania i odwijania linki, z tym nawijaniem to tak jak piszesz tu się nawija o z drugiej strony się odwija, dobra rada sprawdż s drugiej strony, jest to samo tylko odbicie lustrzane, może dałeś zadużo linki i sie nie mieśći na tym kółku,powodzenia
  • #7
    honda1
    Level 11  
    No a wie ktoś jak dobrze zacisnąć tą linkę żeby się to nie rozsypało znowu?
  • #8
    wopor
    Level 32  
    zrób zakończenie z wałeczka metalowego (np.gwożdzia o odp średnicy) i zalutuj, powodzenia
  • #9
    honda1
    Level 11  
    Męcze sie już z tym drugi dzień i nie wiem co mam robić? wszystko ładnie się składa tylko ten plastik, który nakłada się na ten ślimak aby linki dobrze siedziały. Nie wiem jak wyglądał oryginalny, bo jest powycierany wiec dorobiłem drugi lecz nadal jest to samo, śilniczek idzie idzie aż nagle staję i nie da rady ciągnąć wgórę. niewiem jak ten plastik działa że to się wcina . Potrzębóje najlepiej jakiegoś rysunku z takim silniczkiem. Może ktoś takie coś posiada? Bo boję się rozbierać drugiej strony żeby czasem dwie nie były popsute.

    Dodano po 3 [godziny] 33 [minuty]:

    A może w salonie hondy by mieli schemat i rysunki tego silniczka w tedy mógłbym dorobić taką tulejkę.
  • #10
    honda1
    Level 11  
    W salonie nic nie mają jedynie można zamówic silniczek z całą prowadnicą koszt 1560zł szok!!! Nie miałem już na to siły i zadzwoniłem do gościa z częściami. Koszt 100zł cały komplet z suwnicą, będę maił to w piątek to w sobotę zamontuję i w koncu wyruszę moją hondą.