Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

phantom a pedał głośności

13 Wrz 2008 16:35 1032 7
  • Poziom 2  
    Witam. Jak podłączyć pedał głośności pod mikrofon pojemnościowy zasilany przez xlr (phantom)
  • Poziom 27  
    Sygnał m.cz. za przedwzmacniaczem mikrofonowym.
  • Poziom 2  
    Czy mógłbyś trochę rozwinąć myśl? Jestem laikiem w temacie. Muzykiem, który potrzebuje mieć kontrolę nad głośnością podczas gry. Dodam, że mikrofon jest zasilany bezpośrednio z miksera, a ja chciałbym mieć kontrolę głosu pod nogą na wzór gitarzystów.
  • Pomocny dla użytkowników
    To jest problematyczne, bo złącze XLR sugeruje wejście symetryczne do konsolety a do tego liniami jeszcze idzie zasilanie fantomowe.

Wrzucenie cokolwiek bezpośrednio w linię mikrofonową spowoduje zwiększenie zakłóceń (bo pracujesz na małych sygnałach a konsoleta wstępnie to wzmocni 40-50 dB), może zdesymetryzować linię mikrofonową przez co stanie się ona podatniejsza na zakłócenia od np. oświetlenia scenicznego i okolicznej aparatury.

Najlepszą metodą było by zastosowanie symetrycznego przedwzmacniacza mikrofonowego z własnym zasilaniem bezpośrednio przy mikrofonie, za nim pedałowego regulatora głośności (pracującego też symetrycznie) np. z fotorezystorem (wtedy odpadają trzaski zużywającego się potencjometru) a następnie wejście na konsoletę na wejście liniowe. I oczywiście jeszcze ten układ musi dać zasilanie fantomowe na mikrofon.

Najlepiej jeszcze jakby układ przedwzmacniacza miał wyjście transformatorowe co dało by najlepszą symetrię na kablu sygnałowym i separację galwaniczną przydatną w warunkach scenicznych (różne zasilania)

Czy mikrofon ma mieć standardowy fantom 48V czy pracuje też przy niższych napięciach (np. od 12 do 48V) ?

I jaki zakres regulacji ma być tym pedałem od 0dB do -∞ ? Czy mniejszy ?
  • Poziom 2