Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Szybko rozładowujący się akumulator w golfie II 1,8 GL.

przemo166 13 Sep 2008 21:22 2698 19
  • #1
    przemo166
    Level 14  
    problem jest z szybko rozładowującym się akumulatorem. Nadmieniam że akumulator jest nowy, samochód to golf II 1,8 GL.
    Jaki pobór prądu jest dopuszczalny po wyłączony zapłonie?
  • #2
    origin
    Level 13  
    to zależy jak szybko sie rozładowuje...
    być może problem tkwi w tym że nie jest on doładowywany..
  • #3
    Maniekpl29
    Level 12  
    Jeśli autko po zgaszeniu silnika daje się odpalić a po jakimś czasie nie, np. po dwóch trzech dniach, to albo akumulator ma zwarcie albo coś ci świeci się w autku. Sprawdź dokładnie czy wyłączają się podświetlania komory silnika(jeśli masz) oraz bagażnik, czasem są jakieś lampki na drzwiach zapalające się przy wysiadaniu,schowki i popielniczki itp, a najlepiej to pożycz od kogoś akumulator na dwa trzy dni, to wyeliminujesz sam akumulator(nowy też może wysiąść). Zwarcia na kablach są mało prawdopodobne bo wywaliło by ci jakiś bezpiecznik a nie rozładowywało akumulator.
    Mam nadzieję że pomogłem.Pozdrawiam, Mariusz.
  • #4
    WITEK1952
    Level 28  
    Witam serdecznie.Podłącz w szereg amperomierz i zmierz pobór prądu na wyłączonych odbiornikach.W zależności do radia,autoalarmu itp.powinien być mniejszy niż 0,10 A lub koło tego.Sprawdź wszystkie odbiorniki działające bez zapłonu n.p. lampę oswietlenia bagażnika.Pozdrawiam.
  • #5
    przemo166
    Level 14  
    na wolnych obrotach napięci ma wartośc ok. 14,32 V.
    Po całodniowym ładowaniu akumulatora na drugi dzień około południa jest rozładowany na tyle że nie świeci nawet zegarek. Wartośc prądu pobieranego przez instalację na wyłączonym zapłonie wynosi ok. 0,08V.
  • #6
    golfik18
    Level 11  
    sprawdż podgrzewacz w kolektorze ssącym a dokładnie przekażnik od niego.ja kiedyś miałem to samo a powodem były zanieczyszczenia między stykami.przekażnik jest nad kasetą z bezp.
  • #7
    waldi644
    Level 15  
    Witam!Kolego odłącz radio[wypnij całkiem] i sprawdż.
  • #8
    Androl
    Level 14  
    przemo166 wrote:
    na wolnych obrotach napięci ma wartośc ok. 14,32 V.
    Po całodniowym ładowaniu akumulatora na drugi dzień około południa jest rozładowany na tyle że nie świeci nawet zegarek. Wartośc prądu pobieranego przez instalację na wyłączonym zapłonie wynosi ok. 0,08V.


    0,08V wartość prądu, opisz trochę więcej jak mierzysz ten prąd. Czy to tylko przejęzyczenie.
  • #9
    tos64sy
    Level 15  
    a co to za akumulator??? często różne badziewia padają.
  • #10
    emeryt2
    Level 42  
    Być możliwe,że pomylił prąd z napięciem, ale 80 mA w stanie spoczynku,to i tak za dużo.
  • #11
    karlos85
    Level 16  
    Witam Aku sprawdzisz b łatwo jak naładujesz aku zostaw go niepodłaczajac do autka jesli ma zwarcie na celi to po całodniowym lezakowaniu nie odpalisz autka. jesli Autko odpali smigaj do chłopaka który ci sprawdzi alternator to zeładuje to nie znaczy ze jst dobry bo i on moze rozładowywac. A i reszte instalacji przeswietli. Jak jestes poczatkujacy to ciezko ci bedzie samemu chodz nie watpie w twoje zdolnosci. Pozdrawiam
  • #12
    przemo166
    Level 14  
    80 mA to nie przejęzyczenie, a jeśli za dużo to ile jest dopuszczalne?.Akumulator to VARTA 55Ah. Jutro zostawie aku po naładowaniu bez wpinania do samochodu i zobacze jak sie zachowa.
  • #13
    krecik2003
    Level 13  
    A jak zmierzyles prad? Gdzie sie podpiales i co zrobiles? Czyzby klapa byla otwarta?
  • #14
    przemo166
    Level 14  
    Mówiąc klapa co masz na myśli?-maskę? jeśli tak to co to ma do tego. prąd wiem jak sie mierzy i jak sie wpina amperomierz szeregowo.
  • #15
    krecik2003
    Level 13  
    Widzisz wszystko wiesz a nie wiesz. Jak maska jest otwarta to jest sygnal na komputer, alarm itp Elektronika nie jest uspiona. Trzeba wcisnac czujnik otwarcia zeby wszystko bylo tak jak normalnie zamykasz samochod. Zrob tak a zobaczysz ze prad spadnie. Wtedy masz wiarygodny odczyt.

    A jeszcze lepiej poczekaj kilka minut po zamknieciu i wtedy zrob odczyt.
  • #16
    przemo166
    Level 14  
    brak alarmu i krańcówki pod maską, drzwi zamknięte-oświetlenie wewnętrzne zgaszone.
    Odziwo chwilowo wszystko wróciło do normy bez pomocy.
  • #17
    Androl
    Level 14  
    Widocznie przy pomiarach czy grzebaniu w aucie ruszyłeś luźne lub zwierające przewody w instalacji albo najechałeś na jakąś dziurę na drodze, których nie brakuje i się naprawiło.

    Pozdrawiam
  • #18
    krecik2003
    Level 13  
    Wiesz co, ja na Twoim miejscu bym zrobil tak: wyprowadzilbym kable spod maski (te wlaczone w szereg z akumulatorem) tak zeby sie dalo normalnie zamknac maske. Oczywiscie podlaczyc amperomierz. Potem zamknac auto tak jak normalnie zamykasz (np z pilota) niech sie alarm uzbroi, zarygluje. Potem czekasz i obserwujesz miernik jaki prad pobiera. Jak wszystko w normie - idziesz do domu na piwo i pojakims czasie (np 1godz) wracasz ponowic odczyt. Wszystko sprawdzisz w ten sposob.
  • #19
    GBW
    Level 29  
    Skoro się samo naprawiło to sprawdż wszystkie kable od akumlatora,alternatora i rozrusznika .Myśle że któryś jest nie dokręcony.
  • #20
    marcinusek
    Level 13  
    Samo się nigdy nie naprawia. Jak już mierzyłeś pobór prądu i wyszło 80mA (czyli w normie) to obstawiałbym koniec aku i jego wewn. zwarcie na celi/ach. Miałem taki przypadek i nie życzę problemów w trasie daleko od domu.