Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW PASSAT problemy - wspomaganie

14 Wrz 2008 19:26 21993 11
  • Poziom 2  
    Witam wszystkich
    Mam problem ze wspomaganiem w moim VW (Passat TDi - model 98)
    Zmieniłem płyn we wspomaganiu i po zmianie występuje drżenie podczas kręcenia kierownicą. Znakiem tego ...coś nie tak z płynem.
    Przeszukałem różne fora dyskusyjne i klops bo każdy poleca to co użyłem czyli FEBI Bilstein (zielony) M6162...również na tej stronie.
    Nadmienię że układ jest odpowietrzony a poziom w zbiorniczku prawidłowy.
    Proszę o jakieś wskazówki lub porady
    Pozdrawiam
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Jaki był wcześniej płyn?
    Jaki kolor korka zbiorniczka?
    Czy aby układ na pewno i prawidłowo odpowietrzony?
  • Poziom 2  
    Witam ponownie
    Nie mam pojęcia jaki płyn użyto poprzednio.
    Autko jest od 3 miesięcy w moich rękach i jestem jego 2 właścicielem od nowości (przywieziony z Holandii, rocznik 98, pełena serwisówka potwierdzona - 175tys przebiegu ).
    Sprawdzałem odpowietrzenie ze 2 razy.
    Kolor korka zielony więc i płyn powinien być odpowiedni.
    Jedyny negatywny objaw to głośniejsza praca pompy i spore drgania wyczuwalne podczas kręcenia kierownicą, czego wcześniej nie było, a całość dotychczas działała perfekcyjnie i bezgłośnie.

    Regulamin, p.11. Proszę poprawić tytuł tematu. [MS]
  • Poziom 13  
    Witam. Przepłukaj układ mógł się płyn zważyć,jak
    był inny.

    pozdrawiam
  • Poziom 2  
    olej wymieniłem 2 razy właśnie po to by usunąć zabrudzenia i zrobić płukankę.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Czy ktoś może wie jaka jest różnica w indeksach lepkości dla orginalnego G002000 i Tego FEBI Bilstein (zielony) M6162 co go wlałem????
  • Poziom 9  
    witam, proponuje od ciążyć układ kierowniczy i kilka razy skręcić kołami w prawo - lewo miałem ten sam problem i ten sposób pomógł,,,
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    Jeśli problem nadal występuje to uszkodziłeś sobie pompę...
    Na to niestety nie ma lekarstwa...
    Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    Według mnie to pisze też, że pompa chodzi głośniej niż przedtem, czyli jest zatarta, dlatego ma spadek ciśnienia i kierownica drży :idea:
    Kwestia odpowietrzenia to podałem link to strony forum Paska, a dalej do szukania służy wyszukiwarka, ale jeżeli komuś nie chce się szukać to proszę, opis odpowietrzania z forum Passata;
    "Po spuszczeniu oleju i założeniu węża ssącego na pompę, zalewamy zbiornik do poziomu max. Odpalamy silnik i natychmiast jak zaczyna pracować, wyłączamy go. Dolewamy olej znowu na max i tak kilka razy, aż układ się napełni, przestanie pobierać olej ze zbiorniczka. W żadnym wypadku nie wolno w tym czasie zostawiać silnika na biegu i kręcić kierownicą. Kierownica ma być na wprost!!! Jeżeli po kilkakrotnym odpaleniu silnika olej przestanie opadać w zbiorniczku, należy odpalić silnik i jeżeli pompa nie jęczy, zostawić silnik na wolnych obrotach na kilka minut, a potem kręcić kierą w lewo i prawo obserwując jednocześnie stan płynu, ma być na max. Jeżeli pompa pracuje głośno, lub pojawi się piana w zbiorniczku, natychmiast wyłączyć silnik, pozostawić przynajmniej na pół godziny i spróbować ponownie. Pozdrawiam i życzę powodzonka, przy tak prostej czynności"

    -Pompę łatwo zatrzeć, ponieważ przystosowana jest do tłoczenia oleju a nie powietrza. Bez oleju błyskawicznie się grzeje, i zaciera się wirnik oraz cylinder w pompie wspomagania(dokładnie to powstają rysy, które powodują spadek ciśnienia w układzie).
    Nieuzasadnione jest twierdzenie, że gdy zbiornik jest wyżej, to w pompie zawsze jest olej.
    Nie wolno po zalaniu nowego oleju, odpalać silnika na dłuższy czas.
    Druga sprawa to nie wolno także, trzymać skręconej kierownicy w skrajnym położeniu, maksymalnie obciążając wspomaganie, dłużej niż 30 sekund.