Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW PASSAT problemy - wspomaganie

Matt73 14 Wrz 2008 19:26 16968 10
  • #1 14 Wrz 2008 19:26
    Matt73
    Poziom 2  

    Witam wszystkich
    Mam problem ze wspomaganiem w moim VW (Passat TDi - model 98)
    Zmieniłem płyn we wspomaganiu i po zmianie występuje drżenie podczas kręcenia kierownicą. Znakiem tego ...coś nie tak z płynem.
    Przeszukałem różne fora dyskusyjne i klops bo każdy poleca to co użyłem czyli FEBI Bilstein (zielony) M6162...również na tej stronie.
    Nadmienię że układ jest odpowietrzony a poziom w zbiorniczku prawidłowy.
    Proszę o jakieś wskazówki lub porady
    Pozdrawiam

  • #2 14 Wrz 2008 20:13
    szogun0
    Specjalista grupy V.A.G.

    Jaki był wcześniej płyn?
    Jaki kolor korka zbiorniczka?
    Czy aby układ na pewno i prawidłowo odpowietrzony?

  • #3 14 Wrz 2008 21:25
    Matt73
    Poziom 2  

    Witam ponownie
    Nie mam pojęcia jaki płyn użyto poprzednio.
    Autko jest od 3 miesięcy w moich rękach i jestem jego 2 właścicielem od nowości (przywieziony z Holandii, rocznik 98, pełena serwisówka potwierdzona - 175tys przebiegu ).
    Sprawdzałem odpowietrzenie ze 2 razy.
    Kolor korka zielony więc i płyn powinien być odpowiedni.
    Jedyny negatywny objaw to głośniejsza praca pompy i spore drgania wyczuwalne podczas kręcenia kierownicą, czego wcześniej nie było, a całość dotychczas działała perfekcyjnie i bezgłośnie.

    Regulamin, p.11. Proszę poprawić tytuł tematu. [MS]

  • #4 14 Wrz 2008 21:44
    zbigniewtronic
    Poziom 12  

    Witam. Przepłukaj układ mógł się płyn zważyć,jak
    był inny.

    pozdrawiam

  • #5 14 Wrz 2008 22:01
    Matt73
    Poziom 2  

    olej wymieniłem 2 razy właśnie po to by usunąć zabrudzenia i zrobić płukankę.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Czy ktoś może wie jaka jest różnica w indeksach lepkości dla orginalnego G002000 i Tego FEBI Bilstein (zielony) M6162 co go wlałem????

  • #6 15 Wrz 2008 00:41
    jarecki271
    Poziom 9  

    witam, proponuje od ciążyć układ kierowniczy i kilka razy skręcić kołami w prawo - lewo miałem ten sam problem i ten sposób pomógł,,,

  • #7 19 Wrz 2008 19:07
    Usunięty
  • #8 19 Wrz 2008 22:05
    klimosz
    Poziom 18  

    Jeśli problem nadal występuje to uszkodziłeś sobie pompę...
    Na to niestety nie ma lekarstwa...
    Pozdrawiam

  • #10 20 Wrz 2008 16:57
    Usunięty
  • #11 23 Wrz 2008 04:45
    kotweiler
    Poziom 16  

    Według mnie to pisze też, że pompa chodzi głośniej niż przedtem, czyli jest zatarta, dlatego ma spadek ciśnienia i kierownica drży :idea:
    Kwestia odpowietrzenia to podałem link to strony forum Paska, a dalej do szukania służy wyszukiwarka, ale jeżeli komuś nie chce się szukać to proszę, opis odpowietrzania z forum Passata;
    "Po spuszczeniu oleju i założeniu węża ssącego na pompę, zalewamy zbiornik do poziomu max. Odpalamy silnik i natychmiast jak zaczyna pracować, wyłączamy go. Dolewamy olej znowu na max i tak kilka razy, aż układ się napełni, przestanie pobierać olej ze zbiorniczka. W żadnym wypadku nie wolno w tym czasie zostawiać silnika na biegu i kręcić kierownicą. Kierownica ma być na wprost!!! Jeżeli po kilkakrotnym odpaleniu silnika olej przestanie opadać w zbiorniczku, należy odpalić silnik i jeżeli pompa nie jęczy, zostawić silnik na wolnych obrotach na kilka minut, a potem kręcić kierą w lewo i prawo obserwując jednocześnie stan płynu, ma być na max. Jeżeli pompa pracuje głośno, lub pojawi się piana w zbiorniczku, natychmiast wyłączyć silnik, pozostawić przynajmniej na pół godziny i spróbować ponownie. Pozdrawiam i życzę powodzonka, przy tak prostej czynności"

    -Pompę łatwo zatrzeć, ponieważ przystosowana jest do tłoczenia oleju a nie powietrza. Bez oleju błyskawicznie się grzeje, i zaciera się wirnik oraz cylinder w pompie wspomagania(dokładnie to powstają rysy, które powodują spadek ciśnienia w układzie).
    Nieuzasadnione jest twierdzenie, że gdy zbiornik jest wyżej, to w pompie zawsze jest olej.
    Nie wolno po zalaniu nowego oleju, odpalać silnika na dłuższy czas.
    Druga sprawa to nie wolno także, trzymać skręconej kierownicy w skrajnym położeniu, maksymalnie obciążając wspomaganie, dłużej niż 30 sekund.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME