Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Instalacja C.O. -jak sie za to zabrać? Bardzo proszę o pomoc

monty_p 07 Mar 2009 07:58 72273 58
  • #31 07 Mar 2009 07:58
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #32 07 Mar 2009 10:52
    William Bonawentura
    Poziom 31  

    krzysio_sr napisał:
    kolego Onemisza
    pompę podobnie jak inną armaturę należy dobrać do instalacji.
    jeżeli wysokość pomieszczeń nie przekracza 2,6 m. to można przyjąć w uproszczeniu że na każdą kondygnację wystarcza wysokość podnoszenia 2 m.
    tzn. jeżeli piec i grzejniki są na parterze (dom parterowy) to 2 m. będzie o.k.
    jeżeli piec stoi w piwnicy a grzejniki są na parterze (dom parterowy) to 4 m. powinno wystarczyć - itd.


    Co to za herezje ! Ciśnienie pompy nie ma związku wprost z wysokością budynku tylko z oporami instalacji.

  • #33 07 Mar 2009 11:02
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #34 09 Mar 2009 11:56
    onemisza
    Poziom 9  

    Dzięki,
    w przyszłym tygodniu ruszam z instalacją, mam już wszystko oprócz pieca + zbiornika.

  • #35 29 Cze 2009 13:14
    skrzyart
    Poziom 10  

    Witam,
    Przeczytałem wątek. Ja też stoję przed nową instalają c.o. + c.w.o.
    Fakty:
    1) 5 grzejników, 2 pok po 15mkw, kuchnia 20mkw, łazienka 9mkw+ korytarz 9mkw
    2) piec Termet Central23 (wygląda jak kuchenka gazowa) można gotować na blacie oraz jest zbiornik z wodą użytkową. Bedzie palone drewnem tylko.
    3) wymienink dwupłaszczowy 100l
    4) pompa obiegowa LESZNO PCO 25/40
    5) łazienka oddalona od pieca w kuchni o ok. 15 m.

    Konsultacja z fachowcem:
    Rozmawialem z hydraulikiem i on proponuje instalecję w miedzi. Po zasugerowaniu ewentualnie zrobiłby wode ciepłą i zimną w palstiku.
    Ze wsględu na odległość do łazienki proponuje umieścić wymienik w kuchni obok pieca i tam pociągnąć oczywiście wiekszym przekrojem miedzi. Poza tym mowi że chce puścić górą po ścianie rury zasilające do kaloryferów a dołem powrotne. Mowi że dzieki temu jak braknie prądu będzie działał obieg grawitacyjny. Za zrobienie tego instalcji c.o, podlaczenie wody i kanalizacji chce 2500zł a za brakujące rzeczy do instalacji ma wyjść ok 4000 zł. Chyba trochę dużo za rurki i haki do powieszenia kalorywferów?? chyba że się pomylił z wyceną innego klienta...On robi i robił tylko w miedzi wiec on nie placi za materiał to nie zalezy mu na innym rozwiązaniu. Moze niegdy tego inaczej nie robił....

    Moje pytania:
    a) przeczytałem instrukcję pieca, temp wody max 90st, jest regulacja temepratury skokowa dopływu powietrza co umozliwia ustawić temperature kotła 0,30,40,50,60,70,80,90 st.
    b) z uwagi na max 90st plus możliwość zminiejszenia temperatury wody np.: 80st, pomyslem o wykonaiu instalacji w miedzi na oddzinku piec wyminnik, pompa i rozdzielacz a od rozdzielacza do kaloryferów systemem Kisan pex-al-pex uniwersalny z max temp 95st. ze skrecanymi koncówkami (nie powinno nastąpić przegrzanie instalacji) Czy uważacie, że to rozsądne rozwiązanie?? Ktoś tak ma u siebie moze?
    c) woda ciepła i zimna także ten sam system aby był jeden standard.
    d) założe sterownik pompy (regululacja działania pompy zależnie od teperatury pieca)
    e) rozważam samodzielne założenie instalacji (ja jestem elektronikiem, na elektryce znam się praktycznie, troszkę bawiłem się rurami plastikowymi do wody w systemie skrecanym)
    f) czy ktos jest na tyle fachowcem aby mogł zaproponwać schemat takiej isntacji?

    Proszę o pomoc bardziej zorientowanych niż ja:))

  • #36 19 Sie 2009 20:50
    taniw
    Poziom 1  

    Mam pytanie, czy rury co z PCV zamurowane w ścianie mogą się ze sobą stykać I na jakiej gł powinny być schowane?

  • #37 30 Wrz 2009 12:03
    onemisza
    Poziom 9  

    Witam, czy moge zamontowac piec na wegiel 28kw do mieszkania 60m²(4-5 grzejników) mam okazje kupic poprostu piec z calym osprzetem (28kw) w cenie 8kw bez osprzetu (sterownik, dmuchawa, pompa etc.).
    Czy będę wtedy palił mniej węgla w takim piecu, albo dozuce na full i przez 2 doby będzie się tliło.
    Z góry dzieki za odpowiedz.
    pozdrawiam

  • #38 05 Gru 2009 07:52
    aniazygmunt5
    Poziom 2  

    Instalacja C.O. -jak sie za to zabrać? Bardzo proszę o pomoc LEgenda do szkicu
    1.piec.
    2.zbiornik na ciepłą wode
    3.pąpka.
    4. są to wszystkie grzejniki oznaczone liczbą 4 ..
    5. zbiornik wyrównawczy.
    Rurki umieszczone będą w poziomie przy posadce. PROSZE O PORADY KOMENTARZE CZY TEN SZKIC BEDZIE DOBRY DO ZREALIZOWANIA. PROSZE O WSZYSTKIE ODPOWIEDZI NA MOIM E-MAILU andziazygmunt(malpa)interia.pl ZA WSZYSTKIE ODPOWIEDZI BARDZO DZIEKUJE.

  • #39 05 Gru 2009 21:20
    wawrzeczko_t
    Specjalista - systemy grzewcze

    onemisza napisał:
    Witam, czy moge zamontowac piec na wegiel 28kw do mieszkania 60m²(4-5 grzejników)


    Nie ! Chyba że przy kotle zamontujesz bufor ciepła o poj. 500-1000 l. Ale wtedy musisz uzyskać zgodę konstruktora budynku ze względu na spore obciążenie stropu. Poprostu powierz temat c.o. sprawdzonej firmie instalacyjnej.

  • #40 05 Gru 2009 22:51
    mirrzo

    Moderator na urlopie...

    aniazygmunt5 napisał:

    1.piec.
    2.zbiornik na ciepłą wode
    3.pąpka.
    4. są to wszystkie grzejniki oznaczone liczbą 4 ..
    5. zbiornik wyrównawczy.
    Rurki umieszczone będą w poziomie przy posadce.

    ad.1 Ten "piec" to co to za kocioł ?
    ad.2 jaki zbiornik ?
    ad.3 pompka :D
    ad.4 jakie grzejniki : panelowe, czy żeberka
    ad.5 co to za zbiornik - czy przeponowy, czy otwarty ?
    ad.6 Jakiej średnicy i z jakiego materiału te rurki ?

  • #41 06 Gru 2009 18:41
    aniazygmunt5
    Poziom 2  

    A czy mogł by mi pan doradzic jakie by były te materiały najlepsze bo moja propozycja na ti jest taka:
    ad.1 piec ogólnego użytku taki na drewno na wszystko.
    ad.2 zbiornik na 150liter.
    ad.3 pompka to nie wiem wiec prosze o doradzenia
    ad.4grzejniki chce umieścic żeberkowe.
    ad.5 zbiornik też nie wiem wiec prosze o doradzenia
    ad6. rurki też nie wiem wiec prosze o doradztwo. Z góry dziekuje za odpowiedz .Miłego wieczoru:)))))))

  • #42 06 Gru 2009 19:59
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #43 06 Gru 2009 21:01
    mirrzo

    Moderator na urlopie...

    "krzysio_sr", "aniazygmunt5" to ktoś całkiem nowy w temacie, dlatego można mu nieco wybaczyć.
    Teraz do aniazygmunt5: skoro tak mało wiesz, to nie dasz rady tego zrobić. Ja do kotła "na wszystko" zawsze polecam instalację stalową spawaną z rozdziałem górnym grawitacyjnym. Można wspomóc pompką. Jeżeli czujesz się na siłach, to ci podpowiem.

  • #44 06 Gru 2009 21:03
    WMichał
    Poziom 31  

    Pomijając fakt, ze na "szkicu" są błędy to jaki piec to zależy. Może każdy wypisywać jaki chce, bo nie znamy powierzchni grzewczej. Tak samo pompę dobiera się według odpowiednich danych. Podaj wszelkie niezbędne dane to wtedy można szukać dalej.

  • #45 20 Gru 2009 21:58
    r_walczak
    Poziom 1  

    witam
    jestem wlasnie w trakcie prac nad wlasna istalacja, moja pierwsza wiec wszelkie bzdury prosze mi wybaczyc.
    wiec:
    piec 20kw (stary kociol na wszystko) do powierzchni okolo 150m2 slabo izolowanej
    pompa na powrocie w stali 1 cal,wymienik takze.pion do naczynka miedz 22mm a do grzejnikow stopniowo redukuje az do 15mm.
    grzejnikow bedzie kolo 11.nie stosuje zadnych obliczen, bo to stary duzy dom,bede ogrzewal tylko czesc.co mnie martwi, to rozdzielacze,bo u mnie nitka pozioma jest dosc dluga np 10m 4 grzejniki,

    czy to zadziala???

    :D

  • #46 21 Gru 2009 10:05
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #47 26 Gru 2009 11:36
    mb2707
    Poziom 8  

    Dołączę się do tematu...
    Też chce sobie założyć centralne mam do kupienia piec 5 letni tak za pół darmo 11kW tylko że mam mieszkanie 40m2 (pokój kuchnia łazienka korytarz) czy to nie jest trochę za duży ten piec ? Czy lepiej już kupić nowy?

  • #48 23 Kwi 2010 23:34
    Daszuta
    Poziom 13  

    grzałki elektr. w piecu chcesz zastosować? a jakie i gdzie ,w palenisku czy w płaszczu wodnym? ?to chyba 50KW takie musisz mieć

  • #49 25 Kwi 2010 22:35
    pawtyn
    Poziom 1  

    Witam jestem tu nowy i proszę o wyrozumiałość . Nigdy nie miałem przyjemności wykonywać inst. c.o.Widziałem tylko jak wygląda taka instalacja u kogoś. Mój projekt to agatka z HB studio, w oryginale kotłownia jest z przodu domu w pomieszczeniu graciarnia. Chcąc mieć więcej miejsca na kotłowni przeniosłem ją na tył garażu, i stąd moje pytanie czy takie podłączenie grzejników zapewni wystarczający komfort cieplny w domu? Planuje jeszcze zatopić w wylewce wąż do podłogówki( salon 2obw , kuchnia 1 obw oraz korytarz z łazienką 1 obw.) , na całym parterze z myślą że kiedyś będę z niej korzystał po zakręceniu grzejników.
    dom o pow około 150m2 ,docelowo będzie używany tylko parter ok 90m2 + ciepła woda zimą (latem podgrzewacz gazowy),czy piec o mocy 1,7kw wystarczy? Zasilanie grzejników oczywiście górne po sufitem lub na stropie nie wiem jak lepiej (może pójdzie grawitacją)grzejnik do łazienki i wiatrołapu zasilanie nad stropem.
    Proszę o jakieś sugestie i z góry przepraszam za błędy które mogłem popełnić
    Instalacja C.O. -jak sie za to zabrać? Bardzo proszę o pomoc

    [size=9][color=#999999]Dodano po 6 [minuty]:[/color][/size]

    Witam jestem tu nowy i proszę o wyrozumiałość . Nigdy nie miałem przyjemności wykonywać inst. c.o.Widziałem tylko jak wygląda taka instalacja u kogoś. Mój projekt to agatka z HB studio, w oryginale kotłownia jest z przodu domu w pomieszczeniu graciarnia. Chcąc mieć więcej miejsca na kotłowni przeniosłem ją na tył garażu, i stąd moje pytanie czy takie podłączenie grzejników zapewni wystarczający komfort cieplny w domu? Planuje jeszcze zatopić w wylewce wąż do podłogówki( salon 2obw , kuchnia 1 obw oraz korytarz z łazienką 1 obw.) , na całym parterze z myślą że kiedyś będę z niej korzystał po zakręceniu grzejników.
    dom o pow około 150m2 ,docelowo będzie używany tylko parter ok 90m2 + ciepła woda zimą (latem podgrzewacz gazowy),czy piec o mocy 1,7kw wystarczy? Zasilanie grzejników oczywiście górne po sufitem lub na stropie nie wiem jak lepiej (może pójdzie grawitacją)grzejnik do łazienki i wiatrołapu zasilanie nad stropem.
    Proszę o jakieś sugestie i z góry przepraszam za błędy które mogłem popełnić
    Instalacja C.O. -jak sie za to zabrać? Bardzo proszę o pomoc

  • #50 27 Kwi 2010 13:37
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #51 29 Kwi 2010 12:23
    Raven999
    Poziom 13  

    pompa z uwagi na ekonomicznosc, oraz trwałosc i odpaornosc wirniak roboczeczego powinna być na powrocie , śrdenice przewodów od 35 do 12 mm . wysoskosc podnoszenia pompy dobieramy w zależności od strat .przpływu i rodzaju instalcji . a wzgledem rodzaju (otwary układ , zamkniety) dobieramy wysoskoasc podnoczenia pompy . W1 przypadku ma zanczeczenie wysokosc najwyższego punktu w drugom praktycznie nie ,)
    1). h+ h(strat)
    2). h(strat )+25%(hstrat)
    Efekt w tedy nie przepłacasz za pompę.

  • #52 29 Kwi 2010 22:36
    mirrzo

    Moderator na urlopie...

    Raven999 napisał:

    1). h+ h(strat)
    2). h(strat )+25%(hstrat)


    Co to jest: h(strat) ?

  • #53 30 Kwi 2010 09:23
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #54 30 Kwi 2010 17:15
    wawrzeczko_t
    Specjalista - systemy grzewcze

    ... Dobrze mówi :)

  • #55 09 Maj 2010 17:56
    Raven999
    Poziom 13  

    Co to jest: h(strat) ?
    To jest wielkośc strat ciśnienia podczas przepływu czynnika grzewczego przez instalacje. Dla uproszczenia dla instalatorów można przyjmować wartości katalogowe.
    Wielkość ta może wpływać na dobór pompy instalacyjnej do 50 % wartości jej mocy dla instalacji grzewczych, które są instalacjami prostymi - z reguły.

  • #56 01 Cze 2011 11:06
    copper9
    Poziom 9  

    W przypadku c.o. warto zainwestować w rury miedziane. Na tle tworzyw sztucznych wyróżniają się przede wszystkim wysoką odpornością na podwyższoną temp. i ciśnienie, a także co jest istotne w przypadku tradycyjnej instalacji z grzejnikami posiadają cechę anty dyfuzyjności, dzięki czemu do obiegu nie przedostaje się tlen, który powoduje korozję grzejników.

  • #57 08 Kwi 2012 15:06
    Daszuta
    Poziom 13  

    W przypadku CO to miedź nie wypada wcale tak ciekawie i nie mówię tu o zaporowej cenie miedzi a o połączeniach metali czyli metal z miedzią i o różnicy potencjałów,każdy metal ma swoje napięcie powierzchniowe i połączenia typu metal miedź znacznie przyspieszają korozję,więc biorąc pod uwagę że piec mamy stalowy to najlepsza jest instalacja stalowa,oczywiście odpowiednio wykonana(stopniowanie rur i bardzo ważne to mieszacz na powrocie do pieca aby uniknąć szybkiej korozji pieca),woda powracająca do pieca nie może być zimna bo wtedy piecyk wymienimy po 4-5 latach,prostym językiem należy część gorącej wody wychodzącej z pieca na grzejniki puścić na powrót do pieca

  • #59 24 Lis 2012 20:37
    Bartek eDoradca WILO
    Poziom 10  

    Witam,
    W sprawie doboru pomp obiegowej: wysokość podnoszenia pompy obiegowej jest to wartość sumy oporów jaką musi pokonać medium w instalacji, nie odnosi się wysokości geometrycznej budynku. Dla przykładu dom jednorodzinny o wysokości 7m, dla którego wysokość podnoszenia pompy przedstawia
    -> 0,5 m -1,5 m przy instalacji nowej bez zaworów termostatycznych
    -> 1,5 m - 3 m przy instalacji nowej z zaworami.

    Nie znając pełnych obliczeniowych parametrów polecam zastosowanie pompy elektronicznej z płynną regulacją wydajności.
    Przepływ dla doboru pompy można obliczyć posiadając wiedzę o mocy grzewczej instalacji [kW] oraz różnicy temperatur między zasilaniem a powrotem.

    Zastosowanie pompy elektronicznej (np z funkcja DynamicAdapt) zapewni Panu bardzo niskie koszty zużycie energii przez pompę w porównaniu do zakupu pompy stałoobrotowej.

    W celu pomocy przy doborze pompy pozostaje do dyspozycji.