Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wirówka Światowid - demontaż bębna

Adamek 15 Wrz 2008 16:47 4382 17
  • #1 15 Wrz 2008 16:47
    Adamek
    Poziom 17  

    Witam :)
    Mam pytanie odnośnie demontażu bębna w w/w wirówce. Czy jest on zakręcany na osi silnika, czy mocowany w inny sposób?
    Pozdrawiam :)

    0 17
  • Sklep HeluKabel
  • #2 15 Wrz 2008 17:40
    mk1a
    Poziom 15  

    Z tego co pamiętam na osi silnika, a silnik mocowany na 3 wspornikach amortyzatorach gumowych...

    2
  • #3 15 Wrz 2008 18:30
    Adamek
    Poziom 17  

    Może niezbyt jasno się wyraziłem. Chodzi mi o to, że nie mogę zdjąć bębna z osi silnika. Odkręciłem białą, plastikową nakrętkę i próbowałem wybić oś z podstawy bębna, jednak bez rezultatu. Po prostu nie wiem, czy jest on tylko wciskany (np.: "na stożek"), czy zakręcany na osi. Jeżeli tak, to jaki jest tam gwint (prawy, lewy) ?

    Pozdrawiam :)

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #4 15 Wrz 2008 21:23
    dzi_dziuś
    Specjalista AGD

    Oś silnika jest stożkowa, mocowanie tylko nakrętka w obudowie na dnie bębna wirówki.
    pozdrawiam

    0
  • #5 15 Wrz 2008 22:48
    lopp
    Poziom 19  

    gwintu nie ma, "zapieczone" trzeba stukać ale by nie uszkodzić gwintu na ośi należy wkręcić odpowiednią nakrętkę ak by gwint z niej nie "wychodził"

    0
  • #6 26 Wrz 2008 13:21
    Creator20
    Poziom 14  

    Ja mam taki sam sprzęcik i u mnie bęben oprócz nakrętki o której tu wspomniano, jest jeszcze przyłapany dwoma spawami do osi silnika.

    0
  • #7 06 Sty 2018 01:00
    koniszua
    Poziom 15  

    Witam
    Właśnie mam problem z wirówką do wymiany wieszaki bębna gumowe i nie wiem jak rozebrać ją aby się dostać do nich bez wyjęcia nie wiem jakie kupić bo nie znam wymiarów.
    Problem dotyczy wyjęcia bębna, aby się do niego dostać trzeba zdjąć wierzchnią osłonę która trzyma się na 3 śrubkach i rączce włącznika którego pręt przechodzi przez komorę z bębnem na spód wirówki, i właśnie nie wiem jak go zdemontować aby dostać się do komory bębna.
    Kolejnym problemem jest demontaż samego bębna myślałem że wychodzi do góry razem z sinikiem ale na silniku jest kołnierz szerszy od średnicy w spodzie komory bębna czyli to nie tak będzie :|
    W będzie mam biały okrągły plastik z 2 otworami to jakaś osłona śruby jest czy to białe się jakoś odkręca?

    0
  • #8 06 Sty 2018 02:03
    zhudomel
    Specjalista AGD

    Gumowe wieszaki silnika (a nie bębna, bo ten jest zamocowany na silniku) demontuje się i montuje od spodu, po zdjęciu dolnej pokrywy. Bębna, górnej pokrywy, hamulca, wyłącznika się nie rusza.

    0
  • Pomocny post
    #10 06 Sty 2018 13:21
    zhudomel
    Specjalista AGD

    Chupacabra napisał:
    zrzucasz silnik z wieszaków i wychodzi on z całym bębnem do góry (w stronę otworu wsadowego)
    Nie wprowadzaj w błąd; nie wyjdzie. Trzeba oddzielić bęben od silnika; bęben wychodzi do góry, a silnik w dół.

    0
  • #12 07 Sty 2018 09:11
    koniszua
    Poziom 15  

    zhudomel napisał:
    Gumowe wieszaki silnika (a nie bębna, bo ten jest zamocowany na silniku) demontuje się i montuje od spodu, po zdjęciu dolnej pokrywy. Bębna, górnej pokrywy, hamulca, wyłącznika się nie rusza

    Zgadza się gumy są zaczepione o kołnierz silnika i dno komory.
    No jak się mi nie uda zdemontować górnej klapy z włącznikiem to niestety ale będę musiał jakoś zmontować je od dołu.
    Chupacabra napisał:
    Ciekawe bo u mnie wyszło. Bez problemu. Malowałem komorę od środka a bęben był przyłapany spawem do osi. Silnik na styk wyszedł przez otwór pod bębnem. Nie pisałbym jakbym tego sam nie robił.

    W moim modelu kołnierz silnika do którego są "lapane" gumowe podwieszki jest szerszy niż otwór w dnie komory czyli nie wyjdzie z bębnem a gumowe wieszaki mają konstrukcję taką iż ewidentnie montuje się je od góry wiec wymiana tylko po wyjęciu bębna wirówki. żeby zamówić musze je wyjąć i sprawdzić wymiary bo jak widzę na necie jest kilka wersji ich.
    Problem z demontażem włącznika na pręcie u góry zapieczony tak że nie idzie go zdjąć (klin/zawleczka zardzewiała i zapieczona ) i jak odłączyć bęben od silnika?
    Dobrze było by rozebrać bo przecieka na pręcie w dnie komory uszczelniacz i to mocno, od razu by się uszczelniło to.
    Na dnie bębna mam biały plastik z 2 otworami od góry to się jakoś odkręca?
    Wolę się spytać niż coś uszkodzić.

    0
  • #14 07 Sty 2018 09:35
    koniszua
    Poziom 15  

    Chupacabra napisał:
    To może jest kilka modeli i różnią się.

    Model według tabliczki znamionowej W 201 przebity fabrycznie na W 303 (chyba bo mało czytelne) wiec na pewno jakies zmiany były wprowadzone do tego modelu
    Chupacabra napisał:
    Ten plastik na dnie bębna z tego co pamiętam to metalowa nakrętka zatopiona w plastiku

    To trochę dziwne bo jak patrzyłem przez otwór wylotowy wody ten Plastik przechodzi przez dno komory chyba (pożyczę kamerę inspekcyjną od znajomego to zobaczę dokładniej) a sam plastik na dnie komory jest okrągły z dwoma otworami na wierzchu nie chce tego uszkodzić bo wtedy w razie W trzeba będzie kombinować coś nowego.

    0
  • #15 07 Sty 2018 09:45
    Chupacabra
    Poziom 29  

    Chodzi ci o ten plastik na dnie bębna? U mnie to była nakrętka zakręcona na oś silnika, która na końcu w bębnie była nagwintowana. Ale jak pisałem bęben od spodu był przyłapany spawem do osi i odkręcenie tej nakrętki nic nie dawało. Tyle tylko, że chroniła ciuchy w bębnie przed uszkodzeniem o oś.

    0
  • #16 07 Sty 2018 09:54
    koniszua
    Poziom 15  

    Chupacabra napisał:
    Chodzi ci o ten plastik na dnie bębna?

    Tak.
    A jaki dokładnie model posiadasz?
    Jak pisałem mam dostęp do kamery inspekcyjnej po jej użyciu będę wiedział więcej.

    1
  • #18 19 Sty 2018 17:38
    koniszua
    Poziom 15  

    Udało mi się odkręcić śrubę bębna (poszła bez problemu odkręciłem ja kątowymi szczypcami do zdejmowanie pierścieni zabezpieczających np. łożyska te pierścienie z oczkami do łapania) teraz muszę wybić z plastikowej tulei oś silnika (oczywiście uważając na to by nie uszkodzić gwintu czy samej tulei plastikowej, u mnie silnik nie przejdzie przez otwór w dnie komory który jest mniejszy od plastikowego wirnika chłodzenia silnika a sam silnik ma kołnierz na wieszaki jeszcze szerszy ) udało mi się dostać te gumowe wieszaki silnika trochę się różnią od oryginalnych ale powinny pasować ;)
    Teraz mam tylko problem z demontażem cięgna włącznika, rdza zapiekła wszystko tak ze ani z dołu ani z góry nie idzie ruszyć :| A muszę wymontować bęben bo do wymiany mam również uszczelniacz cięgna na dnie komory. Ktoś wie gdzie dostać można? Bo akurat fota ze strony gdzie brak dostępności :| Po luknięiu kamerą inspekcyjną okazało się, iż całkowicie sparciał i to powodowało wycieki podczas wirowania.
    Wirówka Światowid - demontaż bębna
    Jest dostępny do kupienia nowy zamiennik pręta włącznika o długości: 42,5cm i nie wiem czy do mojego modelu on pasuje (nie mam jak zmierzyć za dokładnie)? Jak by to pasowało to bym po prostu stary przeciął i po sprawie, mając części( rączka włącznika górna i sam włącznik na dole) na wierzchu można swobodnie 'operować' usuwając resztki starego ;)

    A zależy mi na jej reanimacji bo jest mi potrzebna! :(

    EDIT:
    Wirówka uruchomiona działa już :D
    Pręt włącznika udało mi się zdemontować krzywkę na dole plastikową i wyszedł z rączką do góry, uszczelki nie dostałem wiec w zastępstwie użyłem kapturka z przewodu na świecę ( długość zapalniczki mniej więcej ciasno siedzi ). Założenie wieszaków trochę kombinacji było, pomógł płyn i breszka do 'wciśnięcia' ich w gniazda kołnierza na silniku (kołnierz po przeciwnych stronach zablokowany drewnianymi podkładkami).
    Przy okazji wymieniona linka hamulca bo stara przerdzewiała.
    Przetestowane wszystko już działa nic nie cieknie :D

    0