Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

okopcone swiece w cc700

marekd1982 02 Mar 2004 18:06 4141 23
Bosch
  • #1
    marekd1982
    Level 11  
    Witam wszystkich! Problem jest następujący: obie świece ( 5 różnych kompletów, każdy innej firmy łącznie z boschami) są zakopcone. Rano po odpaleniu samochodu zaczyna zalewać świece po 2-3 km jazdy (kidy silnik powoli łapie temperaturę - tuż przed pierwszą kreską na podzialce czyli niecałe 50st C). Silnik ledwo pracuje, prawie gaśnie albo gaśnie. Jako go troche przegonię to zjawisko zalewania świec ustępuje i potem przez cały dzień jest dobrze, nawet startując od zimnego silnika. Problem jest zawsze rano. Wymieniłem cewkę i przewody WN na nowe (fabryczne) i dalej jest to samo. świece po wyczyszczeniu znowu są okopcone. gaźnik jest świeżo po czyszczeniu i regulacji (na analizatorze spalin). Moje pytanie jest takie: czy podejrzewać układ zapłonowy ( w tym samochodzie jest elektroniczny - Magneti Marelli Nanoplex MED 210A) czy raczej łapanie "lewego powietrza" w okolicach gaźnika? Czy jest jakiś pewny sposób na sprawdzenie tego układu zapłonowego albo gaźnika?
    Poradźcie mi coś bo już zaczynam wątpić w ten samochód a mechanicy twierdzą tylko ze ten model tak ma.
  • Bosch
  • #2
    carinus
    Level 16  
    Nie bawie sie z gaznikami ale wyglada na to ze masz na samym rozruchu za duza dawke paliwa lub za bardzo zdlawiony przeplyw powietrza do gaznika.Po prostu paliwo ma za malo powietrza aby sie spalic calkowicie.Teraz tylko sprawdz czy to jest wina podawania zbyt duzej porcji benzyny czy przymykania dolotu powietrza.
  • Bosch
  • #3
    marekd1982
    Level 11  
    No właśnie problem jest w tym że świece okopca nawet na gorącym silniku i przejechaniu kilku-kilkunastu kilometrów. To samo działo się na nowym czystym filtrze powietrza, w tej chwili mam filtr stożkowy i nic się nie zmieniło. Poza tym jak odpalę silnik bez ssania to i tak to samo się dzieje. A gaźnik to polski FOS (czysto mechaniczny, zadnej elektroniki). Poza tym na zimnym silniku mam wrażenie że nie trzyma ciśnienia ssania jeśli można tak to ująć, tzn. odpalam go na ssaniu, przez chwilę (2-3 sekundy) trzyma niecałe 2 tys obr/min po czym dość szybko opada i sie dławi albo gaśnie - chyba ze dotknę gazu - i tak co chwila.
    Proszę o dalsze sugestie :)
  • #4
    diag
    Level 29  
    Sprawdź zaworek iglicowy, może się przycinać i zalewać gaźnik. Wyreguluj poziom paliwa. Potem szukaj problemów z iskrą, może być cewka , moduł lub przewody.
  • #6
    marekd1982
    Level 11  
    Wyzej podałem typ gaźnika. Poza tym napisałem ze był regulowany - poziom paliwa równieź. Co do zaworka iglicowego to nie wiem czy się przycina - mechanik twierdził że wszystko w porządku.... ale jednak nie jest :/ Przewody i cewka są nowe. Zostaje tylko moduł albo gaźnik. Mam jechać do mechanika, który ma drugi gaźnik i drugi moduł.... Zobaczymy co z tego wyjdzie :)
  • #7
    Cross
    Level 14  
    To nie jest łapanie lewgo powietrza bo wtedy miałbyś za uboga mieszankę, a z tego co piszesz jest za bogata.
    Na gazniku z którejś strony powinien być czujnik ciśnieniowy odpowiedzialny za sterowaniem klapki urz. rozruchowego. Jeśli w tym czujniku pękła membrama, lub w jaikiś sposób się rozszczelnił nie będzie regulował obrotów i prawidłowego składu mieszanki podczas rozruchu zimnego silnika.
    Z tego czujnika powinna wychodzić igielitowa rurka - wężyk i wchodzić w podstawę gaznika. Sprawdź może Ci spadł ten wężyk - wtedy też będą takie objawy.
    CZujnik jest nierozbieralny, jeśli nie działa jedynie wymiana
  • #8
    iguś
    Level 17  
    Sprawdź czy ci nie ubywa wody w zbiorniczku wyrównawczym, może poszła uszczelka pod głowicą i woda podlewa ci świece. Możliwe też że wytarła się krzywka na wałku rozrządu (wymieniałem dwa na którtch padły krzywki wydechowe) wtedy silnik nie ma pełnej mocy, świece obydwie są czrne a samochód staje podczas jazdy choć na wolnych obrotach pracował prawie idealnie.
  • #9
    Rocky24
    Level 19  
    zbyt bogata mieszanka jak joz zostalo to powiedziane i moze masz joz silnik do szlifu bo moze brac olej zdejmij glowice i sprawdz prog
  • #10
    gzresiek
    Level 20  
    Sprawdź też uszczelniacze zaworowe, jeżeli silnik zaraz po odpaleniu wydziela sporo dymu a później jakby trochę mniej lub dużo mniej to wymień uszczelniacze :)
    Uszczelniacze zaworowe znajdują się w górnej części głowicy tam gdzie trzonki zaworów wychodzą z prowadnic zaworów, są one z gumy olejoodpornej jednak też pod wpływem temperatury i oleju potrafią zrobić się twarde i jeżeli do tego dojdą zbyt duże luzy prowadnic to uszczelniacze popękają i olej z klawiatury w nadmiarze dostaje się do prowadnic a z nich zaś do kolektora ssącego.
  • #11
    Artwin
    Level 16  
    Wszyscy myślą i są nawet przeświadczeni,że to bogata mieszanka ale tak nie jest.Zmień popychacz pompki paliwa i samą pompkę.A pod kostkę pompki cienkie podkładki powinno pomóc.Kłopoty znikną z nastaniem ciepła wtedy silnik będzie lepiej tolerował ubogą mieszankę.Sprawa jest prosta nie następuje samooczyszczanie się świec.
  • #12
    Rocky24
    Level 19  
    fajny pomysl a jak pompa jest sterowana modulem ??
  • #13
    marekd1982
    Level 11  
    Wygląda na to, że jednak będzie wina wałka rozrządu :[ szlag mnie trafia bo to już trzeci wałek w ciągu 20tys km (fabryczny). Wczoraj zaczął stukać popychacz. Czy te wałki są naprawdę tak niskiej jakości?? Czy jest jakaś przyczyna dla której padają jak muchy... Jeśli chodzi o głowicę to była robiona, uszczelka nowa, a pompa paliwa jest bodajże taka jak w maluchu - mechaniczna z przeponą, nie ma nic wspólnego z modułem zapłonowym.
  • #14
    Artwin
    Level 16  
    A ty ciągle swoje.Przecież moduł ci nie czerni świec tylko zły skład mieszanki :idea:
  • #15
    marekd1982
    Level 11  
    Okazało się tak jak przypuszczałem że wałek rozrządu padł. jedna krzywka wytarła się prawie na kółko :( Ale gaźnik dalej mi się nie podoba, zaczynam przypuszczać że coś nie tak jest z siłownikami podciśnieniowymi - jeśli któryś będzie nieszczelny mieszanka będzie źle pobierana i źle spalana - tak mi mechanik tłumaczyl. Zobaczymy jak podmienię gaźnik na inny.
  • #16
    Adam700
    Level 22  
    a tak w ogole to ile kosztuje walek rozrzadu do tego auta?wymiana mocno skomplikowana?
  • #17
    iguś
    Level 17  
    Wałki są w cenie 123-175 zł. a regulatory hydrauliczne 50 za szt. Można to zrobić bez zdejmowania głowicy (wyjąć regulatory długą pincetą) a wałek zprzodu po demontażu pokrywy, koła pasowego a przede wszystkim zderzaka. Ja u siebie po dwóch kolejnych wymianach w ciągu 3 tygodni musiałem zdiąć głowicę i sprawdzić zawory czy nie haczą , wyczyścić kanały olejowe - przyłożyłem się i chodzi do dziś.
  • #18
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zużycie wałka to wina niewłaściwego oleju
  • #19
    cobraa
    Level 27  
    zuzycie walka nie jest przyczyna zlego oleju.
  • #21
    Spy_
    Level 13  
    marekd1982 wrote:
    Ale gaźnik dalej mi się nie podoba, zaczynam przypuszczać że coś nie tak jest z siłownikami podciśnieniowymi - jeśli któryś będzie nieszczelny mieszanka będzie źle pobierana i źle spalana - tak mi mechanik tłumaczyl. Zobaczymy jak podmienię gaźnik na inny.


    Na początku piszesz że jest na zwykłyum gaźniku, czyli Weber a teraz masz coś z podciśnieniami a na podciśnienia był Aisan, to w końcu co ty tam masz w tym aucie ???
  • #22
    Pufan
    Level 20  
    No przecież napiał że to FOS.Jesli chodzi o wałek rozrządu to ja przed naprawą silnika zrobiłem wywiad i powiedziano mi że wałki sklepowe są do bani.Skołowałem wałek z auta rozbitego które miało niewiele przeleciane i jest git a zrobiłem już 10 tys. Więc w moim przypadku wybór był chyba trafny.
    Pozdro Pufan
  • #23
    flower2612
    Level 11  
    Ja mam podobny problem moim bolidem.Miałem aisana ale jak padł to wyrwałem mu wszystkie bebechy i wstawiłem fos'a. Zapala oki nawet na zimno ale po przejechaniu ok. 15 km zaczyna mu odwalać.Zaczyna się dławić a chwilę potem mam już połowę z moich 8cylindrów:)hihi. Jedna świeca jest cała okopcona i daje marną iskre nawet po jakim takim wyczyszczeniu. Co ciekawsze ta marna świeca po dobrym przegazowaniu łapie i do końca dnia jest spoko. Niewiem czy to skład mieszanki czy coś z cewką i przewodami WN. Wałek rozrządu na bank jest ok bo niecały 1000km temu miałem go w rekach.

    dzięki za wszelkie wskazówki.
    Kwiatek
    flower2612(malpa)wp.pl