Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Usterka prostownika zbyd duże napięcie ładowania

anntek 15 Wrz 2008 22:27 2478 4
  • #1 15 Wrz 2008 22:27
    anntek
    Poziom 20  

Witam. Mam prostownik do ładowania akumulatorów samochodowych i ciężarowych o napięciu 12V i 24V. Jednak ostatnio mi przestał działać. Rozebrałem go i pomierzyłem że nie było napięcia na układzie prostowniczym na wyjściu. Pomierzyłem diody i jedna była uszkodzona więc ją wymieniłem na taką samą. Po złożeniu i dokonaniu pomiarów bez obciążenia wskazania miernika były ok lecz po podłączeniu do akumulatora nagle ładowanie wzrasta do 17V nie wiem czym to jest spowodowane. Na wypadek sprawdziłem na innym prostowniku u ładowanie było ok czy akumulator można wykluczyć. Proszę o pomoc i z góry uprzedzam że jestem dopiero początkującym elektronikiem.

-1 4
  • #2 15 Wrz 2008 22:33
    Lutek49
    Poziom 36  

Podaj rodzaj i typ prostownika.
    Jeśli występują takie objawy to problem leży w elektronice prostownika i bez schematu, ewentualnie jeśli jest to ogólnie znany typ prostownika raczej trudno będzie coś wywnioskować.

0
  • #3 15 Wrz 2008 22:59
    anntek
    Poziom 20  

Co do firmy to chyba "MASTA" tak ma na przednim panelu napisane, ale modelu nie znam. Wiem, że ma jedynie możliwość regulowania na dwa napięcia 12V i 24V oraz regulację prądu ładowania. Posiada wskaźnik cyfrowy, który pokazuje jakie jest napięcie i prąd. Co do wnętrzności, to tylko mogę powiedzieć że ma transformator :) układ do regulacji napięcia drugi transformator do zasilania wskaźnika napięcia, układ prostowniczy składający się z 8 diod no układ wskazujący prąd i napięcie ładowania. Po niżej zdjęcie.
    Usterka prostownika zbyd duże napięcie ładowania

0
  • #4 16 Wrz 2008 10:39
    anntek
    Poziom 20