Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Przygasanie silnika na wolnych obrotach?

16 Sep 2008 05:24 17886 54
  • #1
    User removed account
    User removed account  
  • #2
    marek-c
    Level 19  
    tzw. falowanie obrotów: za to jest odpowiedzialny silnik krokowy przy przepustnicy: rozebrać/wyczyścić/cieszyć się z samochodu.
    Sonda lambda: będzie podawał złą mieszankę- dużo palił/mułowaty: zakupić i wymienić, nie pamiętam czy błąd stały tzn. czy się sam wykasuje czy trzeba podpiąć kompa i wykasować, ale wystarczy jak awaria zgaśnie.

    poszukaj na vectraklub

    Marek
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    marek-c
    Level 19  
    elektrit wrote:

    :lol: :lol: :lol: :lol:
    I ten błąd to ciekawe z czego wyczytany, jak ten multec nie ma prawa wygenerowac takiego.


    A Ty kolega coś o Olpach wiesz?

    Jest bardzo prosty sposób na odczytanie błędu:

    -zwierasz 2 piny z złączu diagnostycznym
    -przekręcasz kluczyk
    -liczysz mignięcia kontrolki silnika....
    -

    Co do bzdetów to zapewniam że 99% falowania wolnych obrotów to właśnie krokowy, zresztą nie tylko w Oplu.

    No a tak w ogóle to może napisz coś w temacie. bo hahaha... to każdy potrafi.
    A z tego co napisałeś to ...

    pozdrawiam Marek
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    marek-c
    Level 19  
    A to szkoda kolego Elektrit że od początku nie poradziłeś koledze co ma zrobić.... bo zdaje się poszedł w koszta.
    Tak ja nie jestem mechanikiem/elektrykiem samochodowym, posłałem kolegę rzeczywiście na 'forum łoplorzy' ... mógł poczytać i rzeczywiście masz rację trzeba przeczyścić przepustnicę (o czym piszą na owym lamerskim forum).
    Co do czyszczenia krokowego to niestety mam odmienne zdanie, ale cóż taki już jestem że lekarzom i mechanikom samochodowym nie wierzę: jedni leczą żeby nie wyleczyć, drudzy naprawiają żeby klient wrócił.

    Co zaś do odczytu błędów sposób (i to w aucie z '96 roku) pozwala zaoszczędzić trochę kasy... na mechaniku...

    powodzenia Marek

    ps. mnie też wkurza jak ktoś nie potrafi obsługiwać windowsa...
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    marek-c
    Level 19  
    Poszukaj na www.vectraklub.pl: o błędach, junkersie itd znajdziesz tam wszystko.
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    marek-c
    Level 19  
    Przygasa na lpg czy na benzin? Czytałeś na vectraklub?
    Jak jeździsz na lpg to polecają emulację sondy lambda.
    No i niestety jak to nie jest prosty przypadek z przepustnicą/krkowym to zdalnie nie da rady zdiagnozować.
    Ja np. kiedyś w poldku miałem nierówne obroty jałowe bo ... ośka przepustnicy się wyrobiła!
    Naprawdę poszukaj na vectraklub tam jest dużo dobrych porad.

    hmmm teraz zobaczyłem 325 czujnik spalania stukowego! A to takie małe gdzieś w pobliżu kolektora ssącego, odpowiada za dobór punkt zapłonu w zależności od paliwa (95/98/x oktan). Działa to tak że komp przyśpiesza zapłon aż dostanie sygnał z onego czujnika że już za wczesny jest tzn. pojawiają się stuki, wtedy przestaje regulować/lub cofa, więc jak tu jest awaria to zapłon/iskra będzie się pojawiała w złym momencie.
    Poszukaj kabelków z tyłu silnika idących do takiego małego goowienka przykręconego do bloku silnika - gdzieś pod kolektorem ssącym, może jest luźne, może kabelek przetarty?
    Z tym że nie mam pewności czy nie jest to 0325 'normane' przy LPG?


    Marek
    ps. Vectra to w sumie dobre auto, i 1.6 16v to dość dobry silnik, tylko ten olej!
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    marek-c
    Level 19  
    elektrit wrote:
    Na forum fascynatów marki nie dowie się żadnych konkretnych porad, cojawyżej jakie fele są trendy lub których myjni unikać.
    .


    Tia... o czujniku pisali w dodatku do Gazety Wyborczej!:D
  • #16
    User removed account
    User removed account  
  • #17
    marek-c
    Level 19  
    1.
    "Czujnik spalania stukowego / piezoelektryczny, zamocowany do kadłuba pod kolektorem ssącym między 2. i 3. cylindrem
    - częstotliwość rezonansowa czujnika 8 kHz
    "
    marek-c wrote:

    Poszukaj kabelków z tyłu silnika idących do takiego małego goowienka przykręconego do bloku silnika - gdzieś pod kolektorem ssącym, może jest luźne, może kabelek przetarty?

    2.
    "Czujnik spalania stukowego - montowany na kadłubie tłokowego silnika spalinowego czujnik rozpoznający drgania powstałe w wyniku spalania detonacyjnego mieszanki paliwowo-powietrznej w komorze spalania, jest wykonywany jako czujnik piezoelektryczny.

    Spalanie detonacyjne powoduje wystąpienie drgań mechanicznych kryształu piezoelektrycznego i wytworzenie sygnału przekazywanego do elektronicznego urządzenia sterującego. Na jego podstawie elektroniczne urządzenie sterujące wysyła sygnał zmieniający kąt wyprzedzenia zapłonu o wartość niezbędną do zaniku spalania stukowego.
    "

    Co Tobie chłopie zrobili na tym forum "łoplorzy"? :?:

    ps. dane nie są z forum ... "łoplorzy"
  • #18
    User removed account
    User removed account  
  • #20
    User removed account
    User removed account  
  • #21
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    marek-c wrote:
    1.
    "Czujnik spalania stukowego / piezoelektryczny, zamocowany do kadłuba pod kolektorem ssącym między 2. i 3. cylindrem
    - częstotliwość rezonansowa czujnika 8 kHz
    "

    Dane z WKŁ, wszyscy wiemy ile warte, wiesz kolego daruj sobie już odpowiedzi na tym forum
  • #22
    User removed account
    User removed account  
  • #23
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Sondę sprawdzisz, opisywane setki razy
  • #24
    marek-c
    Level 19  
    goldwinger wrote:
    marek-c wrote:
    1.
    "Czujnik spalania stukowego / piezoelektryczny, zamocowany do kadłuba pod kolektorem ssącym między 2. i 3. cylindrem
    - częstotliwość rezonansowa czujnika 8 kHz
    "

    Dane z WKŁ, wszyscy wiemy ile warte, wiesz kolego daruj sobie już odpowiedzi na tym forum


    Wypowiedzi se daruje ...
    No bo ... gdzie jest ten *.* czujnik?

    goldwinger wrote:
    Sondę sprawdzisz, opisywane setki razy


    Kolega pytał o czujnik spalania stukowego...

    ale po parę wypowiedzi nabiliście sobie.... hihihi

    teraz czekam na skasowanie mojej
    pkt 10.x

    bye!
  • #25
    User removed account
    User removed account  
  • #26
    User removed account
    User removed account  
  • #27
    User removed account
    User removed account  
  • #28
    User removed account
    User removed account  
  • #29
    User removed account
    User removed account  
  • #30
    User removed account
    User removed account