Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przygasanie silnika na wolnych obrotach?

16 Wrz 2008 05:24 12672 54
  • #1 16 Wrz 2008 05:24
    580935
    Użytkownik usunął konto  
  • #2 16 Wrz 2008 09:10
    marek-c
    Poziom 18  

    tzw. falowanie obrotów: za to jest odpowiedzialny silnik krokowy przy przepustnicy: rozebrać/wyczyścić/cieszyć się z samochodu.
    Sonda lambda: będzie podawał złą mieszankę- dużo palił/mułowaty: zakupić i wymienić, nie pamiętam czy błąd stały tzn. czy się sam wykasuje czy trzeba podpiąć kompa i wykasować, ale wystarczy jak awaria zgaśnie.

    poszukaj na vectraklub

    Marek

    0
  • #3 16 Wrz 2008 11:16
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 16 Wrz 2008 12:17
    marek-c
    Poziom 18  

    elektrit napisał:

    :lol: :lol: :lol: :lol:
    I ten błąd to ciekawe z czego wyczytany, jak ten multec nie ma prawa wygenerowac takiego.


    A Ty kolega coś o Olpach wiesz?

    Jest bardzo prosty sposób na odczytanie błędu:

    -zwierasz 2 piny z złączu diagnostycznym
    -przekręcasz kluczyk
    -liczysz mignięcia kontrolki silnika....
    -

    Co do bzdetów to zapewniam że 99% falowania wolnych obrotów to właśnie krokowy, zresztą nie tylko w Oplu.

    No a tak w ogóle to może napisz coś w temacie. bo hahaha... to każdy potrafi.
    A z tego co napisałeś to ...

    pozdrawiam Marek

    0
  • #5 16 Wrz 2008 17:51
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 16 Wrz 2008 19:02
    580935
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 16 Wrz 2008 19:13
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 16 Wrz 2008 20:03
    marek-c
    Poziom 18  

    A to szkoda kolego Elektrit że od początku nie poradziłeś koledze co ma zrobić.... bo zdaje się poszedł w koszta.
    Tak ja nie jestem mechanikiem/elektrykiem samochodowym, posłałem kolegę rzeczywiście na 'forum łoplorzy' ... mógł poczytać i rzeczywiście masz rację trzeba przeczyścić przepustnicę (o czym piszą na owym lamerskim forum).
    Co do czyszczenia krokowego to niestety mam odmienne zdanie, ale cóż taki już jestem że lekarzom i mechanikom samochodowym nie wierzę: jedni leczą żeby nie wyleczyć, drudzy naprawiają żeby klient wrócił.

    Co zaś do odczytu błędów sposób (i to w aucie z '96 roku) pozwala zaoszczędzić trochę kasy... na mechaniku...

    powodzenia Marek

    ps. mnie też wkurza jak ktoś nie potrafi obsługiwać windowsa...

    1
  • #9 16 Wrz 2008 20:09
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 16 Wrz 2008 23:12
    580935
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 17 Wrz 2008 22:50
    580935
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 18 Wrz 2008 10:23
    marek-c
    Poziom 18  

    Przygasa na lpg czy na benzin? Czytałeś na vectraklub?
    Jak jeździsz na lpg to polecają emulację sondy lambda.
    No i niestety jak to nie jest prosty przypadek z przepustnicą/krkowym to zdalnie nie da rady zdiagnozować.
    Ja np. kiedyś w poldku miałem nierówne obroty jałowe bo ... ośka przepustnicy się wyrobiła!
    Naprawdę poszukaj na vectraklub tam jest dużo dobrych porad.

    hmmm teraz zobaczyłem 325 czujnik spalania stukowego! A to takie małe gdzieś w pobliżu kolektora ssącego, odpowiada za dobór punkt zapłonu w zależności od paliwa (95/98/x oktan). Działa to tak że komp przyśpiesza zapłon aż dostanie sygnał z onego czujnika że już za wczesny jest tzn. pojawiają się stuki, wtedy przestaje regulować/lub cofa, więc jak tu jest awaria to zapłon/iskra będzie się pojawiała w złym momencie.
    Poszukaj kabelków z tyłu silnika idących do takiego małego goowienka przykręconego do bloku silnika - gdzieś pod kolektorem ssącym, może jest luźne, może kabelek przetarty?
    Z tym że nie mam pewności czy nie jest to 0325 'normane' przy LPG?


    Marek
    ps. Vectra to w sumie dobre auto, i 1.6 16v to dość dobry silnik, tylko ten olej!

    0
  • #14 18 Wrz 2008 11:53
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 18 Wrz 2008 13:33
    marek-c
    Poziom 18  

    elektrit napisał:
    Na forum fascynatów marki nie dowie się żadnych konkretnych porad, cojawyżej jakie fele są trendy lub których myjni unikać.
    .


    Tia... o czujniku pisali w dodatku do Gazety Wyborczej!:D

    0
  • #16 18 Wrz 2008 13:47
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #17 18 Wrz 2008 14:07
    marek-c
    Poziom 18  

    1.
    "Czujnik spalania stukowego / piezoelektryczny, zamocowany do kadłuba pod kolektorem ssącym między 2. i 3. cylindrem
    - częstotliwość rezonansowa czujnika 8 kHz
    "

    marek-c napisał:

    Poszukaj kabelków z tyłu silnika idących do takiego małego goowienka przykręconego do bloku silnika - gdzieś pod kolektorem ssącym, może jest luźne, może kabelek przetarty?

    2.
    "Czujnik spalania stukowego - montowany na kadłubie tłokowego silnika spalinowego czujnik rozpoznający drgania powstałe w wyniku spalania detonacyjnego mieszanki paliwowo-powietrznej w komorze spalania, jest wykonywany jako czujnik piezoelektryczny.

    Spalanie detonacyjne powoduje wystąpienie drgań mechanicznych kryształu piezoelektrycznego i wytworzenie sygnału przekazywanego do elektronicznego urządzenia sterującego. Na jego podstawie elektroniczne urządzenie sterujące wysyła sygnał zmieniający kąt wyprzedzenia zapłonu o wartość niezbędną do zaniku spalania stukowego.
    "

    Co Tobie chłopie zrobili na tym forum "łoplorzy"? :?:

    ps. dane nie są z forum ... "łoplorzy"

    0
  • #18 18 Wrz 2008 15:36
    580935
    Użytkownik usunął konto  
  • #20 18 Wrz 2008 20:39
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #21 18 Wrz 2008 20:55
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    marek-c napisał:
    1.
    "Czujnik spalania stukowego / piezoelektryczny, zamocowany do kadłuba pod kolektorem ssącym między 2. i 3. cylindrem
    - częstotliwość rezonansowa czujnika 8 kHz
    "

    Dane z WKŁ, wszyscy wiemy ile warte, wiesz kolego daruj sobie już odpowiedzi na tym forum

    0
  • #22 18 Wrz 2008 21:18
    580935
    Użytkownik usunął konto  
  • #23 18 Wrz 2008 21:22
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Sondę sprawdzisz, opisywane setki razy

    0
  • #24 18 Wrz 2008 22:13
    marek-c
    Poziom 18  

    goldwinger napisał:
    marek-c napisał:
    1.
    "Czujnik spalania stukowego / piezoelektryczny, zamocowany do kadłuba pod kolektorem ssącym między 2. i 3. cylindrem
    - częstotliwość rezonansowa czujnika 8 kHz
    "

    Dane z WKŁ, wszyscy wiemy ile warte, wiesz kolego daruj sobie już odpowiedzi na tym forum


    Wypowiedzi se daruje ...
    No bo ... gdzie jest ten *.* czujnik?

    goldwinger napisał:
    Sondę sprawdzisz, opisywane setki razy


    Kolega pytał o czujnik spalania stukowego...

    ale po parę wypowiedzi nabiliście sobie.... hihihi

    teraz czekam na skasowanie mojej
    pkt 10.x

    bye!

    0
  • #25 19 Wrz 2008 05:37
    580935
    Użytkownik usunął konto  
  • #26 20 Wrz 2008 09:29
    580935
    Użytkownik usunął konto  
  • #27 20 Wrz 2008 11:43
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #28 20 Wrz 2008 15:05
    580935
    Użytkownik usunął konto  
  • #29 24 Wrz 2008 22:54
    580935
    Użytkownik usunął konto  
  • #30 24 Wrz 2008 23:11
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto