Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

nissan primera diesel - wysoki prąd ładowania

Dominik1972 16 Sep 2008 07:37 6634 15
  • #1
    Dominik1972
    Level 15  
    Z dwa lata temu uszkodził mi sie alternator. Był wymieniany w zakładzie stojan, regulator napięcia i układ prostwniczy. Gwarancja pół roku i potem znów awaria. Wysoki prąd ładowania uszkodził pewnie układ prostowniczy cały sie grzał jakby pracował na zwarciu.
    Kupiłem nowy alternator, zamontowałem i 4 miesiące było oki, ... i znów coś nie tak - ładownaie 17V

    Co może być przyczyną że już 3 raz siada regulator a potem cały alternator ??
    pozdr
  • #2
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Rocznik i jaki alternator?
  • #3
    Megawe
    Level 34  
    Akumulator może pobierac duży prąd lub świece żarowe się nie wyłączają .Ważne też jest połączzenie alternator-akumulator.
  • #4
    viper555
    Level 39  
    Nie wierzę w żadne czynniki zewnętrzne- słaba jakość wymienianych elementów a nowy to pewnie chińczyk więc nie ma się czego spodziewać.P
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    janusz2008
    Level 33  
    Też uważam że słaba jakość zamiennika/reg. napięcia/. Trzykrotne zwarcie i max. prąd. Dobrze że nic więcej nie zniszczył.
  • #7
    Dominik1972
    Level 15  
    model: rocznik 1991 2.0 Diesel z pompą vaku na alternatorze

    Ostatni jak sie spalił poszło całe uzwojenie na stojanie.

    Na zacisku z alternatora (+) (Elektrit to jest to S?) jest tyle samo chyba co na akumulatorze zawsze ale jutro sprawdze.
    Facet w bendiksie powiedział mi ze w japońskich dislach to czesto siada
    powiedział mi że układ grzania świec może to powodować.
    Wiem że w tych silnikach tak jest że po uruchomieniu ściece jeszcze grzeją silinik... nie wiem tylko co je odłącza potem.
  • #8
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Trza zrobić aby nie grzał świec po odpaleniu silnika
  • #9
    Dominik1972
    Level 15  
    no właśnie podobno sie nie da. Bo po odpaleniu i wyłączeniu swiec na zimnym silniku telepie i potrafi gasnąć miałem tak jak mi sie jedna przepaliła to szarpało po rozruchu bo na ten gar nie palił.

    Jeżeli oczywiście świece uszkadzają alternator

    Electric pomierzyłem i na zacisku alternatora +
    na biegu jałowym jest 16,45V
    ~1500 obr 16,05V
    po przykręceniu zacisku na akumulatorze jest 14,2V

    czy to jest oki?
    czy jeszcze coś można sprawdzić?
    pozdrawiam
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    viper555
    Level 39  
    Jak odkręcił główne zasilanie od alternatora to tyle wyciągnie.P
  • #12
    Dominik1972
    Level 15  
    to co proponujecie bym jeszcze sprawdził?

    sprawdzałem świece mam dwie do wymiany
    pewnie sie przepaliły jak altek dawał 17V
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    niutat
    Level 36  
    Witam, wprawdzie to trochę nie moja branża ale też się wtrącę, ja osobiście sprawdziłbym dokładnie przewód na zacisku S tak jak pisał elektrit, jeśli gdzieś nie ma dobrego styku to chwilami alternator będzie podawał napięcie maksymalne.
  • #15
    arsqu
    Level 1  
    Witam.mam problem z primerą 2,0d 93.na wolnych obrotach silnika żarza sie kontrolki od smarowania i ładowania.po lekkim dodaniu gazu gasną.co to może być?czyżby pompa olejowa.zaznaczam ze niedawno wymieniłem olej z filtrem.
  • #16
    WITEK1952
    Level 28  
    Witam serdecznie. Kolego posłuchaj fachowca elektrita. Jak masz słabą baterię w mierniku to zawyża napięcie. Pozdrawiam.