Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nie wyłącza zapłonu po wyjęciu kluczyka - Astra F

byczyptak 16 Sep 2008 11:32 8017 15
Relpol
  • #1
    byczyptak
    Level 11  
    Witam.

    Po przekręceniu kluczyka w pozycję 0 nie wyłącza mi zapłonu - wyciągam kluczyk a silnik dalej pracuje...
    Wymieniłem już kostkę przy stacyjce, ale to nie to (nawet po wyjęciu z kostki przewodów nadal załączony jest zaplon!!!).
    Po wyjęciu kluczyka włączony pozostaje silnik, podświetlenie pokręteł i radio, natomiast wentylator nadmuchu wyłącza się....

    Na chwilą obecną radzę se tak że wrzucam piątkę i dusze silnik i odłączam klemę z silnika, ale sprzęgło długo tego nie pociągnie...

    pozadrawiam i czekam na odpowiedzi...
    byczyptak
  • Relpol
  • #2
    aceton
    Level 26  
    Nasuwa mi sie coś takiego: czy było coś robione ostatnio przy radiu np było zakładane :)
  • #3
    byczyptak
    Level 11  
    Przy radiu nic nie robiłem, ale sprawdze tam jeszcze, czy przypadkiem nie przywiera + z aku do + po stacyjce, ale to jak wrócę do domu z pracy... a może ma ktoś jeszcze jakieś sugestie? Może jakiś przekaźnik jest po drodze?
  • #4
    bartek_j
    Level 35  
    nie ma przekaźnika, idzie bezpośrednio ze stacyjki.
    dmuchawa się wyłącza bo to osobny obwód.
    A masz gaz ? czasem plus potrafi się zamknąć przez gazownię..
  • #5
    byczyptak
    Level 11  
    Nie mam gazu. Mam 1.7 TD (Isuzu). Sprawdzę te radio, bo to chyba jednyne co pozostało...

    Dodano po 3 [godziny] 28 [minuty]:

    To nie jest wina radia... wyjelem je dzis i nadal jest ot samo, chyba, że coś z wtyczką, ale tam w ogóle nie zaglądałem ostatnio.

    Mam gdzieś ewidentne zwarcie +12 po stacyjce z +12 po aku, ale za cholerę nie wiem gdzie tego szukac.
    Wyłączałem już wszystkie bezpieczniki po kolei, ale nadal to samo..

    Co może zwierac? W którym jeszcze miejscu jest podawane +12 po stacyjce?
  • #6
    ociz
    Moderator of Cars
    trzeba było odrazu pisać że diesel, pewnie zaworek w pompie nie odcina
  • #7
    byczyptak
    Level 11  
    sprawdzę to... a gdzie znajduje sie ten elektrozaworek?
  • #8
    M.B.
    Level 15  
    Witam,
    Zaworek w pompie ma wpływ na gaszenie silnika, ale autor mówi że nie wyłącza sie jeszcze radio i podświetlenie.
  • #9
    byczyptak
    Level 11  
    Dokładnie, ale sprawdzę to, byćmoże tam cosik zwiera... Nie wiem już gdzie szukać...
  • #10
    wwwsokol
    Level 24  
    Skoro mówisz że po wyjęciu wszystkich bezpieczników silnik dalej pracuje, to może przyjrzyj się przewodom z tyłu skrzynki bezpieczników i sterownikowi świec żarowych.
  • #11
    byczyptak
    Level 11  
    czy elektrozawór znajduje się w obudowie do filtra paliwa? jest z nią zintegrowany, bo nic innego nie znalazłem.
    Jeśli tak to będzie chyba to, bo odłączałem dziś obie wtyczki (jedna od podgrzewacza, no i druga chyba od elektrozaworu) i silnik nadal pracował...
  • #12
    viper555
    Level 39  
    Odłącz wtyczkę od alternatora.P
  • #13
    byczyptak
    Level 11  
    hmmm... alternator był niedawno wymieniany... możliwe że to on coś miesza...
    A co on ma z tym wspólnego...??
  • Helpful post
    #14
    viper555
    Level 39  
    Bo tam masz zasilanie po zapłonie i stałe na regulatorze.P
  • #15
    byczyptak
    Level 11  
    oki... dzięki za podpowiedź... jutro to sprawdzę...
  • #16
    byczyptak
    Level 11  
    OK. Znalazłem usterkę....
    Przepalony przewód od ładowania wtopił się w przewód +12 po stacyjce... dzięki wszystkim za sugestie i porady