Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zafira Y22DTR duży problem, brak mocy, zalewanie, ?

16 Wrz 2008 19:23 5556 11
  • Poziom 30  
    Witam,
    Autko jak w temacie, Y22DTR 2002, auto z długą historią, było już u kilku elektryków i żaden sobie nie poradził. Sprawa jest taka:
    Po zapaleniu pedał w podłogę i obroty idą ładnie do 5tys, ładnie się zachowuje przy zejściu z obrotów. Jednak drugi raz gaz w podłodze i już tylko 3 tys ledwo, czasem trochę więcej, ale czuć że przebiera. Po zejściu z obrotów nie przepala, telepie silnikiem, chodzi tak kulawo 5-15 sek. po czym ok. Ale kolejne "przegazówki" kończą się losowo różnie. Podczas jazdy wszystko ładnie, przyspieszenie dobre, tylko nigdy nie wiadomo kiedy jej coś wejdzie w d.. i się zaleje, lub nawet zgaśnie.
    Co zrobione?
    Silnik miał brak ciśnienia na którymś z cylindrów i ktoś mu zrobił głowicę.
    Wymieniono też podobno trzy pompy wtryskowe i dalej to samo.
    Turbina była regenerowana.
    I takie auto dostałem ja.
    Sterownik łapie czasem błędy:
    P0300, P0400, i
    teraz nie pamiętam numeru ale opis:
    - chyba P0334 czy jakoś tak od czujnika wału, sygnał nieprawidłowy (ale czujnik OK)
    -Wydatek paliwa do prędkości jazdy, i powietrza nieprawidłowy
    - Brak momentu obrotowego (CAN) i kilka podobnych błędów na CANie.
    W zasadzie łapane przez niego błędy są wyssane z palca, praktycznie zawsze zapisze inny błąd.
    EGR pracuje prawidłowo. Czujnik doładowania wraz z przepływomierzem gut.
    wtrysk na biegu jałowym przy ciepłym silniku jakieś 7mg, gdy gaz w podłodze dochodzi do 35mg.
    Gdy odłączę turbinę wszystkie złe objawy giną, jest prawidłowo. Patrzyłem na jej sterowanie, otwiera się bardzo powoli po zapaleniu dopiero po ok 20 sek, jest otwarta. Później słabo się zamyka przy zejściu z obrotów, ale sterowałem ją ręcznie chodziła lepiej, ale też zdażało mu się zalewać.
    Co tu dalej jeszcze patrzeć, praktycznie podejrzewam ECU, ale wymienione były te pompy już 3 sztuki. Jest rozpoznawalne falowanie napięcia, bo mrugają światełka, ale to chyba normalka w tych typach.
    Pali na dotyk. Jak się rozgrzeje to właściwie jest już dobrze czasem tylko zgłupieje, ale można powiedzieć że jest ok. Najgorzej gdy zimna.
    Jakieś porady z waszej strony?
  • Poziom 18  
    Może należało by się przyglądnąć APP i jego kabelkologi? co ty na to .
  • Poziom 30  
    patrzyłem, oby dwa obwody działają jak złoto..
  • Poziom 11  
    Najlepiej sprawdzić czujnik wału i okablowanie gdy auto tak kuleje, wtedy by było wiadomo, ale najlepiej go wymienić, on będzie gdzieś w cenie 100zł.
  • Poziom 30  
    nie wymieniałem go, ale impulsy były sprawdzone, ładna sisusoidka wychodzi..
  • Poziom 12  
    Witam.A czy spawdzałeś ciśnienie oleju .Czy po zrobieniu głowicy nie podpierają sie zawory.pozdr.
  • Poziom 30  
    witam, też to było moje podejżenie, ale to musiałbym zwalać głowice.
    Jak znajdę czas to wjadę na warsztat tym śmieciem bo poki co odstawiłem na stojankę. Dzieki
  • Poziom 35  
    A jesteś pewien że dostaje za dużo paliwa, tzn zostawia zasłonę dymną ?

    Popieram już wcześniej postawioną diagnozę odnośnie zaworów podpierających się.
  • Poziom 30  
    nie, nie dymi.
    Efekt słuchowy jest podobny co w zwykłych pompach boscha jak się klapkę przesunie w stronę większej dawki. W blokach danych tech pokazuje wtedy dość duży czas wtrysku ok 13mg, waha się. Być może z powodu nierównego biegu jałowego chce podnieść. Głowica będzie zciągana, więc zobacze o co chodzi.
  • Poziom 21  
    A może głowica została za bardzo splanowana i ciśnienie jest zbyt duże wtedy wali i pracuje jakby dostawało za dużo paliwa
    Pozdrawiam
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Z uwagi na zmiany przeprowadzone na forum przeniosłem temat do działu "samochody diesel"
  • Poziom 30  
    dziękuję za przeniesienie.
    W sprawie autka, wjechałem dziś w końcu na kanał bo klient się już niepokoił że rzuciłem zafirkę w krzaki. Odkręciłem wydech - póki co, dobrze!
    Zobaczę jutro. Jeśli pomoże to sprawa będzie rozwiązana. Dziękuję za porady.