Posiadam takową kasę fiskalną. O dwóch dni rano po załaczeniu kasy pojawia sie komunikat "błąd bazy PLU". Wczoraj serwisant programował ją od nowa i dziś jest to samo. Czy ktoś miał podobny problem i wie jak sobie z tym poradzić. Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam.
masz do bani serwisanta po takim komunikacie obowiazkowa kontrola baterii płyty głównej jak ma poniżej 3,3 v to do wymiany lub porządnego 24-h godzinnego ładowania (wyświetlacz ma świecić ) jak to nie pomoże to tylko wymiana w/w baterii
Bateria do wymiany, po wstawieniu nowej sprawdź pąd z niej pobierany ma być w zakresie 2-6uA przy wyłączonej kasie !, jeśli jest większy to uszkodzona może być pamięć RAM !
Bateria do wymiany, po wstawieniu nowej sprawdź pąd z niej pobierany ma być w zakresie 2-6uA przy wyłączonej kasie !, jeśli jest większy to uszkodzona może być pamięć RAM !
Po pierwsze patrz na daty postów.
Po drugie jak użytkownik ma sobie sam sprawdzić pobierane napięcie z baterii - przecież to się wiąże z rozplombowaniem kasy a to może wykonąć tylko serwis.
Po trzecie uszkodzenie pamięci RAM szybciej będzie się objawiało resetowaniem ustawień i RESETEM RAM a nie bazy PLU.
Ktoś pyta to odpowiadam, taka specyfika tego forum, a co do pamięci RAM to właśnie tam jest baza PLU ! Więc w 90% przypadków jeśli kasa wyświetla komunikat Błąd Bazy PLU to uszkodzona jest właśnie pamięć RAM !. Zadzwoń do Serwisu Nowitusa to ci to telefonicznie potwierdzą ! 184440753.
PS. Z baterii pobierany jest prąd a nie napięcie !
Temat przecież nie zamknięty !
Uszkodzenie pamięci RAM objawiało by się resetowaniem ustawień typu nagłówek , czas, data, losowo podczas pracy jak i przestoju kasy - i komunikowane by to było komunikatem połączonym z wydrukiem - RESET PAMIĘCI RAM . Te objawy tu nie wystąpiły . Oprócz tego zgodzę się wystąpiłby RESET BAZY PLU tak samo wyświetlony na wyświetlaczu jak i potwierdzony wydrukiem.
Kolejna rzeczą jaka tez kolega powinien wytłumaczyć jak już tak bardzo chce tłumaczyć to miejsce wpięcia amperomierza do kontroli tej baterii oraz procedurę jak ma to wyglądać. Tzn . wyciągnąć zworę J17 sprawdzic napięcie które nie powinno być niższe niż 2,95 V w miejsce zwory J17 wpiąć amperomierz prąd powinien być w zakresie od kilku do kilkunastu uA. Po skończonych pomiarach ponownie wpiąć zworę J17.
Najważniejszą rzeczą której kolega nie wytłumaczył to konsekwencję za samowolne ściągnięcie plomby serwisowej.
PS. Ja jestem autoryzowanym serwisem NOVITUSA Infolinia techniczna od urządzeń fiskalanych jest pod numerem 0184440777.