Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hałasujący accord film z pracy silnika

17 Wrz 2008 16:07 18090 64
  • Poziom 1  
  • TermopastyTermopasty
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    witam, ten silnik f20z2 16V ma 0,23-0,28 mm na ssacych, i 0,27-0,32mm na wydechu, podrugie sprawdż ciśnienie oleju powinno byc 3,5 bara przy około 3000rpm, jest w tym silniku jeszcze montowany wałek wyrównujacy napedzany oddzielnym paskiem zebatym mozliwe ze ten hałas on powoduje, trzeba by osłuchać stetoskopem silnik i mozliwe ze coś sie dzieje z napedem pompy oleju, powodzenia
  • Poziom 1  
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    sprawdz najpierw te luzy, z tego co pisałeś to masz za małe, obejrzyj dokładnie klawiaturę może tam tkwi problem, jak masz mozliwość to zmierz ciśnienie sprężania musi być 9,5-12,5 bar ale najważniejsze jest by niewystepowała różnica pomiedzy cylindrami wieksza niż 1 bar,powodzenia

    Dodano po 2 [minuty]:

    dzięki za info o pomocy, w Zamościu byłem na TSWL, :) 35 lat temu , powodzenia
  • Poziom 1  
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    Teczniczna Szkoła Wojsk Lotniczych :) :),

    Dodano po 3 [minuty]:

    jak masz możność sprawdzić stroboskopem to 15 +- 2 st prze zwrotem
  • TermopastyTermopasty
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Przeszło przez moje ręce już kilka silników i zawsze zawory potrafiły hałasowac przy za dużych luzach, a przy mniejszych luzach wyciszały się. Jeśli masz hałas przy jakichś okreslonych obrotach silnika to raczej nie bedą to zawory. Przez analogię do mitsubishi gdzie silniki też maja wałki wyważające to złe ustawienie tych wałków potrafi dawać hałas od 3 tyś obr w górę.
    Chociaż wracając do zaworów to zależnie od konstrukcji połaczeń krzywka/dzwigienka/zawór przy dużym ich zużyciu luz mierzony szczelinomierzem może być zaniżony, nieprawdziwy. Wtedy najlepiej kombinować coś z czujnikiem zegarowym na regulowanym ramieniu.
  • Poziom 1  
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Włączę się do dyskusji. Wspomniałeś o przestawieniu zapłonu i że hałas się przesunął na inny zakres. Opiszę sytuację z którą się spotkałem w dwucylindrowym i dwusuwowym silniku do łodzi motorowej. Silnik po remoncie. Pierwsze odpalenie silnika na mazurach i nie wiadomo gdzie się kryć, hałas taki jakby się w nim beczka ze śrubami obracała. Oczywiście silnik do samochodu i do warsztatu który go remontował. Sezon urlopowy, zakład zamknięty i z powrotem na mazury. Wszystko sprawdzałem, wszystko niby w porządku, iskry są, paliwo jest, kąt wyprzedzenia i przerwy na świecach takie jak powinny być.
    Zwróciło moją uwagę to że jedna świeca miała troszeczkę ciemniejszy kolor niż druga. Zamiana świec nic nie dała. Dla eksperymentu zmniejszyłem przerwę na świecy na tym cylindrze z 0.7mm na 0.3mm i problem się skończył. Silnik dostał kopyto, odgłos pracy czyściutki. Wg mnie jedna cewka zapłonowa coś zaczęła szwankować i dawać niższe napięcie i w tym cylindrze nie za każdym razem był zapłon, to powodowało ten hałas. Wakacje i tak były udane, to był rok 1968.
  • Poziom 1  
  • Poziom 39  
    A czy nie jest to objaw spalania stukowego? Co do koloru świec (porcelanki) w megance i corolli nie wiem bo ich nigdy nie wykręcałem, ale w poldku na benzynie miały kolor bardzo jasnej kawy z mlekiem, a na gazie biały, no nie idealnie.
  • Poziom 1  
  • Poziom 39  
    Luźne zaworki raczej stukają stale tylko z różnym natężeniem, natomiast stukowe spalanie nie występuje stale, zależy od warunków jakie panują w danej chwili w komorze spalania.
  • Poziom 1  
  • Poziom 30  
    nie jestem aż tak głęboko zakopany w japończyki, ale być może jest niedrożny w 100% kanał olejowy na wałku rozrządu, nie są to zbyt duże średnice więc może tam tkwi przyczyna jeżeli regulowałeś zawory. A stuki zaworów, panewek, swozni tłoków, pierścieni są dosyć harakterystycznymi różniącymi sie dzwiękami.
    good luck.
    williams
  • Poziom 17  
    ..Przestań ustawiać ten zapłon na oko tylko sprawdź dokładnie np. stroboskopem jaki masz kąt wyprzedzenia zapłonu i czy przyspiesza przy zwiększeniu obrotów..ja stawiam tutaj jednak na stuki wynikające ze spalania detonacyjnego(stukowego), a kontrolka oleju to bedzie zapewne drugie uszkodzenie.Niestety spalanie stukowe bardzo źle wpływa na przyszłość układu korbowo-tłokowego więc jak jeździsz z tym już dość długo to przygotuj się na najgorsze..
  • Poziom 1  
  • Poziom 17  
    ..jakie jest wyprzedzenie na wysokich obrotach ?..
  • Poziom 1  
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    ..nie chce Ci nic wmawiać i nie posądzam Ciebie o kłamstwo tylko chce Ci pomóc ale Ty nie dajesz konkretnych odpowiedzi na zadane pytania..skoro jestes pewien że to nie zawory ani nie sprawa zapłonu to nie pozostaje nic innego jak remont motoru..a czy to sprawa dołu czy góry to już chyba mało ważne..przepraszam że Cie uraziłem ale lubie mieć wszystko przestawione czarno na białym :)..obiecuje że już sie nie będę wypowiadał na ten temat..życze powodzenia w naprawie.
  • Poziom 39  
    gromleon, nie denerwuj się na LAMBDA, bo on rzeczowo się pyta o to jakie jest wyprzedzenie na wysokich obrotach, ono się zmienia (zwiększa) w pewnym zakresie ze wzrostem obrotów. Spalanie stukowe nie wystąpi nawet na wysokich obrotach, jak silnik jest bez obciążenia. To tak dla wyjaśnienia.
    A teraz do meritum. Z tego co piszesz wygląda to na układ smarowania. Na zimnym silniku na początku zagrzechoce, bo nie ma jeszcze oleju, później cichnie, bo olej jest zimny, a więc gęsty i daje poduszkę (film) olejową, która jakby kasuje luzy. Hałas narasta ze wzrostem temperatury, bo olej staje się ze wzrostem temperatury rzadszy i szybciej odpływa nie dając tak grubej poduszki olejowej.
    Uwaga - raczej nie jeździłbym samochodem bez stwiedzenia przyczyny, bo można sprowokować większy remont silnika.
    Przyczyny:
    1 - pompa olejowa, mało prawdopodobne, ale..
    2 - zacięty regulator ciśnienia oleju,
    3 - lekko wyciśnięta zaślepka na którymś kanale olejowym,
    4 - wyrobione panewki (duże luzy).
    Zacząłbym od pomiaru ciśnienia oleju na zimnym oleju na wolnych i dużych obrotach oraz na ciepłym na wolnych i dużych obrotach. Na podstawie tych pomiarów można by wyciągnąć wstępne wnioski. Na podstawie pomiarów na zimnym oleju na podstawie moich doświadczeń z polskimi samochodami można wykluczyć regulator ciśnienia - jeżeli powyżej 1000 obr/min trzyma się na stałym i wymaganym przez producenta poziomie, to regulator jest w porządku. Co do pozostałych przyczyn to dopiero można je sprawdzić przy sekcji.
    Ja w swoich samochdach miałem częściowo wypchaną zaślekę na wale korbowym w maluchu (efekt niskie ciśnienie) i zacięty regulator ciśnienia oleju (na wysokich obrotach ciśnienie rosło 7atm i trzeciemu właścicielowi wyrwało zaślepkę też na wale korbowym.
    Tyloma doświadczeniami mogę się podzielić.
  • Poziom 32  
    witam, sprawdzałeś sondę lambda? możliwe że jest niesprawna i podaje info o zbyt bogatej mieszance, i silnik pracuje na b.ubogiej mieszance, dochodzi do miejscowych przegrzań i spalania stukowego, odłącz ja i sprawdż czy jest poprawa, zasilanie grzania 12V, info zwrotne 200-850mV, bogata mieszanka daje wysokie nap, uboga niskie, i chyba to jest ta przyczyna, powodzenia

    Dodano po 3 [minuty]:

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1060970.html, tutaj znajdziesz jakie powinna generować sygnały, jak masz osyloskopka to poogladasz jeszcze sobie
  • Poziom 1  
  • Poziom 39  
    Ja na Twoim miejscu nie zwlekałbym z pomiarem ciśnienia oleju i sekcją oraz remontem, bo tylko będzie droższy. Doraźnie możesz zmienić olej na olej o wyższej lepkości, ale nie wiem na ile zmniejszy hałas, ale na pewno nie usunie przyczyny.
  • Poziom 1  
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Przesłuchałem film, nieładnie to brzmi, ale to mi przypomina trochę historię z Mazur (ten hałas), o której wyżej pisałem. Tylko wtedy to grzechotanie było intensywniejsze i przez cały czas oraz narastało ze wzrostem obrotów i obciążenia. Skłaniałbym się do teorii, że nie regularnie pracują cylindry (wypadają zapłony), być może z tego powodu o czym wyżej pisałeś stroboskop się gubił.
    Na Twoim miejscu zmiejszyłbym przerwy na świecach przykładowo na 0.4-0.5mm i sprawdził jak będzie chodził. Nic to nie kosztuje, niczym nie grozi. Co zrobisz to już Twoja sprawa.
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    witam, kolego posłuchałem i tak zawory ładnie cykają wyraznie słychać na wolnych, te dzwieki to albo wypadanie zapłonów (jak wyglada stabilność na obrotach 3000rpm, nie falują?) lub spalanie stukowe, spowodowane chyba jednak niesprawną sondą, te )0,35V to na jakich obrotach miałeś? istnieje jeszcze mozliwość złego wysterowania przez przemienniki na wałku rozrządu i wypadanie zapłonów, dlaczego kolego gromleon odrzucasz spalanie stukowe, słychać charakterystyczne dzwonienie zaworów, zły punkt zapłonu?, niewłaściwa mieszanka, żle dobrana ciepłota świec, skoro po stetoskopie wykluczasz stuki mechaniczne (ja też nie słysze), a spalanie ubogiej mieszanki powoduje miejscowe przegrzania np, nagaru w komorze spalania, i niekontrolowany zapłon, a co do ew. innego silnika , nigdy nie masz pewności jaki stan np. układu korbowego?, cisnienie sprężania mozna zmierzyć i cisnienie oleju też i natej podstawie ocenić stan , mozna na pracujacym silniku wyłączać poszczególne cylindry i sprawdzać spadek obrotów i z tego wysnuc wniosek co do stanu silnika, ale nikt nie da gwarancji że silnik nie został"zmodyfikowany" do sprzedaży, jeszcze jedna uwaga, sondę lambda sprawdza się wstanie nagrzania, ja jednak stawiam na spalanie stukowe i tu próbowałbym szukac przyczyn tego odgłosu, sprawdż wszytkie czujniki sterowania momentem zapłonu, składem mieszanki, i spalniem tejże mieszanki, zastanawia i jakby utwierdza mnie jeszcze ten prawie biały kolor izolatora świec że mieszanka nie taka,powodzenia
  • Poziom 1  
  • Poziom 32  
    witam, troszke tak około 0,15V zawysokie jest na wolnych sygnał z sondy, powinien być około 0,2V, co do luzów troszke za mały ale to nie to, rozgrzej silnik niech sie włączy wiatrak, jak sie wyłączy zgaś silnik wykręć świece i zmierz ciśnienie sprężania 9,5-12,5 bar musi mieć, jak zawór sie niedomyka to bedzie prawie nic, ten czujnik musi byc czysty, powodzenia

    Dodano po 1 [minuty]:

    sprawdzałeś naprężacz wałka rozrządu?

    Dodano po 40 [sekundy]:

    paska rozrzadu ot pomyłka