Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

potężne spalanie lpg. BRC TECNO i silnik zetec 1.8 105PS...

17 Wrz 2008 16:25 5958 14
  • Poziom 13  
    witam.
    Mam problem jak w tytule. Samochód pali 18 litrów gazu po mieście na sto w obecnej chwili. Latem (niby teraz jest lato, hehe...) 15l. Natomiast na niedługiej nawet trasie, np dwa razy po 50Km to spalanie wynosi około 10l.
    Parownik jest stary i powoduje problemy z pracą silnika na gazie gdy układ chłodzący jest jeszcze nie zagrzany.
    Już klikałem nowy parownik na allegro ale wstrzymałem się do czasu uzyskania kilku porad tu na tym forum. Szczególnie liczę na komentarze osób, które miały tę wątpliwą przyjemność używania forda z silnikiem zetec i z gazem.
    Moje pytanie brzmi:
    "Czy montaż nowego parownika spowoduje znaczne zmiejszenie spalania w tym przypadku lub co można zrobić by to spalanie obniżyć".
    Dziękuję za odpowiedzi.
    P.S. Dodam, że samochód jezdzi na gazie bezproblemowo: trzyma obroty, nie dławi się, nie trzela etc. Spalanie benzyny jest takie: miasto - 10l na 100Km. Na trasie około 7l.
  • Poziom 10  
    jeżeli przejechałeś na parowniku przynajmniej 60 tys km
    to powineneś chociasz wymienić zestaw naprawczy parownika
    proponowałbym jednak nowy, zalerzy ile masz przejechane na tym parowniku
    wymian membram jest zalecana co 60 tys km przes producentów
    poniewasz są przegrzane i sztywne i nie pracują tak jak powinny
  • Poziom 13  
    niestety nie potrafię okreslic przebiegu reduktora.
    Kupiłem właśnie zestaw naprawczy BRC, za kilka dni dojdzie i po naprawie będę mógł tu napisać jakieś nowe fakty. A tymczasem czekam na różne sugestie gdzie by tu jeszcze zajrzeć. Może coś jest źle dobrane w dolocie rury gazowej do tego plastiku tam przed kolektorem...czemu to ssie takie ilości gaziwa???
  • Poziom 13  
    Był taki artykuł w Auto Świecie niedawno o instalacjach LPG. Wynikało z niego że po 80 tys. km należało by już wymienić części w reduktorze. Wg. testów spalanie bardzo się obniża po regeneracji reduktora.
  • Poziom 13  
    właśnie idzie zestaw naprawczy BRC, więc niebawem okaże się jak to jest...
  • Poziom 12  
    dołączę się pod ten temat z pytaniem.
    Otóż również mam forda escorta z silnikiem efi 1,6 16 v,
    autko niedawno kupione około miesiąc temu,jeździłem nim na gazie i średnie spalanie wychodziło mi 8-9 litrów gazu.
    Dodam iż samochód pali na benzynie i powyżej 2500 tyś. obrotów przełącza się sam na gaz.Problem pojawił się ostatnio a dokładnie ze spalaniem (14 litrów gazu) oraz przełączaniem z paliwa na gaz,kiedy przygazuję na paliwie to samochód zaraz po przełączeniu na lpg gaśnie i trzeba go kilka razy odpalać na nowo na paliwie żeby zaczął normalnie działać na gazie.I dodam iż problem spalania zaczął się w tym samym czasie co samochód zaczął mieć problem z przełączaniem na gaz.Co może być powodem tego?? Czy membrany rozwiążą ten problem?? Czy to wina jakiegoś sterownika???
  • Poziom 13  
    no i jak ta sprawa wygląda na dziś?
  • Poziom 17  
    radze kupic nowy parownik i napewno bedziesz miec juz spokuj z tym spalaniem i równą praca na wolnych obrotach przy dluszym przebiegu mebrana staje sie sztywna i nie pracuje jak powinna i samochód zostaje zalany na wolnych obrotach gazem co powoduje jego gasniecie i kłopot z powtórnym odpaleniem po jego zgasnieciu
  • Poziom 17  
    Nie wiem jak Wy,ale ja wolalbymmnowy parownik.Czesto w tych zestawach naprawczych sa twrdsze membrany i nie chodzi tak jkak powinno.Jakies badziewiarskiej gumy do trego uzywaja.
    Jezeli amsz zeteca co mysle,ze masz:)) to on ma 115 KM:))
  • Poziom 12  
    wymieniłem membrany spalanie gazu teraz wynosi okolo 9 litrów przy spokojnej jeździe.Po zapaleniu również niema problemu z przełączeniem sie na gaz.Silnik już nie gaśnie ale na gazie i tak całkiem równo nie pracuje, na benzynie chodzi ładnie.
  • Poziom 14  
    Matys88 napisał:
    wymieniłem membrany spalanie gazu teraz wynosi okolo 9 litrów przy spokojnej jeździe.Po zapaleniu również niema problemu z przełączeniem sie na gaz.Silnik już nie gaśnie ale na gazie i tak całkiem równo nie pracuje, na benzynie chodzi ładnie.


    Kłania Ci się kolego dobra diagnostyka układu zasilania oraz układu zapłonowego połączona z umiejętną regulacją sterownika gazu przy założeniu że Twa instalacja takową posiada o czy nie wspomniałeś w swych postach...
  • Poziom 12  
    jeśli na benzynie pracuje dobrze więc myślę że regulację tylko instalacji gazowej by przeprowadzić.Mówiąc że silnik nie pracuje równo niemam też na myśli że skacze z małych obrotów na duże aczkolwiek w porównaniu z pracą na beznzynie słychać jak by falowanie obrotów a na benzynie nie,po dodaniu lekko gazu już pracuje ładnie powyżej 1000 obrotów
  • Poziom 14  
    Spróbuj poeksperymentować z regulacją dawki gazu podczas gdy sinik pracuje na wolnych obrotach gdyż jak sam stwierdzasz silnik zaczyna pracować kulturalniej po lekkim uchyleniu przepustnicy co wskazuje na perturbacje w dostawie dawki gazu do kolektora przez system regulacyjny biegu jałowego....
  • Poziom 26  
    mialem okazje regenerowac reduktor brc.po regeneraci pracowal perfekcyjnie jednak zaznaczam ze wymiana membran bez odpowiedniej wiedzy i odpowiedniej precyzi montazu moze powodowac problemy z regulacja i eksploatacja.znam zaklad montujacy brc nie regenerujacy reduktorow ze wzgledu na niemoznosc ich puzniejszej prawidlowej regulaci(slowa wlasciciela)
  • Poziom 13  
    dariusz105 napisał:
    znam zaklad montujacy brc nie regenerujacy reduktorow ze wzgledu na niemoznosc ich puzniejszej prawidlowej regulaci(slowa wlasciciela)


    znany powszechnie brc tecno dał się łatwo zregenerować zestawem brc z allegro. Raz jedyny to robiłem i nie było to trudne. Po tej akcji były dwa duże plusy: na gazie auto było w stanie zapalić i jechać (nie zalecane, ale jednak) oraz paliło 2-3 litry gazu mniej w mieście.
    Polecam parowniki brc tecno do escortów, astr, mondeo i do wszelkich popularnych samochodów o mocy do 115 koni. Po gazowych doświadczeniach z silnikami 16V typu zetec i ecotec już teraz wiem, że w nich spalanie będzie zawsze wysokie. Najlepiej na gazie chodzą zwykłe motory 8V. Tyle, że to już leciwe roczniki...