Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Actros 1840 usterki - WIS 2006

17 Wrz 2008 19:34 13646 20
  • Poziom 10  
    Wyświetlają mi się takie usterki:

    SIL 00306
    SIL 01014
    PSM 12222

    Prosiłbym bardzo o pomoc co one oznaczają?
    Mam zainstalowany i działający program WIS 2006 ale niestety nie umiem go obsługiwać, więc bym sam sprawdził ale nie potrafię?
    Czy mógłby ktoś od razu mi napisać, gdzie wpisuje się tam te błędy, żebym na przyszłość sam mógł zdiagnozować te błędy?
  • Poziom 10  
    Patrze że nikt tu nie zagląda ale naprawde mi zależy, byłbym bardzo wdzięczny za pomoc, a jeżeli ktoś mnie nauczy jak wrzucać te błędy do programu to będę mógł pomagać również innym użytownikom tego forum którzy mają mercedesy. Niech mi ktoś pomoże.
  • Spec od Mercedesów
    Pisałem już nie raz - Actrosy "idą" już w trzeciej serii i "1840" NIE MÓWI NIC...
    SIL dotyczy siedzenia - najprawdopodobniej jest to siedzenie ISRI ze sterownikiem elektronicznym.
    PSM to moduł zarządzający różnym osprzętem dodatkowym - np. przystawką odbioru mocy.

    Odnośnie szukania błędów: z lewej strony (w grupach) zaznaczasz grupę 00.19.
    W kolumnie z prawej strony stawiasz "ptaszka" przy słowie "diagnostyka" - potem klikasz "szukaj".
  • Poziom 11  
    przepraszam że na tym forum pisze ale o hamulcu górskim jest zablokowane a padł mi hamulec silnikowy po wymianie sprzęgła i nie wyświetla mi żadnego błędu tempomat działa tylko na wolnych obrotach a jak już wrzucę bieg i następny to wtedy ani tempomat ani hamulec silnikowy nie działają proszę o pilna pomoc co może być
    mercedes actros 1840 99r v6 jak coś może podać vin jak będzie potrzebny z góry dziękuje
  • Spec od Mercedesów
    kleban napisał:
    przepraszam że na tym forum pisze ale o hamulcu górskim jest zablokowane a padł mi hamulec silnikowy po wymianie sprzęgła i nie wyświetla mi żadnego błędu tempomat działa tylko na wolnych obrotach a jak już wrzucę bieg i następny to wtedy ani tempomat ani hamulec silnikowy nie działają proszę o pilna pomoc co może być
    mercedes actros 1840 99r v6 jak coś może podać vin jak będzie potrzebny z góry dziękuje


    Dłuższe zdania (takie na kilka stron) też umiesz pisać?

    kleban napisał:
    przepraszam że na tym forum pisze ale o hamulcu górskim jest zablokowane a padł mi hamulec silnikowy


    To co w końcu padło???

    Po wymianie sprzęgła należy wprowadzić nowe parametry grubości okładzin do sterownika. W tej chwili sterownik zgłupiał, bo nie wie dokładnie czy sprzęgło jest rozłączone czy nie (inna grubość okładzin- inny punkt "zabierania") Trzeba przeprowadzić procedurę "nauczania sprzęgła" Inaczej się to przeprowadza przy skrzyni manualnej, a inaczej przy "joysticku" (system EPS)
    OCZYWIŚCIE JEDNAK TEJ INFORMACJI NIE MA... :|
  • Poziom 11  
    działa czasowe włanczanie biegów ale na początku po wymianie sprzegła nie działało . nie działa podczas jazdy tempomat i góral . tempomat działa tylko na postoju i do 800 obrotów mam joystick jak coś jeszzcze trrzeba to napisze co mam zrobić i jak ????
  • Spec od Mercedesów
    kleban napisał:
    działa czasowe włanczanie biegów


    A co to takiego?
    Zacząć trzeba od tzw. nauczania skrzyni biegów.
    Procedurę opisywałem - chyba Koledze nie działa wyszukiwarka...
  • Poziom 11  
    ja gdzieś znalazłem ale nie patrzyłem kto to dodał.
    a po na uczeniu skrzyni co trzeba zrobić dalej??

    Dodano po 4 [minuty]:

    W zbiornikach musi być pełne ciśnienie robocze.
    1.Wyłącz zapłon i zaciągnij hamulec pomocniczy
    2.Wciśnij do oporu pedał sprzęgła i przytrzymaj
    3.Naciśnij oba boczne przyciski na lewarku i trzymaj je naciśnięte przez cały czas
    nauczania.
    4.Włącz zapłon. Zaczną migać strzałki półbiegów
    5. Jak zacznie migać "N" uruchom silnik
    6. Po pierwszym dźwięku (w nowszych Actrosach jest to stuk z głośnika, w starszych stuk
    z "trzaskadełka" w lewarku) zwolnij sprzęgło.
    7.Po następnym dźwięku znowu wciśnij sprzęgło
    8.Po następnym zwolnij sprzęgło - Sterownik w ten sposób odczytuje prędkości obrotowe
    wałków na poszcz. biegach i na tej podstawie identyfikuje skrzynię.
    Dalej po dźwięku zwalniamy i wciskamy sprzęgło aż:
    9.Po zakończeniu procedury wskazanie "N" zapali się na stałe.
    Jeżeli procedura zostanie przerwana (wskutek niedopełnienia warunków lub usterki skrzyni)
    na wyświetlaczu pojawi się błąd. Należy go zanotować,
    gdyż błędy generowane w procesie nauczania nie zostają zarejestrowane w pamięci sterownika.



    to może jest to nauczanie skrzyni biegów i co dalej musze zrobic
  • Spec od Mercedesów
    kleban napisał:
    ja gdzieś znalazłem ale nie patrzyłem kto to dodał.

    to może jest to nauczanie skrzyni biegów i co dalej musze zrobic


    Nauczanie jest lekiem samo w sobie; w czasie procedury sterownik uczy się zakresów działania poszczególnych sensorów (m. in. sprzęgła!) a także po uruchomieniu silnika porównuje prędkości obrotowe wałków w skrzyni co pozwala określić wielkość i rozmieszczenie przełożeń a tym samym typ skrzyni.

    Tempomat oraz hamulec silnikowy MUSZĄ mieć prawidłowe dane o zamknięciu i otwarciu sprzęgła do prawidłowego działania.
  • Poziom 11  
    Zrobiłem nauczenie szkrzyni biegów ale nie mogłem się ruszyc dziś więc sprawdze jutro czy to działa . Jak patrzyłem siłownik górala to chyba powinienem ręką go ruszyć (tak bynajmniej było w ategu) a tu niestety niechce nawet drgnąć. A przed wymianą sprzęgła chodził . Więc moim zdaniem nie powinien tak szybko zardzewieć??
  • Poziom 11  
    Nauczanie jest lekiem samo w sobie

    Dodano po 1 [minuty]:

    wielkie dzięki to jest ŚWIĘTA racja.
    Niezły z ciebie magik w mercach jeszcze raz wielkie dzięks
  • Poziom 11  
    Jeszcze jedno kolego pytanie teraz chodzi o mercedesa atego , (1523 czy1525) dokładnie nie pamiętam z 1999 roku .
    U kumpla wyskoczył błąd FR 1 7070 , jak wywnioskowałem jest to (nienauczenie pedału gazu) . tam kolego nie mam joysticka. Więc prosiłbym o pomoc bo w poniedziałek musi jechać za granice . Jak i czy da się to nauczyć czy coś tam jest do wymiany kolego??

    Dodano po 1 [minuty]:

    ja trzeba vin to mogę podać
  • Spec od Mercedesów
    Można to nauczyć z poziomu klawiatury na liczniku (pojawia się napis "FR LEARN") - jednak tak z pamięci tej procedury nie podam. W każdym razie auto z tego powodu na drodze nie zostanie :)
  • Poziom 11  
    Wiec kolego jak byś mógł to napisać to bym był bardzo wdzięczny. Bo to byśmy w trasie zrobili bo przy okazji tego błędu towarzyszy brzęczenie przy uruchamianiu i jakieś 5 minut po starcie silnika, a potem się uspokaja i pali się czerwona kontrolka oraz kod błędu. Wiesz trochę to jest wkurzające więc proszę o pomoc szanownego kolegi.
  • Poziom 12  
    Nauczanie faktycznie jest lekiem samo w sobie i kolega Gerri jest naprawdę specem jakich mało :)
  • Poziom 1  
    Witam,
    Mam taki malutki problem ze sprzeglem, a widac, ze Kolega Gerri ma niesamowita wiedze w tym temacie. To korzystajac z okazji chcialbym to wykorzystac.
    Actros to 2546 z 2005r skrzynia to joystik, kod bledu to Gs17 i Gs 22.
    Problem powstal po wymianie sprzegla. Samochod przejechal jakies 1000 km, poczym sprzeglo przestalo dzialac. Pedal sprzegla jest miekki i biegi nie wskakuja.
    Jestem w angielskim serwisie i od dwoch dni z tym walcza i nie wiedza co zrobic, zeby bylo dobrze.
    Bylo robione "nauczanie skrzyni" i wlasnie po takim nauczaniu wyskakiwaly w/w bledy.
    Mechanicy wymyslili, ze zmienia wspomaganie sprzegla, ale nie wiem(i chyba oni tez nie) czy to pomoze.
    Prosilbym o mozliwa pomoc.
    Ps: Po ponownej probie nauczania wyskakuje blad Gs 31 i wszystko konczy sie na mrygajacych strzalkach polowek.

    Pozdrawiam webster303sqn
  • Spec od Mercedesów
    webster303sqn napisał:

    Jestem w angielskim serwisie i od dwoch dni z tym walcza i nie wiedza co zrobic, zeby bylo dobrze.
    Mechanicy wymyslili, ze zmienia wspomaganie sprzegla, ale nie wiem(i chyba oni tez nie) czy to pomoze.


    No to niech nie myślą, tylko niech zrobią byle co - zawsze to będzie lepsze od siedzenia i myślenia :D

    Na przykład można wyjąć wzmacniacz (siłownik) sprzęgła i poprzez powstały otwór stwierdzić, czy nie wypięły się czasem widełki z łożyska wyciskowego (taką możliwość sprawdziłbym w pierwszej kolejności) Wyjęcie tego elementu to kilkanaście minut roboty! A oni siedzą i myślą...
    Nawet po wypięciu całej elektroniki - jeżeli jest powietrze w układzie i hydraulika sprzęgła jest odpowietrzona - to pedał MUSI być normalny.
    Jeżeli sprzęgło nie będzie prawidłowo załączać i rozłączać to w czasie nauczania mogą pojawiać się błędy wtórne - niekoniecznie mające związek z wyskakującymi kodami.

    Jedynie kod 31 sugeruje, że "nie ma zezwolenia od sprzęgła".
    I od tego należy zacząć.
  • Poziom 11  
    Gerry bardzo bym prosił o ten , opis nauczania pedału gazu do mercedesa atego jak byś mógł oczywiście. My już jesteśmy w dom więc byśmy się trochę porobili jego. Z góry wielkie dzięks.
  • Poziom 12  
    Witam serdecznie i proszę o pomoc. Mam jechać w poniedziałek a w Actrosie wyskoczyło BS 2 7364 - model 2540 z '99r wersja 3-osiowa. Prawie napewno coś z wspólnego z hamulcami, jakby działały na 50%. Z góry dzięki za wskazówki, a jeszcze większe za dokładny opis kodu. Pozdrawiam
  • Spec od Mercedesów
    BS 7364 - zakłócona wymiana danych na szynie CAN układu hamulcowego.

    Dodano po 3 [minuty]:

    kleban napisał:
    Gerry bardzo bym prosił o ten , opis


    Przejrzałem program serwisowy WIS, jednak opisu nie znalazłem. Wszędzie każą programować przy pomocy komputera serwisowego (bo to program dla serwisantów, a nie "podręcznik naprawy bez korzystania z usług ASO" :D )

    Pamiętam, że opis był w instrukcji obsługi pojazdu.
  • Poziom 12  
    Jak byś mógł opisać gdzie tą szynę znaleść to może coś wykombinuje, ten kod wyskoczył po całonocnej ulewie, więc może tylko woda gdzieś wpadła gdzie nie powinna i robi ten bałagan, ewentualnie przełożę do sprawdzenia z drugiego prawie identycznego. Dzięki i pozdrawiam.