Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pomysł na ćwiczenie

Różol84 03 Mar 2004 09:17 1146 9
  • #1 03 Mar 2004 09:17
    Różol84
    Poziom 9  

    Mam sprawe:) Mógłby mi ktoś napisać jakieś ciekawe ćwiczenia na pracownie. W ćwiczeniach tych mają brać udział generator astabilny (na bazie dwóch 74121), licznik modulo (z możliwością regulacji od 1 do 15) i testery diodowe. W waszych pomysłach na ćwiczenie mogą się znaleźć jakieś inne układy -byle by były w nich wykorzystane jakieś z tych wymienionych wyżej przeze mnie. Chętnie widziane schematy waszych pomysłów a także opracowenie, przebieg ćwiczenia, pomysł na pomiary, cele ćwiczenia itd. Im wiecej tym lepiej!!!. Z góry wszystkim dzięki!

    0 9
  • #2 03 Mar 2004 10:22
    andrzej55
    Poziom 34  

    A ja sobię pooglądam telewizję :D :D

    0
  • #3 03 Mar 2004 10:38
    tarnowski
    Poziom 22  

    rozol 84. Tak trzymaj ,jeszcze zapisz się do jakiejś partii. Kariera pewna......

    0
  • #4 03 Mar 2004 12:28
    fantom
    Poziom 31  

    :arrow: rozol
    Ja mam dla ciebie propozycje:Zrob to wszystko sam a jak nie bedziesz czegos pewny to wrzuc to na elektrode.Nie licz chlopie na jelenia bo takich to sie w lesie szuka :lol:

    0
  • #5 03 Mar 2004 21:18
    Różol84
    Poziom 9  

    Dobra nikt nie musi mi nic wielce robić.
    Myślałem tylko, że tutaj na elektrodzie są jacyś eksperci którzy wiedza do jakich ćwiczeń można zastosować generator astabilny na 74121, liczniki modulo i testery.
    Sam już wpadłem na kilka pomysłów ćwiczeń!!!
    Myślałem, że tutaj też ktoś coś umie wymyslić.
    Wcale nie potrzebuje żadnych schematów ani jakiś opracowań bo to w sumie sam umiem zrobić.

    Potrzebuje tylko jakieś fajne pomysły i to wszystko, chyba że tutaj się nikt na tym nie zna.

    0
  • #6 03 Mar 2004 21:23
    fantom
    Poziom 31  

    rozol84 napisał:
    Chętnie widziane schematy waszych pomysłów a także opracowenie, przebieg ćwiczenia, pomysł na pomiary, cele ćwiczenia itd. Im wiecej tym lepiej!!!. Z góry wszystkim dzięki!


    Czy to ja czy ty nie umiem czytac ? Jak myslisz ze wezmiesz tu kogos na ambicje takimi gatkami to sie grubo mylisz.Tu kazdy ma swoja robote ktora musi zrobic i nie bedzie nic robil za nikogo.Moze cos najwyzej pomoc lub doradzic.

    0
  • #7 03 Mar 2004 22:46
    Różol84
    Poziom 9  

    Nie widzisz powyżej co napisałem.
    Mi chodzi tylko o jakiś pomysł na ćwiczenie i to wszystko, w pompie mam reszte.
    Chodzi tylko o pomysł. W ogóle to to forum nazywa się Układy elektroniczne - pomysły i problemy, więc myslałem że na jakiś pomysł ktoś wpadnie.

    Chodzi tyllko o pomysł i zastosowanie w ćwiczeniach generatora astabilnego i liczników modulo (do 15) nic więcej mi nie trzeba.

    A tak w ogóle to z tymi schematami co pisałem że chce to nie było do Ciebie żebyś mi coś napisał (przecież wiem że nie masz czasu na pierdoły)
    Czasem jednak ktoś robi tego typu ćwiczenia i gdyby był chętny to by mi pomógł na dany problem a tak to tylko psujesz atmosfere. Jak nie masz czasu i nic nie wiesz na ten temat to sie lepiej nie odzywaj... bo może ktoś cos wie na dany problem i może napisze. A jak nie to trudno.

    0
  • #8 04 Mar 2004 11:19
    tarnowski
    Poziom 22  

    razol84- Propozycja jest taka: Zmień formę pytania.Napisz co sam wymyśliłeś , jaką wykonałeś pracę i spytaj wtedy co jeszcze komuś przychodzi do głowy na w/w temat. Powinno dać efekt :)

    0
  • #9 06 Mar 2004 22:05
    Różol84
    Poziom 9  

    Miałem napisać mój pomysł na ćwiczenie z zastosowaniem jakiś z elementów (74121, 7493, 7490) to pisze:

    Ćwiczenie, które można wykonać z udziałem 74121:
    W ćwiczeniu można badać czas trwania impulsu generowanego przez 74121 w zależności od różnych wartości R i C (zewnętrznych).

    Mozna wykonać pomiar czasu trwania tego impulsu przy pomocy oscyloskopu albo przy pomocy multimetru (mierząc czas trwania wysokiego stanu logicznego stoperem).

    Uzyskane wyniki pomiarów czasu trwania impulsu generowanego można porównać z teoretycznym czasem trwania tego impulsu wynikajacym ze wzoru: t=C·R·ln2 (gdzie logarytm naturalny z 2 =0,69) i wyciągnąć mozna odpowiednie wnioski.

    Ktoś może wpadł na jakieś inne ćwiczenia z zasosowaniem w/w elementów.

    0
  • #10 07 Mar 2004 14:10
    fantom
    Poziom 31  

    No widzisz i od razu lepiej.Mozesz jeszcze dorzucic pomiar czasu narastania i opadania za pomoca oscyloskopu.Dla malych czestotliwosci powinno byc bez problemu.Mozesz zbadac wplyw dokladnosci uzytych elementow zewnetrznych na stabilnosc i wartosc czestotliwosci.Mozesz zbadac przy jakim napieciu i warunkach na poszczegolnych wejsciach uklad sie zalacza i wyciagnac z tego odpowiednie wnioski.Zbadac sam przerzutnik bez ukladu generatora.Chyba wszystko co mi przyszlo do glowy. :lol:

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo