Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pomysł na ćwiczenie

Różol84 03 Mar 2004 09:17 1191 9
  • #1 03 Mar 2004 09:17
    Różol84
    Poziom 10  

    Mam sprawe:) Mógłby mi ktoś napisać jakieś ciekawe ćwiczenia na pracownie. W ćwiczeniach tych mają brać udział generator astabilny (na bazie dwóch 74121), licznik modulo (z możliwością regulacji od 1 do 15) i testery diodowe. W waszych pomysłach na ćwiczenie mogą się znaleźć jakieś inne układy -byle by były w nich wykorzystane jakieś z tych wymienionych wyżej przeze mnie. Chętnie widziane schematy waszych pomysłów a także opracowenie, przebieg ćwiczenia, pomysł na pomiary, cele ćwiczenia itd. Im wiecej tym lepiej!!!. Z góry wszystkim dzięki!

    0 9
  • #2 03 Mar 2004 10:22
    andrzej55
    Poziom 34  

    A ja sobię pooglądam telewizję :D :D

    0
  • #3 03 Mar 2004 10:38
    tarnowski
    Poziom 22  

    rozol 84. Tak trzymaj ,jeszcze zapisz się do jakiejś partii. Kariera pewna......

    0
  • #4 03 Mar 2004 12:28
    fantom
    Poziom 31  

    :arrow: rozol
    Ja mam dla ciebie propozycje:Zrob to wszystko sam a jak nie bedziesz czegos pewny to wrzuc to na elektrode.Nie licz chlopie na jelenia bo takich to sie w lesie szuka :lol:

    0
  • #5 03 Mar 2004 21:18
    Różol84
    Poziom 10  

    Dobra nikt nie musi mi nic wielce robić.
    Myślałem tylko, że tutaj na elektrodzie są jacyś eksperci którzy wiedza do jakich ćwiczeń można zastosować generator astabilny na 74121, liczniki modulo i testery.
    Sam już wpadłem na kilka pomysłów ćwiczeń!!!
    Myślałem, że tutaj też ktoś coś umie wymyslić.
    Wcale nie potrzebuje żadnych schematów ani jakiś opracowań bo to w sumie sam umiem zrobić.

    Potrzebuje tylko jakieś fajne pomysły i to wszystko, chyba że tutaj się nikt na tym nie zna.

    0
  • #6 03 Mar 2004 21:23
    fantom
    Poziom 31  

    rozol84 napisał:
    Chętnie widziane schematy waszych pomysłów a także opracowenie, przebieg ćwiczenia, pomysł na pomiary, cele ćwiczenia itd. Im wiecej tym lepiej!!!. Z góry wszystkim dzięki!


    Czy to ja czy ty nie umiem czytac ? Jak myslisz ze wezmiesz tu kogos na ambicje takimi gatkami to sie grubo mylisz.Tu kazdy ma swoja robote ktora musi zrobic i nie bedzie nic robil za nikogo.Moze cos najwyzej pomoc lub doradzic.

    0
  • #7 03 Mar 2004 22:46
    Różol84
    Poziom 10  

    Nie widzisz powyżej co napisałem.
    Mi chodzi tylko o jakiś pomysł na ćwiczenie i to wszystko, w pompie mam reszte.
    Chodzi tylko o pomysł. W ogóle to to forum nazywa się Układy elektroniczne - pomysły i problemy, więc myslałem że na jakiś pomysł ktoś wpadnie.

    Chodzi tyllko o pomysł i zastosowanie w ćwiczeniach generatora astabilnego i liczników modulo (do 15) nic więcej mi nie trzeba.

    A tak w ogóle to z tymi schematami co pisałem że chce to nie było do Ciebie żebyś mi coś napisał (przecież wiem że nie masz czasu na pierdoły)
    Czasem jednak ktoś robi tego typu ćwiczenia i gdyby był chętny to by mi pomógł na dany problem a tak to tylko psujesz atmosfere. Jak nie masz czasu i nic nie wiesz na ten temat to sie lepiej nie odzywaj... bo może ktoś cos wie na dany problem i może napisze. A jak nie to trudno.

    0
  • #8 04 Mar 2004 11:19
    tarnowski
    Poziom 22  

    razol84- Propozycja jest taka: Zmień formę pytania.Napisz co sam wymyśliłeś , jaką wykonałeś pracę i spytaj wtedy co jeszcze komuś przychodzi do głowy na w/w temat. Powinno dać efekt :)

    0
  • #9 06 Mar 2004 22:05
    Różol84
    Poziom 10  

    Miałem napisać mój pomysł na ćwiczenie z zastosowaniem jakiś z elementów (74121, 7493, 7490) to pisze:

    Ćwiczenie, które można wykonać z udziałem 74121:
    W ćwiczeniu można badać czas trwania impulsu generowanego przez 74121 w zależności od różnych wartości R i C (zewnętrznych).

    Mozna wykonać pomiar czasu trwania tego impulsu przy pomocy oscyloskopu albo przy pomocy multimetru (mierząc czas trwania wysokiego stanu logicznego stoperem).

    Uzyskane wyniki pomiarów czasu trwania impulsu generowanego można porównać z teoretycznym czasem trwania tego impulsu wynikajacym ze wzoru: t=C·R·ln2 (gdzie logarytm naturalny z 2 =0,69) i wyciągnąć mozna odpowiednie wnioski.

    Ktoś może wpadł na jakieś inne ćwiczenia z zasosowaniem w/w elementów.

    0
  • #10 07 Mar 2004 14:10
    fantom
    Poziom 31  

    No widzisz i od razu lepiej.Mozesz jeszcze dorzucic pomiar czasu narastania i opadania za pomoca oscyloskopu.Dla malych czestotliwosci powinno byc bez problemu.Mozesz zbadac wplyw dokladnosci uzytych elementow zewnetrznych na stabilnosc i wartosc czestotliwosci.Mozesz zbadac przy jakim napieciu i warunkach na poszczegolnych wejsciach uklad sie zalacza i wyciagnac z tego odpowiednie wnioski.Zbadac sam przerzutnik bez ukladu generatora.Chyba wszystko co mi przyszlo do glowy. :lol:

    0