Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalWork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus 1,8TDDI 1999r- miga kontrolka świec żarowych

szatz 15 Paź 2008 12:43 63432 62
  • #31
    szatz
    Poziom 25  
    :arrow: marci_n , barbiq , 122 - dzięki za trafną diagnozę ( punkty przyznane ). Cieszę się że obeszło się bez komputerowej diagnozy. Po rozebraniu potencjometru pedału gazu okazało się że mój potencjometr wygląda identycznie jak u barbiqa - te same ścieżki są wytarte . U mnie na liczniku mam 184 tys. dlatego zdecydowałem sie na zakup nowego pedału za 353 zł w serwisie Forda - może poprawili i starczy na dłużej .
    Tematu nie zamykam bo może znajdą się i inne dolegliwości pod tym samym tematem.
    Jeszcze raz dziekuje za pomocne informacje :D - znów cieszę się swoim autem
  • MetalWork
  • #32
    szakal8
    Poziom 10  
    powiem tak na 100 procent pedal gazu pociesze cie kosztuje kolo500zl.
  • #33
    barbiq
    Poziom 13  
    kosztuje dokładnie 353zł + przesyłka ;)

    http://www.abcford.pl/Pages/ProductView.aspx?p=598&c=&s=
    ---------------------------------------------
    tak przy okazji...zakupiłem (jak pamiętacie) używany pedał od anglika i przełożyłem środek (bo inne mocowania i sama wajcha) ale dobrze było tylko przez jakiś czas, bardzo krótki czas, usterka powróciła!
    przegrzebałem całą instalację i wszystko okej! postawiłem więc na pedał, zamówiłem nowy i to był strzał w 10kę!!Do dziś chodzi bez problemu i nawet jak mam wolną chwilę to wsiadam w niego i dręczę go (focusa) po podwórku i wszystko w najlepszym porządku :D
    KU PRZESTRODZE KUPUJĄCYM PEDAŁ OD ANGLIKA...
    zanim kupicie upewnijcie się że jest z pewnego źródła, nie od handlarza oszusta!! a jeśli już macie urzywkę to dogadajcie ewentualny zwrot "szczęśliwemu" Panu złomiarzowi ;)
    życzę powodzenia wszystkim majsterkowiczom :)

    szatz - cieszę się że mogłem Ci pomóc i mam nadzieję że baaaaardzo długo będziesz się cieszył się swoją sprawną foczką :)
  • #34
    szatz
    Poziom 25  
    Tyle właśnie zapłaciłem za ten pedał + dojazd do serwisu z częściami. Po wymianie jazda to czysta przyjemność. Nowy pedał nieco się różni od oryginału ale pocieszam się że może jest poprawiony i wystarczy na dłużej .
  • #35
    Robert_1
    Poziom 2  
    Witam!
    Ja również mam forda focusa ale 1.8 tdci z 2002r. Czasami też zapala mi się kontrolka świec żarowych. Z przeczytanych postów wynika, ze przyczyną jest pedał gazu? O ile dobrze rozumiem
    Robert
  • MetalWork
  • #36
    122
    Poziom 13  
    Kolego Robert_1 napisz czy masz takie same objawy ,czyli jak zapali sie kontrolka od swiec to silnik wchodzi w tryb awaryjny i ma tylko wolne obroty czy może masz inne objawy.
  • #37
    jaromajsterek
    Poziom 11  
    Witam
    Mam Focusa 1.8 TDCI z 2003r po zagrzaniu zapala się kontrolka świec żarowych i silnik gaśnie, po ostudzeniu nie zawsze od razu odpala ma przejechane 259000 serwis stwierdził że jest uszkodzona pompa wtryskowa i naprawa z gwarancją wyniesie około 8000.00zł wtryski mają 4 miechy poprzedni właściciel zmienił w serwisie
  • #39
    szatz
    Poziom 25  
    Pompę uzywaną do tego modelu kupisz z gwarancją na sprawdzenie za ok.1000zł. Ta naprawa w serwisie za 8000zł to rozbój w biały dzień , a o gwarancji zapomnij bo zawsze mogą powiedzieć że pompa uszkodziła się z twojej winy bo paliwo było z domkieszką opału lub innego świństwa , albo za późno wymieniłeś filtr , albo ......
    Za 8000 zł możesz kupić drugiego focusa z małym przebiegiem po jakiejś kolizji drogowej i bedziesz miał części do swojego i na sprzedaż.
  • #40
    jaromajsterek
    Poziom 11  
    Kupiłem używaną pompę bez gwarancji i ją rozebrałem /pracowała w innym silniku ale głośno szumiała/na szczęście tłoczki są ok jest tylko uszkodzone łożysko jutro wymontuję pompę z samochodu i się zobaczy co się da zrobić, może z dwóch jedną poskładam :D

    Mam zamiar kupić Interfejs FORD z kodowaniem wtrysków z http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=39 czy ktoś testował??
    może będzie pomocny w naprawie bo zdziercom z serwisu nie dam zarobić.
  • #41
    jaromajsterek
    Poziom 11  
    Dosyć ciekawie się demontuje pompę wtryskową trzeba zdemontować rozrząd i na kółku wałka rozrządu brak klina ale przynajmniej jest wycięcie z tyłu wałka do ustawienia ,dekiel łańcucha rozrządu nie ma kołków prowadzących ciekawie jak go później ustawię w /znowu tokarka pójdzie w ruch/ fajnie się rozbiera ale kto to poskłada... Nie wiem czy komuś się przyda dokładniejszy opis ze zdjęciami jak się zabrać za rozbieranie pompy a później za składanie, dodam że w tej pompie brak jest elektroniki na zewnątrz jest zawór regulujący ciśnienie i czujnik.
  • #42
    jaromajsterek
    Poziom 11  
    W mojej pompie troszkę ciasno chodziły tłoczki poprzekładałem troszkę części i poskładałem po odpowietrzeniu ładnie odpalił a po chwili coś niepokojąco głośno zaklekotało ciekawe co??
  • #43
    WITEK1952
    Poziom 28  
    Witam serdecznie. Nie wiem po co tyle zgadywania. Jak byś zmieniał wszystko w/g sugestii to najpierw powinieneś załatwić pożyczkę. Jak nie chcesz wydawać na serwis to kup sobie prosty skaner błędów z CAN. Sam kupiłem taki za 79 zł i porównywałem z orginalnym Techem 2. Błędy wyświetla te same( sprawdzałem a Oplu Astrze G) skasować też można. Jak na prostą diagnozę od biedy wystarczy. Pozdrawiam.
  • #44
    jaromajsterek
    Poziom 11  
    Czy za pomocą tego skanera mogę odczytać parametry rzeczywiste tj. najbardziej mi chodzi o ciśnienie pompy wtryskowej bo po poskładaniu dobrze było by sprawdzić czy jest prawidłowe
  • #45
    bariusz
    Poziom 1  
    mam podobny problem focus 1,8 tdci kontrolka miga auto traci moc po ponownym zapaleniu jest o.k
  • #46
    szatz
    Poziom 25  
    A jaki masz rocznik i aktualny przebieg ?
  • #47
    lktlktlkt
    Poziom 2  
    Witam,
    pozwolę sobie odświeżyć temat, ale naszła mnie taka myśl. Jeden z Kolegów zamieścił tam zdjęcie, na którym widać uszkodzone ścieżki - czy jest możliwość pomierzenia tego w jakiś sposób? pytam, bo może dałoby się to reanimować poprzez naklejenie nowej ścieżki (miedź z laminatów do płytek odchodzi, jak ją się odpowiednio przegrzeje)? wytrawić coś przypominającego oryginał i spróbować wkleić. ewentualnie jakieś grafity w sprayu czy coś?
  • #48
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Chłopie, to są ścieżki oporowe, nic nie zdziałasz.
  • #49
    lktlktlkt
    Poziom 2  
    mi chodziło o to, jakiego rzędu są te opory. już nieważne. dzięki za odpowiedź.
  • #50
    lecnem69
    Poziom 2  
    Witam wszystkich zainteresowanych.

    Jakieś 2000 km temu miałem problem z pedałem gazu, nie wymieniłem, wystarczyło spryskać piny "kontakt sprayem".
    Teraz Focusik stoi u mechanika od 3 tygodni po wykryciu uszkodzenia sterownika pompy.

    Dlaczego 3 tygodnie?
    Po naprawie sterownika za 330PLN + (80PLN Kurier) (nie polecam naprawy) przejechałem 80km i znowu STOP.
    Sterownik na gwarancji pojechał znowu kurierem (80PLN - dwie strony),
    Po ponownym zamontowaniu naprawianego sterownika autko nawet nie zagadało.

    Po poinformowaniu pseudo serwisu od sterownika usłyszałem że zwrócą mi kase za naprawę i że już go nie będą naprawiać bo powinienem wymienić zawór sterowania ciśnienia w pompie.

    Teraz pompa vp44 pojechała do serwisu BOSCH-a, koszt 2000PLN (nowy sterownik + zawór)

    UWAGA!!! UWAGA!!!

    MOJE PYTANIE BRZMI NASTĘPUJĄCO:

    Czy uszkodzony potencjometr może uszkodzić STEROWNIK, ZAWÓR albo POMPĘ wtryskiwaczy?
    Czy komuś z was przytrafiła się awaria Pompy z wcześniejszymi problemami z pedałem gazu i migającą kontrolką świec.
  • #51
    pit1976
    Poziom 15  
    naprawa sterownika min.500 pln,potencjometr nie może uszkoadzić pompy
  • #52
    lecnem69
    Poziom 2  
    Czy źle naprawiony sterownik może uszkodzić komputer
  • #53
    pit1976
    Poziom 15  
    skoro masz pompę po regeneracji i nowy sterownik to motor nie zagada bo immo masz zblokowane,należy sparować nowy sterownik z ecu silnika.
    Jak się zachowuje dioda od immo?
  • #54
    lecnem69
    Poziom 2  
    nowy sterownik powinien się powiązać z immo
  • #55
    lecnem69
    Poziom 2  
    Moja Foczka już śmiga.
    1000km i ok mam nadzieję że już koniec niespodzianek.
    Pompa oczywiście była źle zregenerowana chociaż FIRMA się do tego nie przyznała i dopłaciłem za kuriera, po powrocie z serwisu autko zagadało.
    Kosztorys:
    regeneracja Pompy vp44- 2000zł (www.vp44.pl)
    kurier - 150zł
    uszczelka pompy z takim rantem - 150zł ASO
    mechanik - 700zł

    Ps. Całkowicie odradzam naprawę samego sterownika, to strata czasu a jeszcze ile nerwów. Na sam sterownik straciłem 5 tygodni użerania z uprzejmym panem z RUMI Electric-Service - T R A G E D I A !!!
    KOSZT NAPRAWY STEROWNIKA:
    naprawa 330zł
    kurier 6x 45zł (dlaczego 6x - reklamacja!!!)
  • #56
    szczygielek
    Poziom 10  
    Witajcie,Ja mam podobny problem.

    Fokus 1.8 TDDI 100ps 2004r.

    Najechane...około 250k km.


    Pierwsze zapalała się kontrolka świec,autko gasło później znowu odpalało.

    Teraz umarło na amen.

    Co udało mi się sprawdzić!

    Chwilę pokręcę rozrusznikiem i nie zapala po czym mruga kontrolka świec (nie check engine)

    Z pompy wtryskowej nie wychodzi ropa na rozdzielacz.
    Altek był robiony w zeszłym roku.
    Pedału gazu jeszcze nie rozbierałem.


    Pytanie brzmi...

    czy to pedał gazu czy może coś innego?
  • #57
    pit1976
    Poziom 15  
    Fokus 1.8 TDDI 100ps 2004r.
    Z pompy wtryskowej nie wychodzi ropa na rozdzielacz.
    Nie ma takiego focusa(no chyba że po czipie),ale bez rozdzielacza
    Zapewne masz TDCI a to inna bajka,Napewno pedał odpada,układ paliwowy się kłania
  • #58
    szczygielek
    Poziom 10  
    Ta odpowiedź nic mi nie pomogła,no tyle że pomyliłem się i jest to TDCI.



    CZego bym nie chciał robić to wymieniać pompy wtryskowej.

    Części mogę podmieniać do woli gdyż pracuję na szrocie FORD.

    Zacznę od czujników np. położenia wałka.



    Jakieś sugestie?
  • #59
    pit1976
    Poziom 15  
    Zacznij od diagnostyki.
    Zaoszczedzisz dużo czasu i nie potrzebnej pracy.
  • #60
    loocaboy
    Poziom 2  
    Witam, mam foczke 1,8 tddi 2000R,przebieg ponad 180 tys. i objawy podobne jw aczkolwiek, zimny pali od strzala zaś rozgrzany nie chce odpalić. Eventualnie na 3 sekundy i gaśnie i jw miga kontrolka świec. Zdarzylo sie rownież że zgasł może ze dwa razy podczas jazdy ale po szybkim restarcie zaplonu odpalił...