Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 626-alternator bierze prąd

Rafgre 18 Wrz 2008 08:14 3001 4
  • #1 18 Wrz 2008 08:14
    Rafgre
    Poziom 9  

    Witam, mam problem z alternatorem, który na postoju bierze prąd. Po podłączeniu amperomierza w szereg akumulator-klema -, miernik pokazuje pobór 4,76A. Po odłączeniu kabla(grubego na śrubkę) od alternatora wartość spada do 2,34A.Dodam że stacyjka jest wyłączona.Odpinanie bezpieczników nic nie pokazało.Alternator miał wymieniony regulator, ładowanie w granicach 14V.
    Co może być przyczyną takiego stanu

    0 4
  • Pomocny post
    #2 18 Wrz 2008 08:28
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 18 Wrz 2008 08:40
    Rafgre
    Poziom 9  

    Sorry za błąd. To jedyna rada zawieść do elektryka aby to naprawił.A czy ta dioda może być przyczyną tego że kontrolka od ładowania nie pali się tak jasno jak wszystkie(jest przygaszona)?

    0
  • #4 18 Wrz 2008 08:43
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 24 Sie 2010 17:58
    ternyk
    Poziom 9  

    Witam,
    Mam podobny problem i szukam pomocy, bo elektryk samochodowy nie znalazł rozwiązania w mojej Mazdzie 626 DiTD . Mam nowy akumulator (stary wysiadł właśnie niedawno) a podczas jego zakładania stwierdzono, że coś jest nie tak z ładowaniem. Po włączeniu świateł, wentylatora i klimatyzacji napięcie spada poniżej 12V. Na 3000 obr/min jest wszystko dobrze. Elektryk sprawdził alternator, rozebrał na części i powiedział, że wszystko w nim jest sprawne, ale jako całość nie działa poprawnie, dał także nowy regulator ale to samo, bez zmian. Sugeruje kupno używanego alternatora. Czy ktoś może ma inny pomysł?

    PS Nie wiem, czy to powiązane czy zbieg okoliczności ale po tygodniu od zmiany akumulatora pojawił się problem z ABS. Palą się kontrolki ABS i ham. ręcznego. Po sprawdzeniu kodów błędu wyszło lewy tylny czujnik oraz zasilanie ABS (kody 14 i 63). Trochę zastanawiające jest dla mnie to zasilanie ABS w kontekście problemów z alternatorem.

    1