Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Elektroniczny pedał "gazu" zasada działania?? [VAG

done 18 Wrz 2008 11:18 23545 17
  • #1 18 Wrz 2008 11:18
    done
    Poziom 21  

    Witam

    Może ktoś wie na jakiej zasadzie działa elektroniczny pedał gazu (tzw. potencjometr) w autach gr. AUDI, SKODA, VW.
    Może ktoś otwierał naprawiał, uszkodzony egzemplarz lub ma rozpiskę wyprowadzeń, czy jest to faktycznie "potencjometr" jeśli tak to suwakowy obrotowy :) o jakiech charakterystyce.

    Pozdrawiam

    Elektroniczny pedał "gazu" zasada działania?? [VAG

    Elektroniczny pedał "gazu" zasada działania?? [VAG

  • #2 18 Wrz 2008 12:09
    766630
    Usunięty  
  • #3 18 Wrz 2008 12:32
    szogun0
    Specjalista grupy V.A.G.

    To co piszesz to prawda.
    Natomiast my nie wiemy nic o aucie, poza fotką pedału przyśpieszenia.
    W starszych modelach były to potencjometry (zwykle 2), czasami z dodatkowym stycznikiem biegu jałowego.

  • Pomocny post
    #4 18 Wrz 2008 13:21
    viper555
    spec od auto-elektro

    Ten co pokazujesz w środku tak wygląda.P
    Elektroniczny pedał "gazu" zasada działania?? [VAG

  • #5 18 Wrz 2008 14:03
    done
    Poziom 21  

    Viper555 z jakego autka zamieściłeś fotkę (marka, rocznik)?

    W pierwszym poście zamieściłem fotke pedału gazu z AUDI VW SEAT SKODA 97-01r nr 6Q1721503C

    Z fotki Viper555'a wynika, że jednak suwakowy, gdzieś wyczytałem, że któryś z pasków tego potencjometru jest awaryjny - rezerwowy.

  • #8 08 Lis 2009 14:15
    emeryt2
    Poziom 42  

    Potencjometryczny z dwoma stykami ; pełne otwarcie i stan spoczynkowy, wartość potencjometru ok.1 kOmów.

  • #10 08 Lis 2009 18:12
    szogun0
    Specjalista grupy V.A.G.

    Zorganizuj sobie schemat sterowania silnikiem i tam masz rozrysowane. Jest trochę więcej niż 2 przewody.

  • #11 08 Lis 2009 18:33
    janusz2008
    Poziom 33  

    W grupie aut VW pedał jest praktycznie bez problemów, gorzej z Fordem.

  • #12 09 Lis 2009 06:32
    emeryt2
    Poziom 42  

    Ducker , nie dwa lecz sześć przewodów ; trzy do potencjometru / jak do każdego/ i trzy na styki max i zero.

  • #14 09 Lis 2009 16:45
    emeryt2
    Poziom 42  

    Pomysł nie głupi , robisz długie trasy , czy tak sobie , a muzom?

  • #16 09 Lis 2009 22:36
    grzesiex16
    Poziom 13  

    ducker1 napisał:
    Witam.

    Pozwolę sobie odświeżyć temat, Czy wiecie jak wygląda sytuacja w golfie 3 1,9 tdi 90 km z 1994 roku?? Jaki tam jest rodzaj pedału gazu i jak on działa, wiem ze nie jest to linka tylko elektroniczny.

    Z góry dzięki

    Pozdrawiam
    Damian


    ducker1 napisał:
    Oki teraz rozumie.

    Pytam bo chciał bym wmontować pomiędzy pedał a ECU układ z uC i stworzyć w ten sposób ala tempomat, robił ktoś z was cos takiego??


    Ale po co??? Nie wyważaj otwartych drzwi:

    http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130151&start=0

  • #18 12 Kwi 2015 12:07
    wagnerosss
    Poziom 2  

    viper555 napisał:
    Ten co pokazujesz w środku tak wygląda.P
    Elektroniczny pedał "gazu" zasada działania?? [VAG


    Czy jest ktoś w stanie określić, które piny są za co odpowiedzialne w tym module?
    Z tego, co wyczytałem, to są tutaj piny: 5V, GND, 2xpotencjometr, pozycja "idle" i "full-load". Patrząc na prowadzenie ścieżek mam wątpliwości, który pin jest do czego.
    Wydaje mi się, że pin 4 to GND, pin 3 i 5 to odpowiednio wyjście potencjometrów.
    Będę wdzięczny za każdą pomoc.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME