Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault megane coupe 1996 r. problem z odpalaniem

18 Wrz 2008 15:32 11124 14
  • Poziom 9  
    Mam Meganke coupe z 1996 r. Od jakiegos czasu pojawia sie dziwny problem. Otoz auto niby normalnie jezdzi , ale nagle spadają obroty, trzeba dobrze depnać zeby ruszył , autem trzesie i wali cos w tylnym wydechu. A co najdziwniejsze, po jakims czasie odpala normalnie, pojedzie kawałek, zgasze go i znowu to samo. Na poczatku myslałam ze to cewka zapłonowa, ale podobno nie. Komputer nie pokazuje żadnych błedów. Mechanik jus sam nie wie co to jest, powymieniał kupe jak sadze niepotrzebnych czesci, a teraz zabrał sie za swiece i kable. RATUNKU MOZE KTOS MIAL PODOBNY PROBLEM I COS PODPOWIE!!!

    a moze egzorcyste powinnam wezwac :(((((((([[/
  • Moderator Samochody
    Nie egzorcystę, tylko mechanika, co się zna na tym, jeśli to silnik 16V z cewkami Sagem, to wiadomo co jest uszkodzone
  • Poziom 9  
    zgadza sie typ silnika i cewki. ale mechanik zarzeka sie ze jak by to padła cewka to by padła i juz. Ale mimo ze jestem kobietka i na autach sie nie znam to tez wydaje mi sie ze to cewka.
  • Poziom 25  
    Jak wymieniał przewody wys. napięcia to nie 16V z z wadliwymi cewkami które wato wozić na zapas gdy jedzie się w trasę. Podaj jaki tam jest silnik ale jak pamiętam to 1,6 16V były od 1999 r. a w starszym to może siadać jedna cewka podwujna i wtedy dwa cylindry nie będą palić a dwa normalnie i to może być ten objaw
  • Poziom 9  
    To jest meganka z 1996 r. i silnik 1.6e. i 66,00 kw. I rzeczywiscie cos mechanik mowił ze 1 cylinder nie pali. Ale jakis czas temu wysiadła mi 1 cewka i były podobne objawy. Wiec chyba jutro powiem zeby mi wymienił cewke i juz. Bo jak zacznie szukac to doszuka sie rzeczy o ktorych chyba nie chce wiedziec. A to auto to jedno wielkie nieporozumienie i studnia bez dna. W kazdym badz razie dzieki za pomoc
  • Poziom 1  
    Wiec mam dla ciebie chyba lekarstwo. Mam ten sam model i nad glowa masz infrared i immobilaiser tzn tam gdzie swiecisz swiatlo i kierujesz szyberdachem.Jesli masz szyberdach to jest tam taka uszczelka dookola szyby ktora po paru latach sie odksztalca i woda sie dostaje pod szybe a dalej na elektronike immobilasera mi przez to auto nie chcialo palic a czasem tak samo glupialo jak u ciebie sprawdz czy ci nie przecieka woda na elektronike.
  • Poziom 20  
    Są jeszcze 2 opcje:
    1. Uszkodzona uszczelka pod kolektorem dolotowym,
    2. Uszkodzony przewód do czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym, gumowa rurka - była to jedna z awarii starszych modeli.
    Ewentualnie zajrzyj tu: http://forum.meganecoupe.pl/ tam znajdziesz sporo opisów najczęstszych usterek i jak je usunąć (sam miałem Megane 2.0 16V i pomogło mi z usunięciem kilku usterek)
  • Poziom 9  
    Dzieki wielkie , kazda rada jest dla mnie cenna. Nie wiem tylko cz wyraziłam sie dobrze bo w temacie napisałam "problem z odpalaniem", ale to nie tylko odpalanie, bo auto traci moc takze w czasie jazdy, zwłaszcza ciezko idzie na 1, 2 i 3. Trzeba mocno depnac zeby zeby wogole pojechał. Autem rzuca, no i to walenie w tylnym wydechu, jak by to paliwo wogole nie było spalane a z rury wydechowej wydobywaja sie dzwieki podobne do pracy fiata 126p. No nic jutro przycisne mechanika, sprawdze najpierw przewody, swiece no i cewki.
    jesli ktos cos jeszcze moze podpowiedziec to bardzo prosze :) wszystkie rady sa bardzo cenne :)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    W ciśnienie paliwa jeszcze zerknąć
  • Poziom 11  
    Proponuję sprawdzić czujnik położenia wału korbowego tz. impulsator który znajduję się na kole zamachowym , to na popstawie jego sygnałów następuje przeskok zapłonu na poszczególne cylindry.
  • Poziom 11  
    Myślę, że padła jedna z cewek zapłonowych. Miałem podobny problem. W czasie jazdy na pewien czas silnik tracił moc - pracowały tylko dwa cylindry. Cewka po nagrzaniu przestawała pracować. Komputer nie wykaże bo mogło paść uzwojenie wtórne cewki, a nie pierwotne.
  • Poziom 9  
    Tak zgadza sie to była cewka :))))))
  • Poziom 1  
    Witam!
    Jesli chodzi o odpalanie zimnego silnika. Posiadam coupe 2.0 8V, podczas odpalania zimnego silnika slychac wyrazny zgrzyt spod maski, jeszcze nie doszedlem do tego co to moze byc? Jak silnik opdale gdy jeszcze jest cieply tego zgrzytu w ogole nie slychac.
    A problemy z obrotami na niskich biegach to chyba kazdy ma, ktory posiada megane.
  • Poziom 2  
    witam!
    posiadam megane coupe 2.0 8v 98 rok i mam identyczny problem jak kolega!!!!
    Mianowicie gdy odpalam auto słychać zgrzyt pod maską!! aaa i dziś mało tego miałem problemy z odpaleniem auta- zapalało na 2 sekundy i gasło !! Musiałem cały czas 3mać obroty bo inaczej padała, co może być przyczyną? Miał ktoś takie problemy? bardzo proszę o szybką podpowiedź jak działać
    !!
    pozdrawiam
  • Poziom 2  
    W mojej megance był podobny problem. Dodatkowo obroty wariowały na wolnych obrotach. Po wyczyszczeniu całej przepustnicy (kąpiel w rozpuszczalniku, który usunął wszystkie zanieczyszczenia z kanałów przepustnicy, zwłaszcza tego wąskiego, który doprowadza powietrze przy zamkniętej przepustnicy) oraz czyszczenie silniczka krokowego (przymocowany do przepustnicy) wszystko wróciło do normy. Żadnych problemów z odpalaniem, auto chodzi płynnie i nie gaśnie już przy zmianie biegów.